Co najmniej pół tysiąca osób z sześciu kontynentów chce przyjechać 28-31 sierpnia 2018 roku na Summit Camp w Nowym Jorku. Czy do tego grona dołączą wrocławianie jako jedyny zespół z Polski?
Po prawie półtora roku zaangażowania w inicjatywę CreativeMornings i 17 kreatywnych spotkaniach z udziałem ponad 1500 uczestników, organizatorzy walczą o swoje marzenie i zbierają środki na wyjazd do Stanów Zjednoczonych. Prestiżowy Summit Camp odbywa się raz na dwa lata i gromadzi członków globalnej społeczności CreativeMornings, do której należy ponad 180 miast na całym świecie. Inicjatywa zrodziła się dziesięć lat temu właśnie w Nowym Jorku. Jej ideą jest tworzenie inspirujących spotkań przy śniadaniu i kawie, darmowych i dostępnych dla uczestników w każdym wieku i z różnymi zainteresowaniami.
– Wierzymy w siłę społeczności, zaangażowanie, bezpośrednie kontakty i naukę od siebie nawzajem -deklarują organizatorzy CreativeMornings.
Podczas kilkudniowego Summit Camp będą mogli się poznać, brać udział w szkoleniach zawodowych, wspólnie pracować i wymieniać pomysłami. W tym gronie nie powinno zabraknąć również przedstawicieli stolicy Dolnego Śląska.
Promują Wrocław na całym świecie
Wrocław przyłączył się do globalnej inicjatywy na początku 2017 roku i jest obecnie jedynym miastem w Polsce organizującym CreativeMornings. Od tamtej pory spotkania odbywają się regularnie, w jeden piątkowy poranek w miesiącu. Na liście gości nie brakuje znanych gości ze świata kultury, nauki czy biznesu.
Zaproszenie na spotkania przyjęli m.in. reżyser i współzałożyciel Teatru Pieśń Kozła Grzegorz Bral, ilustratorka Joanna Gniady (współpracuje z „ELLE Italia” i Operą Narodową w Paryżu), architekt Zbigniew Maćków (autor przebudowy DH Renoma, jednego z symboli miasta) oraz wokalista i producent muzyczny Łukasz L.U.C Rostkowski. Z Los Angeles do Wrocławia przyjechał Mikołaj Stroiński, kompozytor i autor soundtracka do gry „Wiedźmin 3”. Zespół CreativeMorningsWRO wciąż stawia sobie nowe wyzwania.
– Naszym głównym celem na 2018 rok jest skupienie się na organizacji zdecydowanie większych przedsięwzięć w ramach inicjatywy. Chcemy przyciągać interesujących gości, także tych trudno dostępnych, oraz docierać do jeszcze większej grupy osób – zarówno lokalnie, jak i globalnie przez nasze relacje wideo -podkreśla Katarzyna Budzyń-Pepłowska, gospodarz CreativeMorningsWRO.
W dotychczasowych 17 spotkaniach wzięło udział ponad 1500 uczestników. Jednocześnie każde wydarzenie jest nagrywane, tłumaczone na język angielski i publikowane na głównej stronie CreativeMornings.com, dzięki czemu wystąpienia prelegentów z Wrocławia mogą oglądać setki tysięcy odbiorców na całym świecie.
Liczy się lokalne zaangażowanie
Aby spotkania CreativeMornings doszły do skutku, organizatorzy łączą siły z lokalnymi firmami i instytucjami. Do tej pory kreatywne poranki za każdym razem gościły w innym miejscu na mapie Wrocławia. Co miesiąc liczni partnerzy oraz wolontariusze pomagają przygotować śniadanie, które zawsze poprzedza prezentację prelegenta. Mimo to wydarzenia pozostają darmowe dla uczestników, a cała inicjatywa ma od początku charakter non-profit.
Tym razem to organizatorzy liczą na wsparcie swoich sympatyków i sponsorów. Podróż do Nowego Jorku oraz udział w Summer Camp oznacza koszt około 30 tys. złotych. Zespół ma pomysł, jak ten cel zrealizować.
Jak wesprzeć wyjazd CreativeMorningsWRO do Nowego Jorku?
Do końca lipca trwa akcja crowdfundingowa uruchomiona na stronie zrzutka.pl. Chętni mogą przekazać dowolną kwotę, a w ramach podziękowania wybrać dla siebie jedną z nagród. Większość z nich pochodzi od osób, które były gośćmi CreativeMorningsWRO, a teraz postanowiły przekazać coś od siebie.
Do wyboru są między innymi: indywidualna lekcja we Wrocławskiej Szkole Śpiewu z Patrycją Obarą, zajęcia fotograficzne z Lindą Parys (założycielką Fu-Ku), warsztaty social media z Martą Olejnik, prywatny trening pilates z Małgorzatą Szymczyk czy plakaty Joanny Gniady i grafiki Tomasza Jakuba Sysło.
Oficjalne strony CreativeMornings Wrocław: www, FB, instagram
MW