Znamy temat i prelegentów Kongresu Public Relations 2018. W dniach 19 i 20 kwietnia specjaliści i praktycy z branży public relations spotkają się w Rzeszowie aby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat kryzysów wizerunkowych. Na jednej z największych branżowych imprez w Polsce rokrocznie pojawia się kilkuset uczestników.
Jak pokazał ostatni Kongres Profesjonalistów Public Relations, tematy związane z kryzysami wizerunkowymi cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Wskazują na to badania przeprowadzone w trakcie poprzedniej edycji kongresu. Respondenci uznali zarządzanie kryzysowe jako jedną z najważniejszych sfer zawodowych PR, oceniając ją na 4,69 w 5-stopniowej skali. Mając na uwadze tę opinię organizatorzy zadecydowali się na kontynuację tego tematu podczas kolejnej edycji.
Potrzebę tę potwierdzają głośne kryzysy, które elektryzowały w tym roku branżę PR. Wystarczy wspomnieć kłopoty wizerunkowe firmy Maspex w związku z reklamą napoju energetycznego Tiger, która w sposób obraźliwy odnosiła się do Powstania Warszawskiego. Kontrowersyjna grafika ukazała się 1 sierpnia w mediach społecznościowych. Reklama była szeroko komentowana przez jej odbiorców i wiązała się ze stratami wizerunkowymi oraz finansowymi firmy Maspex. Ofiarą kryzysu stała się również spółka PGE, która do swojej reklamy wykorzystała wizerunek powstańca warszawskiego. Opinia publiczna zarzuciła firmie brak wyważenia przekazu oraz nietaktowne wykorzystanie tematyki patriotycznej w promocji.
– Pomimo, że wiedza na temat kryzysów stale rośnie, wciąż dochodzi do wizerunkowych lapsusów, w które czasami trudno uwierzyć. Co prawda nie zawsze można dokładnie przewidzieć, kiedy i z jakiego powodu pojawi się problem wizerunkowy, ale dysponując odpowiednią wiedzą można skutecznie mu zapobiegać oraz – gdy już do kryzysu dojdzie – niwelować jego negatywne skutki – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, organizator Kongresu.
Kongres Profesjonalistów PR od kilkunastu lat gromadzi ponad 300 uczestników zainteresowanych kwestiami komunikacji instytucji z mediami. Kongres jest okazją do spotkania się i rozmowy na aktualne tematy w gronie dziennikarzy, rzeczników prasowych, marketingowców oraz praktyków PR z wieloletnim doświadczeniem. Wydarzenie wzbogacone jest również o panel warsztatów praktycznych. Aby wziąć udział w kolejnej edycji kongresu należy wysłać zgłoszenie.
Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations.
MW