Ponad 60% dużych przedsiębiorstw doświadczyło przynajmniej jednego wycieku danych, który był spowodowany przez nieostrożne skanowanie lub drukowanie dokumentów[1]. Aby zapewnić bezpieczeństwo urządzeń wielofunkcyjnych (MFP), które często stanowią centralny punkt przetwarzania cennych informacji w firmach, Konica Minolta udostępnia rozwiązanie ochronne bizhub SECURE.
– Według badania przeprowadzonego przez FEMA[2] aż 60% firm, które utraci kluczowe dane, będzie musiało zawiesić działalność po około 6 miesiącach od ich wycieku. Urządzenia MFP oprócz skanowania i drukowania oferują obecnie znacznie więcej funkcji przechowywania i przetwarzania danych. W dodatku są one wyposażone w dyski twarde, które na bieżąco gromadzą informacje. To wszystko sprawia, że urządzenia wielofunkcyjne, które znajdują się w samym sercu biznesu, mogą być szczególnie narażone na cyberzagrożenia – mówi Marta Kudła, Senior Business Software Product Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.
Najczęstsze przypadki utraty danych związane z urządzeniami wielofunkcyjnymi to: odebranie wydruków przez osoby niepowołane, przejęcie informacji o przetwarzanych dokumentach z dysku twardego MFP, zdobycie dostępu do wszystkich funkcji i ustawień urządzenia czy w końcu przeprowadzenie cyberataku na firmową sieć i uzyskanie wglądu do zleceń druku.
Usługa bizhub SECURE pozwala zabezpieczyć kluczowe elementy MFP narażone na niebezpieczeństwo i obejmuje:
– zmianę hasła administratora – jeżeli domyślne hasło urządzenia nigdy nie zostało zmienione, hakerzy mogą w łatwy sposób uzyskać dostęp do danych. Po aktywowaniu usługi bizhub SECURE wprowadzone zostanie unikalne i bezpieczne hasło, które będzie chronić urządzenie przed potencjalnymi atakami;
– szyfrowanie dysku twardego – funkcje szyfrowania są wbudowane w większość modeli, ale należy pamiętać, że trzeba je włączyć i odpowiednio skonfigurować. W tym przypadku dysk zostanie zaszyfrowany przy użyciu standardu AES (Advanced Encryption Standard) obsługującego klucz 256-bitowy, a danych nie będzie można odczytać nawet po wyjęciu dysku;
– zabezpieczenie hasłem dysku twardego – ustanowienie hasła dostępu zablokuje odczyt danych nawet po wyjęciu dysku i podłączeniu go do komputera czy innego urządzenia wielofunkcyjnego;
– nadpisywanie danych –aby zapobiegać wykradaniu informacji, wszystkie pliki tymczasowe są nadpisywane po zakończeniu drukowania / skanowania lub po skasowaniu zadania z katalogu użytkownika. Każdorazowo i natychmiast po usunięciu jakiegokolwiek pliku z dysku wykonywane jest nadpisanie wszystkich sektorów, które były używane.
– automatyczne usuwanie zadań druku – w procesie przetwarzania dokumentów wiele potencjalnie poufnych danych jest wysyłanych do drukarki i tymczasowo przechowywanych. Funkcja automatycznego usuwania zadań druku skasuje wszystkie zadania kopiowania, drukowania, skanowania i faksowania zapisane w katalogach na dysku twardym bizhub.
– Trzy czwarte firm[3] doświadczyło poważnych awarii związanych z nieudanym odzyskiwaniem danych, tracąc przez to istotne dla przedsiębiorstwa pliki i dokumenty. Zachęcamy administratorów rozwiązań bizhub, których jest już na świecie ponad 200 000, do skorzystania z usługi ochronnej, którą można w łatwy sposób aktywować z poziomu urządzenia. Pozwoli to lepiej zabezpieczyć dane, chronić finanse i reputację przedsiębiorstwa oraz spełnić wymogi prawne stawiane między innymi przez RODO – podsumowuje Marta Kudła.
Rozwiązanie bizhub SECURE przeznaczone jest szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują działem IT, zapewniającym odpowiednią konfigurację urządzeń w firmowej sieci.
JK
[1] Print Security: An imperative in the IoT era, Quocirca 2017
[2]Disaster Preparedness Council, FEMA, 2015
[3]Disaster Preparedness Council, FEMA, 2015