Nie od dziś wiadomo, że skuteczny marketing opiera się na indywidualnym podejściu do klienta. Kampanie marketingowe, które zwracają się z przekazem do anonimowych mas, a nie do konkretnych osób, nie są już tak skuteczne. Badania potwierdzają, że tylko reklama bezpośrednia o mniej anonimowym, bardziej precyzyjnym przekazie, lepiej dociera do odbiorcy.
Rozwój technologiczny umożliwił wykonywanie spersonalizowanych materiałów na szeroką skalę. W Europie Zachodniej i w U.S.A. to powszechnie stosowana praktyka; w Polsce dopiero nabiera rumieńców, dlatego jej potencjał często bywa niedoceniany. Eksperci są pewni, że taki trend nie tylko się utrzyma, ale nieustannie będzie się rozwijał.
Dlaczego personalizowane kampanie POS są tak skuteczne?
-Mogą być przygotowane pod wybrane miasto, czy region.
-Mogą być adresowane do określonej grupy docelowej.
-Mogą być kierowane do danego profilu klienta i promować wybrany rodzaj produktu.
-Mogą być dedykowane pod konkretny format sklepu.
-Mogą być przygotowane pod różne sieci sklepów indywidualnie.
-Mogą wypromować konkretną markę, czy rodzaj produktu w wybranym czasie.
-Mogą mieć szerokie zastosowanie w co-brandingu, czy w co-PR, skupiających się na kształtowaniu wizerunku dwóch odrębnych produktów, czy marek.
Może to być zarówno marka sklepu i danego produktu (np. sieć retail i marka piwa), czy też kampanie wspierające produkty komplementarne takie jak zmywarki do naczyń i detergenty albo makarony i sosy, czy pasty do zębów i szczoteczki. Tu odpowiednio przygotowane kampanie POS obniżają koszty zaangażowanych firm, a jednocześnie lepiej trafiają w potrzeby i zainteresowania dzisiejszego klienta. Mamy wówczas do czynienia z efektem synergii, gdzie korzyści czerpane są z rekomendacji obydwu brandów.
Możemy personalizować praktycznie wszelkie materiały reklamowe, tj. displaye, stojaki, standy, czy ekspozytory na produkty. Indywidualną grafiką zadrukować możemy materiały płaskie, takie jaknaklejki podłogowe, backlighty, hangery mocowane do sufitu, czy headery nad konkretnymi produktami na regałach, jak również shelfstoppery, czy wobblery mające na celu przykuć i zatrzymać klienta przy produkcie na półce.
Czy to dziś możliwe i czy się opłaca?
Możliwości precyzyjnego dotarcia do klienta daje druk cyfrowy, który szybko i przy niskich nakładach finansowych pozwala korzystać z tego skutecznego narzędzia jakim jest personalizacja.
Nowoczesna poligrafia umożliwia wykonanie nadruku różnych danych już na pojedynczej sztuce materiału. Drukować można nie tylko wszelkiego rodzaju karty wstępu, karnety, bilety itp. gdzie każda kolejna sztuka ma swój osobisty kod rabatowy lub numer seryjny. Dziś personalizować możemy również wielkoformatowe wydruki. Wówczas każdy egzemplarz może być opatrzony unikatowym wzorem – wystarczy, że klient prześle zdjęcia, a zostaną one nadrukowane na poszczególnych sztukach nakładu.
Co więcej?
Druk cyfrowy umożliwia umieszczenie kilku różnych grafik na jednej konstrukcji! Nie trzeba produkować dziś identycznych stojaków w tysiącach egzemplarzy i dopłacać do mniejszych ilości. Dla jednej marki możemy przygotować kilka takich samych konstrukcyjnie stojaków, ale każdy z dedykowanym przekazem, z którym chcemy do danego odbiorcy w danym czasie i miejscu trafić. To skuteczny sposób na to, aby być jeszcze bliżej naszych klientów i zapewnić sobie świetną widoczność w miejscu sprzedaży. Co warte podkreślenia, klient nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem takich materiałów. W druku cyfrowym odpada koszt wykrojnika oraz czasochłonny i kosztowny proces przygotowalni, który ma miejsce chociażby w druku offsetowym.
Producenci coraz lepiej rozpoznają możliwości jakie daje personalizacja materiałów POS w erze druku cyfrowego i coraz chętniej z niej korzystają. Z korzyścią dla swojej marki i swoich klientów.
Źródło: POSperita
MW