Logo

Trade marketing

PASJA – druk do zadań specjalnych

Drukarnia to miejsce, w którym materializują się kreatywne idee szeroko rozumianych działań marketingowych, reklamowych czy wydawniczych. Już od ponad 25 lat Drukarnia PASJA z Mikołowa realizuje szeroki wachlarz usług uszlachetniania oraz zapewnia kompleksową obsługę poligraficzną dla agencji reklamowych, drukarń i klienta indywidualnego.

„PASJA uszlachetnia” – to filozofia, która przyświeca firmie – od ćwierćwiecza świadczącej usługi poligraficzno-reklamowe. – PASJA została założona w czasach, kiedy to słowo nie było jeszcze tak popularne jak dzisiaj, a zwłaszcza w biznesie, reklamie i marketingu. Obecnie stało się pojęciem niezwykle chętnie używanym. Cieszy mnie, że to była słuszna decyzja, bo tak naprawdę tylko praca z pasją umożliwia przechodzenie nad tymi momentami, które czasem nie są najfajniejsze, wyciąganie wniosków z porażek i pójście do przodu. Zwłaszcza, że nie zawsze na swojej drodze napotykamy wyłącznie sukcesy – podkreśla Jacek Stencel, Prezes Drukarni PASJA.

PASJA innowacji
To co wyróżnia drukarnię na tle innych to szerokie printfolio poligraficzne, jak i bogata oferta efektów specjalnych będących ciągle niszowymi produktami na rynku. PASJA specjalizuje się w wykonywaniu wysokiej jakości uszlachetnień oraz wdrażaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych.
– Jesteśmy drukarnią sitodrukową i cyfrową. Mamy zróżnicowany park maszynowy i duży zakres możliwości poligraficznych. Realizujemy szereg prac związanych z reklamą wydawniczą, z materiałami POS czy opakowaniami, kooperujemy z producentami różnego rodzaju produktów użytkowych. Wieloletnie doświadczenie i rzetelność wykonawstwa pozwala kooperować z wieloma klientami – także drukarniami w kraju i za granicą, oferując dla nich często wyszukane bądź niestandardowe usługi. Staramy się sprawnie poruszać w obszarach niszowych dla klasycznego druku, proponując innowacyjne rozwiązania – zaznacza Jacek Stencel.
Nowoczesna drukarnia to fascynujący świat magicznej sztuki poligrafii. PASJA wykorzystuje w drukowanych pracach efekty specjalne. Ich celem jest nie tylko wzbogacenie oraz uszlachetnienie przekazu o produkcie, ale także nadanie mu unikalnych właściwości. Lakierowanie UV, foliowanie oraz szeroka gama efektów (m.in. druk brokatowy, efekt lustra z metalizacją, efekt termoaktywny, strukturalny, druk luminescencyjny, efekt zapachowy czy zmywalny) pozwalają opowiedzieć o zaletach danej marki w unikalny sposób.

Jeden z dealerów samochodowych znanej marki zdecydował się na wykorzystanie farby zmywalnej w swoim katalogu. Do katalogu dołączona została gąbka, która po zwilżeniu wodą umożliwiała umycie auta z „wydrukowanego brudu” – błota na karoserii, zabrudzeń wewnątrz. Klient zanim został właścicielem samochodu mógł się cieszyć z dbania o wymarzone cztery kółka.

Wizytówki PASJA – struktury (FB)

Z kolei w katalogu prezentującym nową linię kolorystyczną producenta farb ściennych użyto efektu zapachowego. Malowanie mieszkania to nieprzyjemna woń. Producent farb zastosował zapachowy składnik, który eliminował to przykre wrażenie podczas remontu. Zadaniem PASJI było wydrukowanie nie tylko nowej palety kolorów, ale przedstawienie tożsamych, nowych doznań towarzyszących im przy użyciu farby zapachowej.
Nowoczesne techniki uszlachetniania wydruków oferują także ogromne możliwości tworzenia różnego rodzaju faktur, powłok czy deseni. Dzięki odpowiednim zabiegom projektowym oraz specjalnym technikom druku mogą powstawać obrazy symulujące przykładowo strukturę drewna lub fakturę tkaniny, co można oceniać nie tylko wzrokiem, ale także przez dotyk. Nie zawsze chropowatość wydruku służy tylko doznaniom estetycznym. Jednym z praktycznych zastosowań szorstkich powłok w produkcji PASJI są naklejki podłogowe – pokrywane specjalnymi substancjami lub laminatami w zależności od wymagań stawianych przez klientów. Ci, którzy potrzebują wykorzystywać wydruki w specyficznych warunkach oświetleniowych, występujących przykładowo w dyskotekach lub na imprezach sportowych, również znajdą coś dla siebie. Szeroka gama efektów aktywowanych różnymi rodzajami światła daje spore możliwości kreacji, w tym także weryfikujące autentyczność publikacji.

PASJA doceniona w branży
Potwierdzeniem jakości PASJI są liczne nagrody i wyróżnienia zdobywane w kraju i za granicą. Firma z Mikołowa jest jedyną polską drukarnią, która otrzymała Złotą Nagrodę FESPA i to trzykrotnie, rok po roku. Ma na swoim koncie także dwa złote medale zdobyte na targach branżowych w Stanach Zjednoczonych – SGIA GOLDEN IMAGE AWARD 2016 Las Vegas oraz 2017 New Orlean. Znajduje się również w elitarnym gronie drukarń uhonorowanych Diamentowym Gryfem, wyróżnienia przyznawanego przez Polską Izbę Druku dla firm, które zdobyły trzykrotnie Złote Gryfy. Warto dodać, że Prezes PASJI, jako jedyny Polak, jest członkiem ASDPT – Akademii Poligraficznej w USA. – To dla mnie duże wyróżnienie i prestiż. Od 2016 roku działam w zespole oceniającym artykuły pojawiające się w prasie fachowej. Ucieszyło mnie zaproszenie do wyboru najlepszych spośród nagrodzonych prac konkursowych podczas targów SGIA w Nowym Orleanie. Od wielu lat pracuję w składzie jurorskim dla FESPA AWARDS – konkursie organizowanym dla drukarzy z całego świata. Kilka razy w roku biorę czynny udział w seminariach. Jest to dla mnie możliwość dzielenia się swoim doświadczeniem, przekazywania wiedzy dalej, ale to również zawsze spora dawka inspiracji i wiedzy. To niekończący się proces, do którego podchodzę oczywiście z… pasją – komentuje Jacek Stencel.
Wiele z branżowych nagród zostało przyznanych za sztandarowe produkcje drukarni, którymi są kalendarze. Według Jacka Stencla, zauważalny jest renesans tych klasycznych artykułów reklamowych. Wiodącym trendem pozostaje nadal personalizacja. – Dzięki cyfrowym możliwościom tworzenia, obróbki, archiwizowania i przesyłania obrazów, fotografia stała się dostępna niemal dla każdego. Dlatego silnie rozwija się gałąź poligrafii mocno z tym związana. Ludzie chcą utrwalić piękne chwile, miejsca i ważne dla nich zdarzenia. I do tego doskonale nadaje się kalendarz. Choć nie tylko. Obecna technologia umożliwia „zatrzymanie czasu” na wydrukowanych fototapetach, fotoobrazach i wielu przedmiotach służących do wystroju wnętrz. Takie zastosowania cieszą się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych – mówi właściciel drukarni.

W sferze biznesowej sporą część druku nadal stanowią kalendarze silnie związane z ofertą produktową bądź usługową firm, które często sięgają po nietuzinkowe rozwiązania, aby podkreślić swoją odrębność. Tworząc taki kalendarz nieodzowne znaczenie ma tu kreacja pomysłu, spójność projektu graficznego ze starannością i możliwościami wykonania, rodzaj zastosowanych materiałów oraz swoista unikatowość stylu, który wyróżnia. Dlatego poligonem nowych tendencji w branży jest coroczna edycja specjalnego kalendarza pokazującego innowacje i efekty, na które stawia PASJA w nadchodzącym sezonie. – Co roku staramy się wydać kalendarz, który jest inny od poprzedniego w zakresie tematyki, formy i surowca. Przedstawiamy nasze nowości i możliwości. Kalendarze są zapowiedzią wyzwań, jakie stają przed nami. Testując je na własnym projekcie, prezentujemy nowe koncepcje, nadchodzące trendy oraz rezultaty naszych doświadczeń. W minionych latach były to kalendarze drukowane na tworzywach, z użyciem specjalnych farb lustrzanych i specyficznych lakierów. Szukaliśmy modyfikacji, które były nam potrzebne do uzyskania wymarzonych efektów i zamierzeń naszych klientów. W corocznie wydawanych kalendarzach prezentujemy wszystko to, co można u nas wydrukować i zamówić – mówi Jacek Stencel.

PASJA z efektem „WOW”
Edycja na rok 2018 to kalendarz dwustronny, demonstrujący możliwości nowej technologii liquid metal (płynny metal), którą drukarnia jako pierwsza w Polsce wprowadziła do produkcji. To efekt wybiórczego metalizowania wybranych fragmentów obrazu (napisy, logotypy, elementy grafiki) bez użycia skomplikowanych narzędzi, jak w tradycyjnym hot-stampingu. Powstały na zdobionej powierzchni atrakcyjny relief – imitujący płynny metal, nie wykazuje żadnych niekorzystnych śladów na rewersie zadruku. Dzięki temu, możliwe jest zdobienie prac, także dwustronnych, podłoży cienkich oraz samoprzylepnych z folii i papieru.
– Prezentujemy tę technologię, starając się zainspirować jedynie fragmentem możliwości kompozycji spośród szerokiej gamy efektów. Forma graficzna jest naszym zdaniem dość oryginalna. Tegoroczne dzieło z czarnego kartonu posiada dwa kalendaria z podziałem na sezon letni i jesienno-zimowy – wykorzystano w każdym z nich inne złocenia i efekty nawiązujące do pór roku. Oprócz efektu liquid metal, zastosowano w nim wybiórcze lakiery, które pokazują, że przy pomocy specjalnie zaprojektowanej grafice kreskowej – można zwykłym powierzchniom nadawać ciekawsze walory. Zaproponowana przez nas kompozycja powierzchni metalicznych, holograficznych oraz lakierowanych, pozwala na intrygującą grę i interakcje światłu – mówi Jacek Stencel.

Kalendarz PASJA 2018

Dodatkowym walorem nowej technologii jest to, że znacząco utrudnia możliwości jej kopiowania prostymi metodami np. cyfrowymi. To powinno wpłynąć znacząco na zwiększenie wachlarza zastosowań od przysłowiowych biletów po opakowania, od zastosowań w przemyśle po druki związane z branżą eventową. Istnieje także możliwość manualnej aplikacji „płynnego metalu”, który wzbogaci wizualnie napisany odręcznie list, grafikę, a nawet fragment drewna czy okładki z tworzywa.
– Ciągle znajdujemy nowe zastosowania i możliwości kreatywne. Dlatego jesteśmy przekonani, że nowy efekt z pewnością podbije serca naszych klientów! Rozpoczynając rok 2018 wierzymy, że będzie on udany dla wszystkich producentów z branży poligraficznej. Kilka czynników pozwala optymistycznie założyć, iż mamy już za sobą czasy, gdzie głównym kryterium wyboru była najniższa cena. Dziś dla klientów liczy się przede wszystkim jakość wykonania i tworzony wizerunek – podsumowuje Jacek Stencel.

Jaga Kolawa

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2018. Pobierz wersję online TUTAJ.