Logo

Marketing MIX

Nest Bank z nominacją do Effie Awards 

Po zdobyciu złota w londyńskim konkursie Transform Awards, marka Nest Bank ma szanse na kolejną, ważną nagrodę. Tym razem za efektywność. Przyznawane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej Effie Awards nagradza marki, które wyróżniają się poprzez najefektywniejsze działania komunikacyjne przekładające się na wyniki biznesowe.

Nest Bank to marka stworzona przy współudziale warszawskiego oddziału Dragon Rouge – międzynarodowej agencji strategii marki, projektowania i innowacji. Nest Bank zastąpił na rynku dwie marki należące do FM Banku – Bank SMART oraz BIZ Bank. Dragon Rouge uczestniczył w tworzeniu strategii nowej marki, jej designu oraz doświadczenia konsumenckiego w oddziałach. Bank jest dedykowany ludziom, dla których rodzina i jej codzienne dobro jest najważniejsze.

Przyznając Effie, jury docenia przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy Agencją, a Klientem oraz ich dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów. Efektywność mierzy się poprzez zestawienie strategii z ideą komunikacyjną (rozwiniętą w działania reklamowe) versus wdrożona kreacja i osiągnięte dzięki niej wyniki. Jury ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów:

  •        Wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
  •        Idea komunikacyjna
  •        Rozwinięcie idei w działania reklamowe
  •        Efekty komunikacji

„Nest” to po angielsku „gniazdo”. I na wartościach, które gniazdo symbolizuje, takich jak bezpieczeństwo, opiekuńczość, zaradność, bank buduje swój wizerunek. Hasło główne marki to „Rozwiń skrzydła”. Choć odnosi się ono w swej symbolice do polskiego modelu rodziny, w której rodzice pomagają swym dzieciom „wylecieć z gniazda”, w tym przypadku sama marka Nest Bank rozwija skrzydła i widać, że chce wzlecieć wysoko.

MW