Dwóch polskich przedsiębiorców znalazło sposób na zbudowanie globalnej firmy, o potencjale Microsoft’a. Kluczem do sukcesu, jest oczywiście pomysł, ale za raz za nim, także unikatowy „know how”, konsekwencja w działaniu oraz brak zewnętrznego inwestora.
edrone powstał w 2014 rok z inicjatywy Michała Blaka i Rahima Blaka, jest to pierwszy CRM dla e-commerce, tworzący nową kategorię produktu e-CRM. Wspólnicy zadecydowali na początku budowania firmy, że będzie się ona rozwijała bez inwestora zewnętrznego, aby nie była kapitałowo ani decyzyjnie uzależniona od osób czy firm trzecich. Dzięki własnej skalowalnej technologii dostarczanej w modelu SAAS, stworzenie globalnej firmy okazało się możliwe.
Rynek e-commerce, do którego kierowany jest produkt edrone, jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Rozpoznanie tego rynku cztery lata temu, przygotowanie unikatowego produktu, jak również uruchomienie firmy w odpowiednim momencie spowodowało, że do dnia dzisiejszego edrone posiada kilkuset płacących klientów w Polsce. Obecnie w naszym kraju mamy ponad 24,5 tysiąca sklepów e-commerce, stąd też możliwości wzrostu edrone na rodzimym rynku, są ogromne. Zwłaszcza, że firma co tydzień powiększa swoje portfolio o nowych klientów, a każdego miesiąca edrone mierzy się z transakcjami internetowymi wartymi ponad 3 miliardy euro.
Wyróżnikiem edrone na tle konkurencji jest unikatowy interfejs o bardzo intuicyjnej nawigacji. Implementując edrone w swoim e-sklepie, użytkownik, przede wszystkim z łatwością może poznać profil każdego, zarejestrowanego w jego sklepie klienta. Korzystając z szeregu narzędzi oferowanych przez edrone, może budować trwałe relacje z klientami, dostosowując spersonalizowane kampanie sprzedażowe, czy lojalnościowe. System edrone analizuje zachowanie klientów (Customer Intelligence) i angażuje ich do używania zautomatyzowanych oraz indywidualnych wiadomości (automatyzacja w marketingu), przetwarza dane dotyczące zachowań użytkowników w sklepie internetowym, a następnie, na podstawie zebranych informacji, edrone śledzi klientów, wysyłając im indywidualne, automatyczne wiadomości, używając skryptów Sztucznej Inteligencji.
Potencjał edrone szybko został dostrzeżony przez inne kraje. W tym roku firma otworzyła swoje biura w Brazylii, Indiach oraz w Niemczech.
W samej Brazylii sklepów e-commerce jest ponad osiemnasto-krotnie więcej niż w Polsce! Obecnie czynnych jest przeszło 450 tysięcy e-sklepów, co skłoniło edrone do zatrudnienia ośmiu pracowników w brazylijskim oddziale oraz dołączenia do zespołu specjalistę brazylijskiego pochodzenia, w krakowskiej siedzibie firmy.
W Niemczech, drugim co do wielkości rynku e-commerce w Europie, edrone otworzył pierwsze biuro w maju br., w planach jest już otwarcie kolejnych dwóch oddziałów, zatrudniających łącznie ok. dziesięciu specjalistów edrone. Kolejnymi krajami, w których wkrótce powstaną biura edrone są: Stany Zjednoczone, Anglia oraz Skandynawia.
Wartość dodana, jaką oferuje edrone swoim obecnym i potencjalnym klientom, świadczy także o świadomości marki w budowaniu relacji z klientami. edrone prowadzi regularne live na swoim profilu na Facebook’u, w których przeprowadza widzów przez najtrudniejsze zagadnienia dla branży e-commerce, zapraszając do rozmów wybitnych specjalistów z danej dziedziny. Ostatni gorący temat dotyczył RODO, przy którym firma wprowadziła dla swoich klientów specjalną nakładkę usprawniającą implementację nowych przepisów w ich e-sklepach.
Innowacyjność edrone potwierdzają także liczne nagrody, w tym „Best in Cloud” – nagroda przyznana edrone w 2017 i 2018 roku, w konkursie organizowanym przez „Computerworld” za najlepszy produkt CRM. edrone wyprzedził firmy takie jak: Microsoft, Oracle, czy SAP!
Satysfakcja obecnych klientów, rekomendacje, system, który spełnia wymagania klientów, mających pełne wsparcie specjalistów edrone przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu sprawiają, że polska marka z sukcesem buduje swój międzynarodowy zasięg.
MW