Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę.
Wydatki reklamowe w podziale na branże W listopadzie największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 38% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (która zwiększyła nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem), na trzecim – finansowa.
Wydatki reklamowe w podziale na media
Każda ze zbadanych branży zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek APAP oraz Gripex.
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W listopadzie największym reklamodawcą w branży finansowej był BGŻ BNP Paribas, który zainwestował w promocję 10,5 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz ING. Na kolejnych miejscach różnice w wydanych kwotach nie były znaczne.
Finanse: typy reklamowanych usług
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych, kont osobistych oraz kredytów gotówkowych. Porównując te dane z zestawienie z zeszłego miesiąca, można zauważyć duże zmiany w wyborze reklamowanych usług – zapewne związane z okresem przedświątecznym.
Całość raportu dostępna jest TUTAJ.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
KL