Obecny moment w branży jest równie trudny, co ekscytujący. Firmy coraz częściej dostrzegają potencjał produktów promocyjnych, jako skuteczny i konkurencyjny środek reklamowy. W globalnym i szybko zmieniającym się świecie kluczowa jest zdolność do adaptacji, która jest podstawowym warunkiem osiągnięcia sukcesu.
Od momentu założenia w 1944 roku Paul Stricker rozwijał się w sposób stabilny i konsekwentny, a jego zdolność do adaptacji, innowacji i przewidywania trendów rynkowych, pozwoliła firmie stać się dostawcą obecnym na trzech kontynentach. W ciągu ostatnich siedmiu lat, pod przewodnictwem nowego CEO Paulo Strickera, firma zmieniła strategię i postanowiła dotrzeć do rynków poza Portugalią i stać się powszechnie znanym na całym świecie dostawcą produktów promocyjnych. W 2010 r. Paul Stricker był liderem branży w Portugalii, ale mając bardzo silną pozycję w regionie postanowił rozszerzyć swoją działalność. To w tym momencie rozpoczął się proces ekspansji. Rozwój był bardzo szybki – w ciągu siedmiu lat grupa zyskała klientów w 75 krajach i pięciokrotnie zwiększyła obroty w skali globalnej.
Siedziba firmy Paul Stricker
Według Alexandre Gil, CEO w firmie Paul Stricker, rozbudowany system logistyczny, stałe zwiększanie poziomu zapasów, które pozwala na generowanie w magazynie ponad 13 000 palet, przy wsparciu silnego systemu logistycznego, gwarantuje zadowolenie klientów i możliwość obsługi dużej liczby zamówień. Opierając się na zrównoważonym wzroście, koncentrując na doświadczeniu, wiedzy i kreatywności, w roku 2013 została stworzona hi!dea™ – ekskluzywna i awangardowa marka designerska, która powstała po to, aby wyznaczać trendy w branży. Jej nietuzinkowy design i precyzyjnie dobrane materiały zapewniają unikalną jakość produktów, które zaspokoją gusta każdego klienta. Celem projektantów Strickera było opracowanie kolekcji artykułów, które będą jednocześnie przydatne w codziennym użytkowaniu, a zarazem wyjątkowe ze względu na design i wysoką jakość. Dzięki przemyślanym inwestycjom oraz odpowiednim narzędziom przygotowano firmę do wprowadzenia na globalny rynek. Następnie zadbano o zbudowanie zespołu sprzedaży opartego na doświadczonych ludziach znających branżę, aby umożliwić firmie rozwój bazy klientów w szybki i stabilny sposób. Dlatego Alexandre Gil podkreśla, że wzrost jest organiczny, nieskutkujący przejęciem innych firm lub zawarciem umów przedstawicielskich.
Tempo ekspansji zostało utrzymane i Paul Stricker odniósł duży sukces. Oprócz biura w Szanghaju, firma posiada również biura w Barcelonie, Madrycie i Warszawie, a także oddziały handlowe w Paryżu, Lyonie, Bordeaux, Mediolanie, Rzymie, Amsterdamie, Kolonii, Lizbonie i filię w São Paulo. Co roku uczestniczy także w największych i najbardziej prestiżowych imprezach targowych w Europie, takich jak PSI, CTCO, Premium Sourcing, PTE, PPD i polskich – FestiwalMarketingu.pl oraz RemaDays.
– Od 2013 r. Paul Stricker jest obecny właśnie na polskim rynku, który stał się wiodącym rynkiem w Europie Środkowej. Kluczem do osiągnięcia sukcesu było indywidualne podejście do potrzeb lokalnych agencji reklamowych, a także dopasowanie się do standardów obsługi, jakie zapewniają nasi globalni i lokalni konkurenci – mówi Paweł Grzeszczuk, Central Europe Direcor w firmie. – Atrakcyjna logistyka, darmowy transport od 1200 PLN i dostawa w 4 dni oraz katalog w języku polskim szybko znalazły uznanie w oczach naszych klientów. Punktem zwrotnym był rok 2015, kiedy Paul Stricker zdecydował się otworzyć w Polsce biuro wraz z magazynem wzorów (dostawa 24h) oraz rozpocząć fakturowanie w PLN. Kolejnym elementem, który pozwolił poszerzyć grono klientów było wprowadzenie lokalnego drukowania, aby zapewnić szybsze dostawy produktów z nadrukiem. Udział w imprezach branżowych takich jak FestiwalMarketingu.pl czy RemaDays, stał się elementem obowiązkowym w naszym kalendarzu. Po pięciu latach obecności, na jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie mamy swoją ugruntowaną pozycję i grupę oddanych klientów. Jest to dla nas olbrzymia motywacja i zobowiązanie, aby stale usprawniać nasz serwis i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – podkreśla Paweł Grzeszczuk.
Nowy katalog hi!dea™ 2018
Dostępny w 8 językach katalog hi!dea™ 2018 jest zaskakujący i zawiera nowości, które nie pozwalają oderwać od siebie wzroku. Zaczynając od dobrze znanej oferty artykułów piśmienniczych, gdzie inwestujemy w odważne nowe modele z niesamowitą paletą kolorów, nie zapominamy o notesach i folderach, które cały czas są nowoczesnymi i modnymi produktami. Elektronika użytkowa jest nieodzownym elementem tego katalogu, a artykuły związane ze sportem stanowią jego mocny punkt. Butelki, bidony i inne akcesoria skierowane do tych, którzy kochają aktywny tryb życia, zajęcia na świeżym powietrzu lub siłowni. – Bardzo mocno inwestujemy również w segment toreb podróżnych, zaczynając od walizek, poprzez torby i plecaki, które charakteryzują się doskonałym wykończeniem, funkcjonalnością i innowacyjnością. Jedną z największych niespodzianek, jakie przygotowaliśmy dla naszych klientów w 2018 jest wprowadzenie odzieży promocyjnej marki TH Clothes, która gwarantuje doskonałą jakość, szeroką gamę modeli oraz kolorów. Sukcesywnie rozwijamy także linię produktów hi!dea™, w których łączymy wyjątkowe i ekskluzywne wzornictwo z wysokiej jakości materiałami – tłumaczy Paweł Grzeszczuk.
Dla Alexandre Gil’a wyzwaniem są możliwości rozwoju biznesu, które pojawiły się w Internecie i wciąż bardzo szybko się rozwijają. Ma on świadomość, że w tym sektorze jest jeszcze wiele do zrobienia. W międzynarodowym i cyfrowym świecie nacisk na ciągłe wprowadzanie innowacji i doskonalenie jest ogromny, zmusza nas to do wyjątkowej czujności i elastyczności, aby być gotowym dostosować się do wymagań rynku w każdej chwili.
Odnośnie nieustannej innowacji w cyfrowym świecie, o której wspominał CEO, Paul Stricker odnowił stronę internetową, która zapewnia klientom dynamiczny, intuicyjny i elastyczny dostęp z każdego urządzenia. Nowa strona zawiera symulator znakowania, który ułatwia zamawianie produktów z nadrukiem, pokazuje stan magazynowy w czasie rzeczywistym, umożliwia zamawianie online, a także tworzenie kalkulacji dla klienta końcowego.
Magazyn w Murtede
Obecnie w branży konieczne jest, aby oferta produktów była unikalna pod względem designu oraz jakości, a także zapewnienie odpowiedniej logistyki, która pozwoli reagować na zapotrzebowania rynku. W dzisiejszych czasach niezbędne jest również dostosowanie usług do nowych form komunikacji, informowanie klientów w różnych mediach, w których się poruszają, a mianowicie w sieciach społecznościowych, gdzie obecny jest również Paul Stricker.
Cały ten wzrost i ekspansja na arenie międzynarodowej pozwoliły firmie Paul Stricker zrobić ogromny krok naprzód. – Ze strategicznego punktu widzenia, doszliśmy do momentu, w którym co najmniej jedna trzecia produktów przez nas sprzedawanych pochodzi z naszej własnej kolekcji i zdobywa z powodzeniem rynki, na których po raz pierwszy zdecydowaliśmy się utworzyć lokalne zespoły sprzedaży – Włochy, Niemcy i Holandia – reasumuje Paweł Grzeszczuk.
Stricker pozostaje aktualny i ciągle ewoluuje, aby dostosować się do zmian i nowych wyzwań, zawsze dążąc do zadowolenia klienta – zgodnie z hasłem „jesteśmy Twoim partnerem w doskonałości”.
Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2018. Pobierz wersję online TUTAJ.
Artykuł promocyjny