Logo

Trade marketing

„Wesołe Literki” w nowym opakowaniu

Jeden z jednym z największych producentów makaronów w Polsce Środkowo-Wschodniej, Wytwórnia Makaronu Domowego POL-MAK, specjalizuje się w makaronach tradycyjnych opartych na sprawdzonej domowej recepturze. Strategią firmy jest umiejętne połączenie nowoczesnej technologii produkcji z tradycyjną recepturą oraz nieustanna analiza potrzeb konsumentów zarówno w zakresie samego produktu, jak i opakowania.  

Gdy podczas badań diagnozujących postawy konsumentów wobec opakowań okazało się, że coraz powszechniejsze jest zapotrzebowanie na opakowania wygodne i funkcjonalne, Pol-Mak S.A. odważnie podjął wyzwanie i zaproponował nową wersję znanego i lubianego wyrobu dla dzieci „Wesołe Literki”.

– To bez wątpienia jedna z przełomowych decyzji w historii firmy POLMAK, ale podjęliśmy jej się bez wahania. Stworzenie funkcjonalnego opakowania, którego oczekują nasi konsumenci wymagało dostosowania maszyn i wielu godzin prób nad różnymi wariantami. Jednak dzięki współpracy z firmą ELPLAST sprawnie osiągnęliśmy zadowalające efekty – mówi Dominik Polak, wiceprezes Zarządu.

„Wesołe Literki” to produkt, w którym zadbano o  jakość (wykorzystując tradycyjną recepturę oraz smak) oraz o interesującą formę (makaronowe literki i cyfry wykonane są z niezwykłą dbałością, a uśmiechnięty miś na opakowaniu zachęca do zakupów). Jedyne, czego dotąd brakowało, to możliwość ponownego otwarcia/zamknięcia, dlatego zapadła decyzja o zmianie. Dotychczasowe opakowanie typu pillow, jedno z najbardziej popularnych w branży spożywczej, zostało uzupełnione o zamknięcie strunowe EL-ZIP® Press-to-Close Zipper.

– Podczas przeprowadzonych przez nas badań konsumenckich przekonaliśmy się, jak istotne jest zamknięcie w podstawowych produktach, do których należą między innymi makaron, kasza, herbata, kawa, czy sól. Mimo że głównym celem naszych badań było porównanie różnych rodzajów zapięć strunowych z perspektywy konsumenta, respondenci wskazywali również produkty, w których zdecydowanie brakuje możliwości ponownego zamknięcia. Makaron na tej liście zajmował jedno z pierwszych miejsc. Co więcej: nawet zastosowanie zamknięć typu „naklejka samoprzylepna”  nie przekonywało uczestników testów. Narzekali na złą jakość takiego zamknięcia, na to, że nakleja nie spełnia swojej funkcji, że opakowanie i tak pozostaje otwarte – tłumaczy Izabela Celejewska, marketing manager ELPLAST Europe, producenta zamknięć strunowych EL-ZIP®.

Użyta w makaronie „Wesołe Literki” struna EL-ZIP®Press-to-Close Zippers została tak dobrana przez ELPLAST Europe, by ze strony klienta nie było konieczności zmiany folii oraz sposobu pakowania. Wykorzystano aplikację poprzeczną oraz dopasowano nawój pod potrzeby klienta.

– Filozofia naszego działania zamyka się w haśle „lepiej, szybciej, bardziej higienicznie i bardziej ekologicznie. Dlatego do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, starając się, by zaproponowane przez nas zamknięcia były rozwiązaniami prostymi, nie komplikującymi produkcji, a wręcz przeciwnie: ułatwiającymi i skrojonymi na miarę  – mówi Marcin Pawelak, prezes ELPLAST Europe.

Przykład firmy Pol-Mak S.A. udowadnia, że również produkty tradycyjne, produkowane według domowej receptury, powinny ewoluować w zakresie opakowania i zyskiwać na funkcjonalności. Dzięki temu makaron „Wesołe Literki” staje się produktem wyznaczającym trendy w swojej kategorii. 

JK