Logo

Marketing MIX

Onet ujawnia gigantyczne kwoty za kampanię bilboardową „Sprawiedliwe sądy”

Jak czytamy w materiale Andrzeja Gajcy, co najmniej milion złotych miała kosztować kampania „Sprawiedliwe sądy” realizowana na nośnikach OOH i w telewizji. Celem akcji Polskiej Fundacji Narodowej było informowanie o łamaniu prawa przez sędziów, na stronach internetowych kampanii propagowano również założenia reformy sądownictwa.

Wedle oficjalnych informacji władz PFN, koszt kampanii przekroczyć miał ponad 8 mln zł, a na konto firmy Solvere, której kierownictwo to byli specjaliści od wizerunku PiS, trafić miało w sumie ok. 240 tys. zł. Jak jednak podaje Onet, z faktur opiewających na łączną kwotę 1 191 347, 69 zł, do Solvere trafiło co najmniej milion złotych.

Według dokumentów, na które powołuje się Onet, do 20 września Solvere wystawiła fundacji za realizację kampanii o sądach cztery faktury:

– FV/2/08/2017 za badania socjologiczne na kwotę 44 987,69 zł;

– FV/2/09/2017 za promowanie treści internetowych na kwotę 246 000 zł;

– FV/3/09/2017 za produkcję TV, VoD i viral na kwotę 615 000 zł;

– FV/4/09/2017 za druk broszury na kwotę 285 360 zł.

Wszystkie powyższe faktury znalazły się w zestawieniu wydatków Polskiej Fundacji Narodowej na projekt „Sądy”, w ramach realizowanego programu „Sprawiedliwość”. Onet wystąpił do PFN z pytaniami o wydatki poniesione na kampanię „Sprawiedliwe sądy”, które do chwili publikacji (05.12.2017 r.) pozostały bez odpowiedzi. Co więcej, sprawozdanie finansowe PFN (jako instytucji rządowej) mimo zapowiedzi wciąż nie jest dostępne dla opinii publicznej. Onetowi nie udało się także pozyskać komentarza od firmy Solvere sp. z.o.o.

Źródło: Onet.pl

KL