Event MIX Global EXPO – wielkie wydarzenia wracają na warszawski Żerań | Paweł Zaboklicki,...

Global EXPO – wielkie wydarzenia wracają na warszawski Żerań | Paweł Zaboklicki, Global EXPO

37
0
Global EXPO – wielkie wydarzenia wracają na warszawski Żerań

O unikatowej ofercie nowego wielofunkcyjnego centrum, atutach postindustrialnej lokalizacji i planach na rok 2018 mówi Paweł Zaboklicki, Wiceprezes Zarządu Centrum Targowo-Kongresowego Global EXPO.

W 2018 roku rozpocznie działalność Global EXPO – nowe centrum targowo-kongresowe w Warszawie. To na pewno bardzo wyczekiwany moment dla Państwa jako operatora obiektu?
Oczywiście, i to nie tyko dla nas, ale też naszych klientów. W ramach nowo budowanego kompleksu będziemy dysponować bardzo nowoczesnym centrum o zupełnie wyjątkowych parametrach technicznych. Będzie to też miejsce o niezwykłym klimacie wynikającym z połączenia nowoczesnej architektury z postindustrialnym charakterem i historią dawnych zakładów FSO.

Co zadecydowało o lokalizacji na terenie dawnej fabryki FSO na Żeraniu?
Nowy obiekt budowany jest w świetnej lokalizacji – przy skrzyżowaniu Trasy Toruńskiej S8 i ul. Modlińskiej, czyli najruchliwszym węźle komunikacyjnym w stolicy, zapewniającym szybki dojazd z centrum Warszawy. W bezpośrednim sąsiedztwie naszego centrum znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa, a w odległości kilku minut – stacja kolejowa, na którą dojeżdżają pociągi z Okęcia i Modlina. Trudno byłoby nie skorzystać z miejsca tak dobrze skomunikowanego z praktycznie każdą częścią miasta, a nawet Polski, który dodatkowo ma szereg niespotykanych cech użytkowych.

W stolicy jest wiele unikatowych powierzchni wykorzystywanych przez branżę EVENT & MICE, jak zamierzacie wyróżnić na ich tle nowy obiekt?
Przede wszystkim sam obiekt nas wyróżni. Będziemy zapewniać największą w Warszawie przestrzeń targowo-eventową pod jednym dachem, liczącą aż 12,1 tys. mkw, którą będzie też można podzielić dźwiękoszczelną ścianą na dwie mniejsze o powierzchni 7,4 i 4,7 tys. mkw. Dodatkowo, częścią naszego centrum będzie też duża sala eventowa na 2,6 tys. osób w ustawieniu teatralnym oraz 1 tys. w bankietowym, którą też będzie można podzielić na trzy mniejsze. Oprócz tego, funkcjonować będzie sześć sal konferencyjnych różnych wielkości, a do dyspozycji organizatorów oddajemy również rozległy teren wokół kompleksu i 1400 miejsc parkingowych.

Po dawnej hali FSO odziedziczyliśmy też szereg dodatkowych parametrów technicznych, wpływających na unikatowość miejsca, jak wysokość użytkowa obiektu, szerokość bram, wytrzymałość podłoża czy też wzmocniona winda towarowa o udźwigu nawet do 6 ton. W rezultacie w naszym centrum będzie mogło się odbywać szereg imprez zupełnie wyjątkowych, które do tej pory nie miały szansy zmieścić się pod dachem. Niewątpliwym atutem lokalizacji jest fakt, że w budowanym kompleksie znajdzie się też hotel na 150 pokoi działający w ramach jednej z największych sieci hotelowych. Będziemy również dysponować restauracją na 350 osób.

Stworzymy więc doskonałe warunki nie tylko do organizacji różnego rodzaju targów, ale także kongresów i zupełnie niestandardowych eventów. Będzie można u nas zorganizować niemal każde wydarzenie. Będzie to jednocześnie centrum z duszą, bo powstaje w ramach rewitalizacji dawnych hal i część dawnej architektury zostanie zachowana. To są cechy, którym nikt w Warszawie obecnie nie jest w stanie dorównać. Oprócz tego planujemy systematycznie pracować na renomę nowego centrum jako doskonałego miejsca spotkań w różnych wymiarach.

Operator Global EXPO, Spółka Centrum Targowo-Kongresowe (dawne MT Polska) posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte na rynku. W jaki sposób chcecie przekuć je w efektywny rozwój tego miejsca?
Dzięki naszemu zaangażowaniu za nowym obiektem stoi nie tylko wyjątkowa architektura, parametry techniczne i lokalizacja, ale także wypracowane przez lata zaufanie do naszego zespołu jako organizatora targów i innego rodzaju wydarzeń. Uważam, że przez lata pracy daliśmy się poznać jako dobry partner w biznesie, który jest solidny i pomocny. Stąd wielu naszych dotychczasowych klientów chce nadal z nami współpracować, a renoma, którą się cieszymy, sprawia, że też część firm nieobecnych dotychczas na Marsa, zamierza organizować swoje imprezy w nowej lokalizacji. Mamy również wypracowane know-how dotyczące rozwijania centrów targowo-eventowych, które chcemy wykorzystać do zwiększania potencjału nowego obiektu przy Modlińskiej..

Czy kalendarz wydarzeń na 2018 rok, które odbędą się w Global EXPO jest już zapełniony? Na jakie eventy szczególnie stawiacie?
Dysponujemy jeszcze terminami na przyszły rok, ale robi się coraz ciaśniej. Nowy obiekt cieszy się dużym zainteresowaniem z różnych branż. Będziemy organizować zarówno targi, konferencje i kongresy, jak i typowo komercyjne eventy. Z naszej strony z otwartymi rękami witamy każdego klienta, bo nowe centrum pozwala na organizację wydarzeń o wielkiej skali, ale też niewielkich konferencji. Dla nas każdy klient jest ważny i na pewno będzie dobrze obsłużony.

Wygląda na to, że Global EXPO nie będzie tylko „Fabryką Spotkań”, ale też dzięki swojej wielofunkcyjności (przestrzeń handlowa i hotelowa) – miejscem codziennego spędzania czasu. Jaki macie pomysł na przyciągnięcie klientów części usługowej?
Nowy kompleks będzie składał się nie tylko z obiektu targowo-kongresowo-eventowego, ale też części hotelowej, biurowej oraz showroomów firm z ofertą dla branży budownictwa i wyposażenia wnętrz oraz designu. Każda z tych funkcjonalności będzie pracować na siebie niezależnie, ale też każda skorzysta z synergii wynikających z atrakcyjnego sąsiedztwa pozostałych części kompleksu. Hotel zostanie beneficjentem wydarzeń organizowanych w naszym centrum. Z drugiej strony będzie on naszą przewagą dla klientów organizujących wydarzenia kilkudniowe czy wieczorne z noclegiem da gości. Powstają też przestrzenie biurowe o powierzchni 3,8 tys. mkw. o nietypowym, postindustrialnym klimacie, które będą świetną lokalizacją dla firm stale poszukujących kontaktów handlowych mogących skorzystać z sąsiedztwa targów, firm związanych z branżą budowlaną czy po prostu szukających ciekawej powierzchni na swoje biuro. Będzie to miejsce niezwykłe, łączące szereg różnych funkcji, które będą naszą przewagą konkurencyjną. Obecnie bardzo cennym dobrem jest czas, a my pomożemy klientom go zaoszczędzić, bo przyjeżdżając do nas, będą mogli połączyć różne korzyści.

Rewitalizacja części pofabrycznych terenów FSO trwa. Jak wyglądają plany rozwoju obiektu na kolejne lata?
Zaprojektowane rozwiązania sprawiają, że będziemy dysponować bardzo nowoczesnym centrum, wyróżniającym się na mapie stolicy parametrami technicznymi i klimatem. Będziemy jednak stale pracować, by wspierać rozwój tego miejsca pobudzając zainteresowanie naszym obiektem i budując bazę zadowolonych klientów, którzy chcą do niego wracać, a nierzadko przez lata cyklicznie organizować tu swoje imprezy. Chcemy wypracować markę świetnego miejsca na rynku targowo-eventowym, za którym stoi jakość w każdym wymiarze.

Oczekiwania i wymagania sektora targowo-eventowego zmieniają się, a także stają się coraz bardziej wygórowane. Jak oceniacie sytuację branży i perspektywy jej wzrostu?
Jest to branża z dużym potencjałem. Gdybyśmy nie mieli takiego przekonania, nie wchodzilibyśmy do nowego centrum. Ludzie chcą się spotykać, a nierzadko też muszą, by móc efektywnie prowadzić biznes. Poszukują przy tym możliwości, by się wyróżnić, zapewnić swoim klientom, pracownikom czy partnerom biznesowym wysoki standard i wyjątkowe doznania. W rezultacie, oczekiwania branży systematycznie rosną w odniesieniu do parametrów samego obiektu, kompleksowości oferty, jak i obsługi przez operatora. U nas klient znajdzie wszystkie te elementy na najwyższym poziome. Reszta jest tylko kwestią jego wyobraźni organizatora, bo w naszym centrum będzie można realizować najbardziej śmiałe i wyszukane wydarzenia.

Rozmawiał Andrzej Kuczera

Paweł Zaboklicki – Wiceprezes zarządu spółki Centrum Targowo-Kongresowe. Z branżą MICE związany od 2006 roku. W Centrum Targowo-Kongresowym (dawne: Międzynarodowe Targi Polska) przez lata zajmuje się koordynacją i rozwojem imprez targowych. Od 2008 roku kierował działem sprzedaży i marketingu, a od 2014 roku jako wiceprezes zarządu nadzoruje szeroką działalność targową, eventową i konferencyjną prowadzoną przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Od 2017 roku, w związku z objęciem przez Centrum Targowo-Kongresowe funkcji operatora nowo budowanego obiektu eventowo-wystawienniczego Global EXPO, nadzoruje prace działu sprzedaży wokół nowego centrum. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego.

Wywiad ukazał się w OOH event! Pobierz wersję online: TUTAJ.