Logo

Marketing MIX

Kampanie reklamowe Synergic z wykorzystaniem transportu miejskiego

W listopadzie i grudniu br. Synergic realizuje kilka rozbudowanych kampanii reklamowych z użyciem transportu miejskiego w Warszawie. Są to kampanie dla: rejonu turystycznego w Austrii ZELL AM SEE – KAPRUN, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, firmy PTAK oraz producenta gier komputerowych CD PROJEKT. Ta ostatnia firma dzięki strategii Synergic realizuje kampanię ogólnopolską z wykorzystaniem nośników w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście.

Warszawa bez wątpienia jest najbardziej rozwiniętym komunikacyjnie miastem w Polsce. Według statystyk opublikowanych przez ZTM[1] każdego dnia środki komunikacji: metro, tramwaje oraz autobusy pokonują około 336 tysięcy kilometrów tras. Warszawa również znajduję się na 29 miejscu w globalnym raporcie Sustainable Cities Mobility Index[2], który zestawia 100 miast z całego świata pod względem zrównoważonej mobilności. Raport porównuje warunki transportu i lokalnej komunikacji, nie zapominając o wpływie na środowiska, a tu komunikacja miejska króluje we wszystkich wskaźnikach.

„Tramwaj” zwany pożądaniem

Tak przyjazne środowisko komunikacyjne tworzy jednocześnie ogromny potencjał reklamowy, a emisja reklam z użyciem transportu miejskiego zapewnia szeroki zasięg, efektywność, i przede wszystkim dotarcie do zróżnicowanej grupy odbiorców. Szczególnie pozytywnie odbieranym środkiem komunikacji miejskiej są tramwaje i metro, które dzięki technologii szyn sprawnie omijają korki w godzinach szczytu. Ponadto docierają do samego centrum miasta, gdzie nie zawsze znajdzie się miejsce do parkowania prywatnego auta. W dobie promowania zdrowego trybu życia coraz więcej ludzi zaczyna kierować się zasadą stop buying, start sharing.

Nośniki firmy Synergic idealnie wpisują się w cykl zrównoważonej mobilności, gdyż w lecie większość mieszkańców korzysta z popularnych rowerów miejskich, a jesienią i zimą ze względu na warunki atmosferyczne większość użytkowników rozpoczyna zmasowane korzystanie z komunikacji miejskiej.

– Cieszy fakt, że polskie miasta znajdują uznanie w międzynarodowych rankingach zrównoważonej mobilności. Transport miejski to atrakcyjne pole do realizacji kampanii reklamowych. Reklama pojawia się na obiekcie dynamicznie poruszającym się w przestrzeniach zmodernizowanych, często w sercu miast, z dostępem do dużej liczby odbiorców. Prognozujemy, że w najbliższych latach reklamy na tych nośnikach będą miały coraz większą rzeszę zainteresowanych klientów – podkreśla Joanna Hutnik, Wiceprezes Zarządu SYNERGIC

Tramwaje kursujące w miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Łódź, Bydgoszcz oraz Trójmiasto docierają dziennie do około 7 milionów odbiorców. Ten środek transportu kursuje zarówno w dzień, jak i w nocy, a przede wszystkim dociera do ścisłego centrum. Najczęściej trasy komunikacji miejskiej przebiegają również w miejscach, w których znajdują się liczne galerie, punkty usługowe, kawiarnie i restauracje, koncentrujące duże rzesze konsumentów.

www.synergicmedia.pl

JK

 

[1] Informator statystyczny ZTM, www.ztm.waw.pl/statystyka.php?c=664&l=1

[2] Raport Sustainable Cities Mobility Index www.arcadis.com/en/global/our-perspectives/sustainable-cities-mobility-index-2017/