Buña to kolejna marka, której branding Basel Olten Pharm powierzył agencji Brandwell.
O tym, jak wyglądał proces jej narodzin, opowiada Pablo Biardzki – Creative Director agencji brandingowej Brandwell.
– Buña to najmłodsza marka w portfolio Basel Olten Pharm. Zadaniem, jakie postawił przed nami klient było stworzenie takiej marki, która jest prosta, zrozumiała i przystępna choć aspiracyjna. Istotne też było to, by na pierwszy rzut oka komunikowała ziołowe kompozycje jej kosmetyków. Klient przedstawił nam nazwę, która podpowiadała drogę dla rozwiązań kreatywnych. Zadanie wcale nie należało do najprostszych, ponieważ towarzyszył mu szereg ograniczeń – minimalizacja środków formalnych, brak możliwości tworzenia własnych kształtów opakowań, czy choćby brak możliwości stosowania opakowań transparentnych. Jednocześnie naszym celem było stworzenie takiego projektu, który byłby nowoczesny, charakterystyczny i wyróżniał się na półce sklepowej.
Zatwierdzony finalnie projekt sprostał wszystkim stawianym przez klienta założeniom. Zieleń, która dominuje na opakowaniach jest kolorem mało wykorzystywanym w kosmetyce, a przecież jednoznacznie kojarzy się z naturą. Dodatkowo charakterystycznymi elementami brandingu Buña są monochromatyczne grafiki ziół, czcionka oraz system dywersyfikacji wersji „smakowych”. Całość wygląda silnie i mocno wyróżnia się na tle produktów konkurencji.
Marka dystrybuowana jest w drogeriach handlu tradycyjnego. Cieszymy się, że wspiera ją system prezentacji. Produkty wystawiane są na własnych standach, co silnie wzmacnia jej wyrazistość. Życzymy marce sukcesu i czekamy na pierwsze dane sprzedażowe, które pozwolą ocenić jak bardzo Buña zawalczyła na trudnym kosmetycznym rynku.
JK