Logo

Event MIX

Reklama na start!

Rozwiązania reklamowe podczas sportowych wydarzeń, dzięki szerokiemu wachlarzowi nośników pozwalają na ciekawe formy promocji. Narzędzia reklamowe tworzone są z różnorodnych materiałów, a na rynku pojawiają się coraz lepsze, wytrzymalsze tworzywa i innowacyjne kreacje. Dzięki odpowiednio wybranym systemom można osiągnąć pożądany efekt marketingowy i wizualny zarazem.

Polska stała się w ciągu ostatniej dekady prawdziwym sportowym imperium. Władze światowych federacji sportowych wyraźnie doceniły nasz kraj. Wielokrotnie powierzane nam są organizacje mistrzostw świata, Europy, finałów światowych cykli imprez w różnorakich dyscyplinach sportowych – od lekkiej atletyki, poprzez piłkę nożną, ręczną, żużel po skoki narciarskie. Jeśli do tego dodać masowe imprezy amatorskie, okazuje się, że w Polsce co roku odbywa się aż kilka tysięcy wydarzeń sportowych!

Studio 55

Bez wątpienia, outdoorowe imprezy sportowe stanowią spore wyzwanie dla branży reklamowej, która by stanąć na wysokości zadania musi się do nich odpowiednio przygotować.

– Jako dostawca systemów i akcesoriów reklamowych często otrzymujemy zapytania o to, w jaki sposób i przy użyciu jakich rozwiązań wskazać uczestnikom biegu linie startu i mety, jak odpowiednio oznakować punkty kontrolne dla uczestników, jak wskazać na dużym terenie najistotniejsze miejsca (karty zgłoszeniowe, catering, toalety) i oczywiście, jak w atrakcyjny i nienachalny sposób przemycić reklamy sponsorów – mówi Sandra Czerniak z firmy AxOx.

Wydarzenia sportowe potrzebują szczegółowo przemyślanych rozwiązań i odpowiedniej oprawy. Z całą pewnością imprezy sportowe na powietrzu, szczególnie te masowe, angażują nieco inny obszar doświadczeń niż wydarzenia zamknięte.
– Ich organizacja wymaga nie tylko stworzenia właściwej infrastruktury, spełniającej standardy wynikające z regulacji formalno-prawnych, ale przede wszystkim skoordynowanie wielu grup uczestników o odmiennych rolach i zadaniach tj. zawodników, kibiców, sędziów, VIP-ów i zwykłych oglądaczy. Trzeba wiedzieć jak dobrze nagłośnić imprezę i oznakować ją tak, aby trafić do wszystkich z właściwym komunikatem, także tym marketingowym oraz w końcu wyznaczyć strategiczne dla imprezy miejsca jej przebiegu – zaznacza Renata Szostak, Dyrektor Zarządzająca Ukoo Poland.

Kryteria doboru odpowiedniego nośnika

Jakie nośniki reklamowe najlepiej sprawdzają się na imprezach sportowych na otwartej przestrzeni, które z nich wybrać? To chyba najistotniejsze pytanie, które muszą postawić sobie organizatorzy zawodów. Zwłaszcza, że rynek obfituje w różnorodne rozwiązania outdoorowe – standy, flagi, maszty, dmuchańce, wielkie konstrukcje, banery. Zdaniem Anny Rohde-Płotycia, Marketing Manager w Ultima Display należy wybierać poręczne nośniki. – Takie, które łatwo się przenosi i szybko można wymienić grafikę promującą kolejną imprezę. Do tego mile widziane są napoje i przekąski – koniecznie zdrowe! – na których można wydrukować odpowiednią etykietę. Promowanie marki czy produktu w czasie kiedy to sportowcy są, a przynajmniej powinni być, numerem jeden w trakcie takiej imprezy, to delikatna sprawa. Jeszcze bardziej delikatna staje się, kiedy mówimy o miejskich biegach, w których udział biorą także zapaleni amatorzy, a nie wielkie gwiazdy sportu – podkreśla Anna Rohde-Płotycia. Dobór odpowiedniego nośnika zdeterminowany jest wieloma czynnikami, wśród których do najważniejszych należy zaliczyć charakter imprezy oraz spełnienie oczekiwań sponsorów.

– Trzeba zachować umiar i odpowiednie proporcje pomiędzy promowaniem sportu i samego wydarzenia a reklamą sponsorów, którzy oczekują widoczności swojego logo wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Sami uczestnicy też chcą zaznaczyć swoją obecność, dlatego świetnym pomysłem są ścianki tekstylne, na których można umieścić logo sponsorów i organizatorów imprezy wraz z informacją o wydarzeniu. Na tle takiej ścianki z pewnością zrobią sobie chętnie zdjęcia lub selfie zarówno uczestnicy, jak i sami sponsorzy. Zdjęcia uśmiechniętych uczestników na mecie z medalami w ręce – to darmowa reklama w mediach społecznościowych – podpowiada Sandra Czerniak. Wybierając nośnik, należy się kierować również innymi aspektami. Począwszy od trwałości i jakości wykonania poszczególnych elementów, aż po odpowiedni dobór jego formy do danej lokalizacji, pory roku, itd. – Bardzo ważny jest sam pomysł na ekspozycję: czy będzie to nośnik standardowy czy indywidualnie dobrany i przygotowany na potrzeby danego klienta, wyróżniający go spośród innych. Jeśli chcemy promować charakterystyczny produkt lub markę, to możemy sięgnąć po personalizowane figury lub kształty zaprojektowane dla dedykowanego przedmiotu promocji – wyjaśnia Justyna Sekuła, Studio 55.
Reklamą predestynowaną do dodawania atrakcyjności wydarzeniom sportowym jest niewątpliwie wielki format, czyli wszelkiego rodzaju nośniki OOH i DOOH.

NEC, Park wodny YAS, Abu Dhabi

– Warto wybrać te nośniki, które ulokowane są w miejscach przebywania grupy docelowej. Przykładowo, jeśli reklamujemy mecz piłkarski czy galę sportów walki, to dobrze jest ulokować reklamę np. przy stacjach benzynowych. Te są często odwiedzane przez mężczyzn, więc dotrze do nich odpowiedni przekaz reklamowy. Jeśli chodzi o format, to optymalne są duże rozmiary, np. 12 x 4 m, ponieważ podkreślają one wyjątkowość wydarzenia – mówi Marcin Stan, Członek Zarządu Cityboard Media.

Podczas imprez sportowych na stadionach nośniki muszą dysponować bardzo wysoką jasnością oraz odpornością na trudne warunki atmosferyczne. Jak podkreśla Mariusz Orzechowski, Dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce, takie wymogi spełniają ściany LED. – W przypadku imprez sportowych na stadionach możemy zobaczyć nie tylko tradycyjne ogromne ekrany LED prezentujące wyniki rozgrywki, zawodników czy treści reklamowe, ale również LED-owe bandy boiska. Wtedy stosowane są specjalne moduły LED zabezpieczone przed mechanicznym uszkodzeniem, np. w przypadku zderzenia zawodnika z bandą. Dużo rzadziej podczas imprez sportowych możemy spotkać się z wykorzystaniem projektorów. Wynika to z faktu, iż projektor stawia ograniczenia zarówno co do jasności, jak i działania w trudnych warunkach pogodowych. Niemniej jednak, w niektórych przypadkach wykorzystuje się projektory w sektorze sportowym, tworząc spektakularne efekty wizualne. Przykładowo, przy użyciu bardzo jasnych projektorów można stworzyć mapping np. na powierzchni lodowiska. Tafla lodu staje się wtedy ekranem do wyświetlania prezentacji zawodników, wyników i wszelkich innych treści. Taki pomysł został wykorzystany podczas finału ligi NHL – dodaje Mariusz Orzechowski. Jednym z nadzwyczaj funkcjonalnych narzędzi dla organizatorów outdoorowych wydarzeń sportowych są namioty, a zwłaszcza minimalistyczne i przyciągające wzrok namioty stretch. O atutach tego nośnika mówi Renata Szostak. – Można je kształtować w rozmaity sposób nadając każdej strefie czy przestrzeni indywidualny charakter, nie tracąc przy tym nic ze spójności całej scenografii miejsca, gdzie odbywa się wydarzenie. I tak, całkowicie otwarty namiot stretch może być narzędziem chroniącym przed słońcem lub deszczem zarówno kibiców jak i zawodników podczas treningu, przygotowania do startu lub po ukończeniu zawodów. Namiot częściowo lub całkowicie zamknięty może zapewnić prywatność strefy VIP, ekipy sędziowskiej, zaplecza technicznego czy też punktu medycznego. Tak zaprojektowane eleganckie i spójne architektoniczne miasteczko lub wioska sportowa jest podstawą do budowania zaplanowanej i czytelnej w swoim przekazie komunikacji marketingowej – wyjaśnia Dyrektor Zarządzająca UKOO Poland.

Trwałość czy estetyka?

Przed takim wyborem nie stają reklamodawcy, ponieważ oba wymogi są równie istotne. Nośnik reklamowy musi być przede wszystkim trwały, jednak nie należy zapominać, że jest on narzędziem do przekazu reklamowego, dlatego jego estetyczny wygląd też jest bardzo ważny, w końcu na tym nośniku będzie prezentowana reklama, która z założenia ma przyciągać uwagę i wywoływać pozytywne skojarzenia.

Cityboard Media

– Przed zakupem należy się zastanowić nad tym, w jakich warunkach dana impreza będzie organizowana. Przykładowo w ofercie AxOx mamy znane powszechnie branży reklamowej beach flagi, które mają wiele możliwości zastosowania. Na przykładzie tego nośnika można dokładnie zobrazować, jak odpowiedni dobór akcesoriów może wpłynąć na estetykę ekspozycji reklamy. Mamy do wyboru wiele różnych podstaw, które mogą być wymiennie użyte dla wszystkich wielkości masztów. Standardowy Cross Base sprawdza się świetnie przy organizacji większości imprez w halach sprzedażowych lub stoiskach targowych. W przypadku imprez outdoorowych ta podstawa powinna zostać zastąpiona ground spike’em, który ma zastosowanie na terenie trawiastym lub ground stake’em, wkręcanym w podłoża grząskie – np. na stokach narciarskich, gdzie leży warstwa śniegu lub na plaży – wymienia Sandra Czerniak.
Nośniki reklamowe, tak jak każdy element, starzeją się i zużywają w trakcie eksploatacji. Istotne jest to, czy rozwiązania reklamowe zostały przygotowane wyłącznie na jedno wydarzenie czy mają pełnić swoją funkcję przez dłuższy czas.

– Jeśli planujemy wykorzystać reklamę wielokrotnie, należy dokładnie sprawdzić jaką trwałość gwarantuje producent, zarówno na same elementy, jak też na zadruk lub wyposażenie dodatkowe. Przy imprezach jednorazowych można zdecydować się na wypożyczenie prostej konstrukcji reklamowej, obrandowanej w sposób standardowy, ale efekt wizualny może nie być zadawalający. Zawsze najlepiej prezentują się indywidualnie zaprojektowane nośniki, które będą spełniały standardy wizualne, także pod kątem bezpieczeństwa – podkreśla przedstawicielka Studio 55. W przypadku nośników OOH i DOOH liczy się jeszcze niezawodność funkcjonowania i czytelność przekazu.

– Niestety, na naszym rynku bardzo dużo instalacji LED bazuje na nośnikach chińskich, nierzadko niskiej jakości, ale za to w atrakcyjnej cenie. Skutek obserwował nieraz każdy z nas patrząc na całkowicie wyłączoną ścianę LED lub na świecący ekran, ale z  niesprawnym modułem. Trudno powiedzieć, co jest gorsze – komentuje Mariusz Orzechowski.

– Jeśli chodzi o wydarzenia sportowe promowane na OOH, sugerujemy naszym klientom, aby stosowali żywe kolory, mocno kontrastujące z otoczeniem. To ważne jest zimą, gdy na ulicach zalega śnieg, ponieważ biały plakat zlewa się z otoczeniem i jest niewidoczny. Plakat powinien zawierać maksymalnie siedem elementów, ponieważ w innym przypadku traci na czytelności. Sprawdza się tu zasada, że mniej robi więcej. Jeśli chodzi o jakość ekspozycji, to najlepszym rozwiązaniem jest ekoplakat, czyli specjalne podłoże drukarskie, które daje duże lepsze efekty niż plakat papierowy – zaznacza Marcin Stan.

Siła brandingu i sponsoringu sportowego

Jak wynika z badań firmy Pentagon Research w 2016 r. aż o 40 proc. wzrosła wartość mediowa sponsoringu sportowego w Polsce, osiągając rekordowe 4,9 mld złotych. W ciągu pięciu lat liczba marek, które zdecydowały się na sponsoring sportowy wzrosła aż o 90 proc.! Wygląda na to, że wykorzystanie nośników reklamowych podczas imprez sportowych to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.

– Branding narodowy lub sponsorski wpływa bezpośrednio na wzrost rozpoznawalności kraju, marek albo konkretnych produktów za granicą czy lokalnie. Tworzy pozytywne skojarzenia i wyobrażenia na ich temat, stale podnosi wiedzę o nich oraz o działaniach, które podejmowane są na arenie międzynarodowej lub lokalnej. Aktywizuje też i angażuje odbiorców, tak by popierali wizerunek kraju, produktów lub marek, a także aby czuli się zaproszeni, zachęceni do ich nabywania. Jednym z głównych narzędzi osiągania tych celów jest budowanie marek flagowych – podkreśla Małgorzata Kurczaba, Dyrektor ds. projektu Vispronet.pl w Sign Poland.

SIGN POLAND

Bez sponsorów ciężko byłoby zorganizować jakąkolwiek imprezę sportową, dlatego branding pełni tutaj kluczową rolę. Imprezy sportowe cieszą się dużym zainteresowaniem, przychodzą na nie tłumy obserwatorów, co z kolei przyciąga sponsorów i reklamodawców.
– Zachęceni możliwością wykreowania i utrwalenia swoim potencjalnym klientom świadomości marki, sponsorzy chętnie uczestniczą w tego typu przedsięwzięciach. Odpowiedni dobór nośników reklamowych użytych podczas zawodów może stanowić o sukcesie kolejnej tego typu organizowanej akcji. Sponsor zadowolony ze skali rozpowszechnienia i zwiększenia rozpoznawalności swojej marki, dzięki uczestnictwu w organizacji wydarzenia sportowego, z pewnością wróci do nas w kolejnym roku – zaznacza przedstawicielka firmy AxOx.
Zdaniem Justyny Sekuły branding działa poniekąd dwutorowo. – Z jednej strony promuje naszą firmę wśród uczestników, pokazując nasz pozytywny stosunek do imprez sportowych, z drugiej strony pokazuje związek danej dyscypliny sportowej z daną firmą. Ale tu należy podkreślić wartość długofalowych działań. Nie należy oczekiwać spektakularnych sukcesów w krótkim okresie. Oczywiście, są też wyjątki i są firmy np. notujące wzrost sprzedaży materiałów opałowych latem, właśnie w momencie promocji nowego artykułu podczas masowej imprezy sportowej – dodaje przedstawicielka Studio 55.
Według Anny Rohde-Płotycia, warto odnotować pozytywny efekt wizerunkowy i PR-owy osiągany przez firmę decydującą się na sponsoring sportowy. – Sport to zdrowie. Zatem firma, która wspiera takie wydarzenia, zachęca do zdrowego trybu życia. Ja to lubię, więc będę kupować produkty tej firmy. Ten scenariusz można przypisać do każdego innego eventu. Tu chodzi o PR, który coraz częściej ma znaczenie i wpływa na wybory konsumentów – podkreśla przedstawicielka firmy Ultima Display.

Efekt „have to be there”

Nośniki reklamowe, szczególnie wielkiego formatu, są dźwignią atrakcyjności wydarzeń sportowych. Jak podkreśla Piotr Gajek, prezes zarządu firmy Synergic, duże wydarzenia sportowe kierują się swoimi własnymi regułami. – Dla laika eventy sportowe tak po prostu budzą zainteresowanie publiczności, wywołują w widzach wielkie emocje, zarówno tych zgromadzonych bezpośrednio na arenie sportowej, jak i śledzących wydarzenia za pośrednictwem mediów. Czy jest to fenomen sam w sobie, czy jednak w dużej mierze wykreowany przez świat marketingu i wsparty reklamą? Często czysta emocja sportowa towarzysząca rywalizacji nie jest wystarczająca i musi być obudowana szeroką komunikacją za pośrednictwem mediów i reklamy OOH. Od wielu lat wiadomo, że wiele dyscyplin sportowych wykreowało się i zyskało na atrakcyjności wśród widzów dzięki transmisjom telewizyjnym, gdzie zbliżenia, skróty w filmowaniu, najazd na twarz sportowców tworzą pełnię wydarzenia i dają wrażenie, że dużo bliżej uczestniczy się w samej sportowej emocji. Mówimy tu o tak współcześnie popularnej piłce nożnej, skokach narciarskich czy wyścigach F1, nie zapominając o wydarzeniach sportowych o randze mistrzostw świata czy olimpiadach – akcentuje Piotr Gajek.

Jak osiągnąć satysfakcjonujący sponsorów i reklamodawców efekt promocyjny i wizualny? Zorganizowanie imprezy sportowej jest dużym przedsięwzięciem. Na sukces składa się wiele czynników: pogoda, ilość uczestników i widzów, miejsce samego wydarzenia, ale również cała oprawa wizualna. – Spójny przekaz graficzny umieszczony na nośnikach reklamowych jest elementem kreującym wizerunek organizatora i sponsora. Zastosowanie przemyślanej i jasnej komunikacji podczas imprez plenerowych jest szczególnie istotne, gdy bierze w niej udział bardzo duża grupa osób. Ważna jest spójność, ale także i umiar. Zbyt duża powierzchnia oraz ilość reklam może mieć wręcz odwrotny skutek, gdyż uczestnicy mogą odebrać to jako coś nachalnego, co nie wpłynie pozytywnie na wizerunek organizatora i reklamodawców. Przykładowo użycie beach flagi XL, która ma pełnić funkcję punktu orientacyjnego powinna nim pozostać – logo sponsora nie może być większe, aniżeli sam przekaz informacyjny – zaznacza Sandra Czerniak.

Pojęcie równowagi, to od razu nasuwa się przy próbie połączenia tych dwóch efektów. – Produkt, od strony wizualnej i reklamowej, powinien być zbilansowany i tworzyć spójną całość. Najgorsze efekty przynoszą akcje próbujące połączyć kilka tematów jednocześnie, tworząc często chaos komunikacyjny. Decydując się na udział w danej imprezie, musimy sobie odpowiedzieć na proste pytanie: czy promujemy np. konkretny krem do opalania czy markę różnych kremów – dodaje Justyna Sekuła. Zdaniem Marcina Stana, najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie elementów 2D i 3D. – Kampanie reklamy zewnętrznej z elementami niestandardowymi silnie przyciągają uwagę i zapewnią wzrost zauważalności przekazywanej informacji. Warto też wykorzystywać efekt synergii mediów, czyli łączyć OOH z działaniami digitalowymi. Coraz częściej klienci, informacje, które widzą na outdoorze, wpisują w wyszukiwarkę i sprawdzają w Internecie. Responsywna i dobrze wypozycjonowana strona danego wydarzenia wzmocni przekaz reklamowy – podkreśla Członek Zarządu Cityboard Media.

Trendy w realizacjach

Ze względu na coraz większe zaangażowanie i zainteresowanie firm sponsoringiem i reklamą w trakcie wydarzeń sportowych, na polskim rynku nie brakuje udanych realizacji. Siłę przyciągania i dodawania atrakcyjności wydarzeniom sportowym kreuje m.in. reklama wielkoformatowa i wszelkie nośniki OOH. Firma Synergic była partnerem dwóch globalnych imprez sportowych – Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej 2016 i Mistrzostw Europy w Siatkówce 2017. W 2017 roku reklamowała również Światowe Igrzyska Sportu, czyli The World Games (TWG) we Wrocławiu.

– Promując imprezę o światowej randze w piłce ręcznej wykorzystaliśmy lotniska i dworce kolejowe w miastach, w których miały miejsce rozgrywki – Katowice, Kraków, Wrocław i Gdańsk. Przybywający do tych miast kibice już od momentu przyjazdu, aż do miejsca udania się na arenę sportową widzieli i czuli, że uczestniczą w ważnym sportowym święcie. Nasze rozwiązania podgrzewały te emocje. Właściwie zaplanowany outdoor nazywam często kreowaniem efektu „have to be there”, gdyż wiele z tych imprez miało rekordową frekwencję łącznie z biletami kupowanymi jeszcze w dniu wydarzenia, również dzięki dobrze zaplanowanej komunikacji. Bliźniacza impreza w piłce siatkowej w tym roku, obok świetnie sprawdzających się dworców kolejowych i lotnisk w takich miastach, jak Szczecin, Gdańsk, Katowice i Kraków, dodatkowo wykorzystywała do promowania inne nośniki z oferty Synergic – rowery miejskie i tzw. wrapy, czyli wyklejone całe autobusy. Podczas TWG zarówno organizatorzy, jak i sponsorzy wydarzenia wykorzystali tradycyjne nośniki jak dworzec PKP czy bardziej kreatywne nośniki w formie murali 3D witających uczestników rozgrywek na trotuarach i chodnikach przed obiektami sportowymi – wymienia Piotr Gajek.

Imprez sportowych przybywa, cieszą się one coraz większym zainteresowaniem kibiców i zaangażowaniem firm sponsorujących wydarzenia sportowe. Rok 2018 zapowiada się bardzo obiecująco, bo nadal numerem jeden wśród najpopularniejszych dyscyplin w Polsce jest futbol.
– Dla polskiego rynku reklamowego kluczowy wydaje się być fakt zakwalifikowania się piłkarzy nożnych na turniej finałowy mistrzostw świata czy Europy. Kiedy futboliści wywalczą awans, rusza wiele kampanii reklamowych, w których wykorzystuje się wizerunki piłkarzy (najczęściej R. Lewandowskiego, ale także G. Krychowiaka, Ł. Fabiańskiego, czy J. Błaszczykowskiego), a także kampanii zachęcających do zakupów produktów powiązanych z wydarzeniem. Kiedyś były to przede wszystkim dobra szybko zbywalne, takie jak chipsy albo piwo. Aktualnie z tej tendencji korzystają także producenci, czy dystrybutorzy sprzętów RTV/AGD oraz smartfonów. Myślę, że ten trend będzie się utrzymywał jeszcze przez długi czas – reasumuje Marcin Stan.

UKOO POLAND

Jeśli chodzi o wybór nośników, ponieważ każda kolejna impreza wymaga poniesienia dużych nakładów finansowych, trendem na rynku jest poszukiwanie przez organizatorów nośników reklamowych, które można wykorzystać wielokrotnie, zmieniając na nich tylko grafikę. – Zainteresowani są nośnikami wygodnymi w transporcie, szybkimi w montażu oraz małymi po spakowaniu, co ułatwia ich magazynowanie. Wiemy to z doświadczenia, ponieważ klienci sklepu AxOx zwracają szczególną uwagę na uniwersalność naszych rozwiązań. Dzięki naszym akcesoriom, przy każdym kolejnym wydarzeniu nie muszą inwestować w nowe nośniki reklamowe, a jedynie w wydruk reklamy, co znacznie obcina koszty organizacyjne. Akcesoria takie jak maszty i podstawy do flag reklamowych, konstrukcje ścianek, systemy roll-up itp. można wykorzystywać wielokrotnie i w łatwy sposób wymieniać umieszczoną na nich grafikę – wyjaśnia Sandra Czerniak.
Według Anny Rohde-Płotycia, aktualnie w czasie imprez sportowych królują dmuchańce. – Są ogromne, kształtne (niektóre firmy szyją wybrane przez klienta kształty), wytrzymują deszcz i śnieg, ponieważ grafika nadrukowywana jest bezpośrednio na materiał balonowy. Jednak nie wyprą one flag czy ścianek, ponieważ każdy z tych systemów to inna rola i inny efekt – dodaje Anna Rohde-Płotycia.

SYNERGIC

Popularne na świecie namioty stretch to dalej nowy produkt na naszym rynku, ale jak ocenia Renata Szostak są coraz chętniej wybierane na eventy sportowe.
– Ilość pytań i zamówień od polskich klientów na kolejny sezon zapowiada realizację wielu imprez, także i sportowych z ich udziałem i aktywnym wsparciem. Kolorystyka namiotów stretch zgodna z identyfikacją korporacyjną sponsorów i organizatorów lub też logo nadrukowane na czaszy namiotu, jego powierzchniach ruchomych takich jak drzwi i okna oraz powierzchniach towarzyszących (flagi, słupy, parasole) daje wyjątkowy efekt promocyjny – dodaje przedstawicielka Ukoo Poland.

Sport jako instrument promocji marki ma się dobrze. Rośnie marketingowy potencjał drużyn i zawodników oraz generalnie zdrowego, sportowego trybu życia, które stają się atrakcyjnymi obiektami do reklamy. Z kolei, nośniki wykorzystywane podczas sportowych eventów są przede wszystkim doskonałym medium przekazu marketingowego, który na pewno przyciągnie wzrok uczestników wydarzenia.

Jaga Kolawa

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2018. Pobierz wersję online TUTAJ.