Pięciodniowy cykl konferencji prezentujący wszystkie sektory branży ma na celu edukację, integrację oraz promocję polskiego przemysłu spotkań. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Dariusza Rogowskiego, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Po raz drugi spotkanie gości Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie.
Podczas Meetings Week Poland przedstawiciele polskiej i międzynarodowej branży spotkań będą rozmawiać o wyzwaniach, trendach, szukać inspiracji i szkolić się.
Dzień 1 Tradycyjnie cykl wydarzeń otwiera (19 marca) konferencja Poland Meetings Destination, która jest spotkaniem przedstawicieli branży ze środowiskiem samorządowym i rządowym. Jaka przyszłość czeka podmioty DMO? Jakimi metodami na sukces Pragi czeskiej pracuje jej convention bureau? Jak pozyskano do Katowic Światową Konferencję Antydopingową 2019? Czy lokalne opłaty turystyczne będą wkrótce pobierane także w polskich miastach? Komu przysporzy to środków i na jakie cele? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukać będą zaproszeni goście. Podczas paneli dyskusyjnych głos zabiorą między innymi przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej i Poland Convention Bureau, lokalnych convention bureaux, środowisk samorządowych i akademickich, a także reprezentanci organizacji branżowych. Konferencję otworzą minister sportu i turystyki Witold Bańka oraz wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska. W dyskusji o roli przemysłu spotkań w rozwoju regionów wezmą m.in. goście zagraniczni Pier Paolo Mariotti, wiceprezes European Cities Marketing oraz Roman Muška, dyrektor Prague Convention Bureau.
Dzień 2 W drugim dniu, tj. 20 marca odbędzie się konferencja „Zalety i metody wizualizacji eventu. Członkowie Stowarzyszenia Branży Eventowej postanowili pochylić się nad ważnymi tematami związanymi z planowaniem wydarzenia w sferze wizualnych doświadczeń na każdym etapie realizacji eventu. Gościem specjalnym będzie Czesław Mozil, muzyk, artysta, który za pomocą muzyki i słowa przekaże tajemnice organizacyjne świata showbiznesu i produkcji telewizyjnej.
w programie znajdą się temat tj. dress code na eventach, terapia śmiechem, projektowanie eventów od wizualizacji do realizacji czy budowania zaangażowania przed eventem. W tym dniu odbędą się też dwa panele: „Siła wizualizacji” i „Po co nam wizualizacja?”.
Dzień 3 Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland są gospodarzami konferencji Best Practice Day w dniu 21 marca. W programie znajdą się prezentacje i panele dyskusyjne nt. wysokich standardów prowadzenia projektów incentive travel, etyki w biznesie, regulacji rynku związanych z nową ustawą o imprezach turystycznych, dobrych praktyk we współpracy agencji i działów zakupów oraz bezpieczeństwa wyjazdów i klientów.
Dzień 4 Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce zaprasza 22 marca na akademię organizatorów i planistów konferencji i kongresów zatytułowaną Nowe regulacje w organizacji spotkań. Rok 2018 wprowadza wiele nowych albo zmienionych regulacji prawnych i finansowych dla organizatorów spotkań, ale także w szerszej skali dla wszystkich polskich przedsiębiorców. W programie znajdą się zagadnienia związane z nową ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, RODO, przepisami samoregulacji Infarmy, tj. Kodeksu Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego i Kodeksu Przejrzystości, konsekwencje wprowadzenia „split payment”
Również 22 marca odbędzie się spotkanie Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej z regionalnymi convention bureaux. To doroczne spotkanie dotyczy wspólnych działań oraz współpracy na najbliższy rok podczas wydarzeń takich jak targi branżowe, prezentacje, przygotowania kolejnych edycji Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce” oraz działania Programu Ambasadorów Kongresów Polskich.
Dzień 5 Po raz trzeci w ramach Meetings Week Poland odbędzie się Forum Obiektów, wydarzenie współorganizowane przez firmę Z—Factor i MPI Poland. Wydarzenie skierowane jest do hotelarzy i pracowników centrów konferencyjnych. W programie forum znajdą się takie zagadnienia jak: Polska otwarta na luksus, work-life balance, Polacy na arenie międzynarodowej, third party commission, Infarma czy współpraca z bloggerami i social media influencerami. Zostaną zaprezentowane wyniki audytu MP Power Venue 2017. Na zakończenie forum będzie miała miejsce premiera raportu Demand Outlook Poland & CEE – krótko- i długofalowe prognozy dla rynku.
23 marca odbędzie się również równolegle do Forum Obiektów XIII IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – wydarzenie dla studentów, pragnących dowiedzieć się więcej o przemyśle spotkań, nawiązać kontakty branżowe, rozwijać swoje umiejętności – a także uczyć się od najlepszych. W tegorocznej edycji FLF swoją wiedzą i doświadczeniem będą dzielić się ze studentami m.in. Tom Hulton, dyrektor IMEX Group, Ruud Janssen, partner zarządzający Event Design Collective, Cezary Wilemajtys, założyciel i prezes agencji United Partners, Bartosz Bieszyński, managing director Walk Events, dr Agnieszka Szóstek, Experience Designer UXPlus, dr Krzysztof Celuch, pełnomocnik rektora ds. współpracy z biznesem SGTiR, prezes Celuch Consulting.
Finałowym wydarzeniem w tym dniu, jak i finałem całego Meetings Week Poland będzie Gala MP Power Night – finał konkursu MP Power Awards. Gala odbędzie się w przestrzeni Trybuny Honorowej Toru Wyścigów Konnych Służewiec.
www.meetingsweek.pl
Program Meetings Week Poland 2018 w skrócie
MW