Widownia dla ponad 17.000 osób, 10 ha powierzchni i ponad 30 imprez zaplanowanych do końca 2018 roku. Arena Gliwice otwiera się dla swojej publiczności, a Operator od początku narzuca szybkie tempo. Jeden z najnowocześniejszych i największych obiektów widowiskowo-sportowych w Polsce to szansa na wzbogacenie oferty wydarzeń kulturalnych, społecznych i sportowych skierowanych do lokalnej, regionalnej i ogólnopolskiej społeczności. Ze względu na swój ogromny potencjał ma szansę stać się wizytówką nie tylko Gliwic, ale całego Śląska.
Arena Gliwice to przede wszystkim nowa przestrzeń dla miasta w zakresie rozwoju oferty kulturalnej, społecznej i sportowej. Lokalizacja i otwarte tereny wokół obiektu dają ogromną możliwość utworzenia stałej oferty dla gliwiczan i mieszkańców regionu.
– Z myślą o lokalnej społeczności, planujemy organizację wielu imprez o charakterze rodzinnym. Naszym celem jest promocja zdrowego stylu życia i stworzenie możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu – mówi zarządca obiektu.
Lokalizacja, pojemność i różnorodność stref, a co najważniejsze nowoczesne wyposażenie obiektu sprawiają, że Arena Gliwice jest doskonałym miejscem do organizacji różnego rodzaju wydarzeń.
Fot. UM Gliwice.
Już 6 maja przez arenę główną obiektu przebiegnie grupa kobiet w ramach imprezy biegowej „ANITA Zawsze Pier(w)si”, organizowanej na rzecz walki z rakiem piersi.
Kolejne majowe wydarzenia to planowane na 12 i 13 maja „Gra miejska 360 stopni”, koncert „Śląsk Maturzystom” oraz dzień otwarty Areny. Natomiast 17 i 18 maja odbędzie się największe studenckie święto – iGry.
W nowym obiekcie organizowane będą imprezy masowe o charakterze muzycznym.
30 maja odbędzie się pierwszy koncert, „ASOT 850 Armin Van Buuren”, jesienią zaś arenę odwiedzą inne wielkie produkcje takie jak „Sensation” czy przedstawiciele muzyki poważnej, jazzowej i rockowej.
W planach obiektu są również widowiska o charakterze rodzinnym jak „Disney On Ice” czy przedstawienia motoryzacyjne.
Arena będzie również świadkiem niezapomnianych emocji dla kibiców zarówno sportów indywidualnych, jak i gier zespołowych.
Mała i duża arena jest także znakomitym miejscem dla organizacji wyjątkowych spektakli teatralnych, kabaretowych i musicali.
Arena Gliwice swoją ofertę skieruje także do środowisk biznesowych. Ten nowoczesny i dobrze skomunikowany daje możliwość organizacji imprez targowych, konferencji i spotkań firmowych.
Atuty nowego obiektu otwierają przed Gliwicami nowe perspektywy. Organizowanie widowisk muzycznych i imprez sportowych, mających status imprez masowych, podniesie atrakcyjność miasta i całej metropolii na turystycznej mapie, zarówno Polski, jaki i Europy. Kierując się takimi założeniami, Arena Operator przyjął strategię, zgodnie z którą nowy obiekt będzie promował region poprzez liczne działania i na stałe zapisze się w kalendarzu najważniejszych wydarzeń w kraju.
Zespół spółki Arena Operator już dziś zaprasza na dni otwarte planowane na weekend 12-13 maja. Odwiedzający będą mogli zapoznać się z obiektem, poznać jego możliwości oraz wziąć udział w wydarzeniach towarzyszących.
ARENA W LICZBACH:
Powierzchnia terenów zewnętrznych – ok. 10 ha.
Powierzchnia całkowita – prawie 70.000 m2
Kubatura obiektu – ponad 530.000 m3
Arena główna:
Widownia łącznie miejsc siedzących – 13.384
Maksymalna pojemność – ponad 17.000 widzów
Powierzchnia płyty – 4.700 m2
Wymiary maksymalne – 93 m. x 57 m
Arena mała:
Widownia łącznie miejsc siedzących – 1.092
Maksymalna pojemność – ponad 3.500 widzów
Powierzchnia płyty – 2.500 m2
Wymiary maksymalne – 67 m. x 35 m.
Sale konferencyjne:
Łączna ilość miejsc – ok. 500
Parkingi:
Łączna ilość miejsc – ponad 800
Źródło: Fot. główne UM Gliwice Robert Neumann From The Sky.