Logo

Marketing MIX

Planowany zakaz reklam piwa przed 23:00 – komentarz Eurocash Alkohole

Zakaz reklamy piwa to duże ograniczenie, ale też szansa dla nowych rozwiązań sprzedażowych.

Ministerstwo Zdrowia chce, aby reklamy piwa były emitowane dopiero po godz. 23. Choć to nie pierwszy taki projekt, to jednak udało mu się poruszyć zarówno branżę piwowarów, jak i ludzi reklamy. Niemożność promowania swoich produktów w telewizji będzie skutkowała prawdopodobnie przeniesieniem budżetów reklamowych branży na kanały trademarketingowe i Internet.

– Digital już jakiś czas temu pokazał, że jest świetną tubą promocyjną dla producentów zarówno piwa, jak i  innych rodzajów alkoholi. W tym kanale wielką szansą i okazją do promowania oferty dla producentów mogą okazać się również sprzedażowe aplikacje mobilne, które już dziś łączą sklepy i konsumentów. Tego typu rozwiązania pozwalają na dwustronną komunikację pomiędzy sprzedawcą a klientem i dotarcie do bardzo konkretnej grupy klientów z precyzyjnie przygotowaną ofertą. Przykładem takiego narzędzia jest Drinco – aplikacja mobilna udostępniająca kupony promocyjne i wykorzystująca geolokalizację, przez co sprzedawca może docierać z ofertą do konsumentów, zaś oni – wyszukiwać najlepsze promocje “tuż za rogiem”, bez względu na to, w której części kraju aktualnie się znajdują komentuje Maciej Hojszyk, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Sprzedaży Eurocash Alkohole.

MW