Logo

Trade marketing

ZERO WASTE w drugiej edycji konkursu EduPak Polska

Ruszyła II edycja konkursu ekologiczno-edukacyjnego EduPak Polska. W tym roku pojawiło się w nim kilka nowości. Bez zmian zostało to, co najlepsze, czyli nauka poprzez kreatywną zabawę, wystawa wszystkich prac na targach Glass w Poznaniu i nagrody, które wybierają sobie sami uczestnicy. Cel jest jeden  – większenie świadomości w zakresie segregacji i recyklingu opakowań szklanych, poprzez poznanie i wdrożenie zasad Zero Waste. II edycja EduPak Polska skierowana jest do dzieci i młodzieży z Wielkopolski.

W tegorocznym konkursie do udziału zaproszeni zostali zarówno uczniowie wielkopolskich szkół ponadpodstawowych, jak i podstawowych (podzielonych na dwie grupy: klasy I-IV i V-VIII) oraz przedszkolaki. Każda z wymienionych grup otrzymała inne zadania konkursowe, dopasowane do wieku uczestników. Zadaniem przedszkolaków jest wykonanie rysunku odpowiadającego na pytanie: „do czego można ponownie wykorzystać opakowania szklane?” Młodsi uczniowie podstawówki (klasy I-IV) mają stworzyć plakat zachęcający do recyklingu szklanych butelek i słoików. Z kolei zadaniem starszych uczniów podstawówki (klasy V-VIII) jest zrobienie z opakowań szklanych praktycznych sprzętów/przedmiotów pokazujących ich drugie życie. Najstarsza grupa – uczniowie szkół ponadpodstawowych – mają nakręcić krótki film z wdrożenia zasad Zero Waste w domu lub szkole.

Szczegóły konkursu znajdują się w Regulaminie na fanpage’u EduPak Polska: ZOBACZ TUTAJ.

Tegoroczna tematyka konkursu została ukierunkowana na ideę Zero Waste. Jej istotą jest uświadomienie, że małe zmiany dokonywane na co dzień przez każdego z nas, w swoim otoczeniu, skutkują ograniczaniem odpadów w skali globalnej i optymalnym wykorzystaniem dostępnych zasobów. W ten sposób wszyscy realnie mogą troszczyć się o środowisko i przyszłość następnych pokoleń – w tym również uczestników tegorocznego konkursu.

– Konkurs się rozwija, a plany są wciąż ambitne. Cieszy nas stały progres, jednak nie byłby on możliwy bez naszych Partnerów, którymi są: Raben, Lidl Polska, Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej (GOAP), Targi Glass, Rekopol i Ardagh Glass. Te firmy i organizacje troskę o środowisko mają nie tylko wpisaną w filozofię działania, ale też aktywnie ją wspierają. EduPak Polska to wyzwanie, które podejmowane jest przez coraz większą liczbę uczestników i to kolejny powód do zadowolenia. Sam konkurs ma być jedynie pretekstem do zajęć przybliżających proekologiczne działania. Naszym celem jest zmiana postaw i nawyków u dzieci i młodzieży, a włożony wysiłek chcemy uhonorować nagrodami, które laureaci sami sobie wybiorą – informuje Barbara Maciałczyk z Friends of Glass Polska, organizatora konkursu.

Zgłoszenia przedszkoli i szkół do udziału w konkursie są przyjmowane do 15 października br., a prace należy przesyłać do 31 października br. Udział w konkursie jest bezpłatny, a wszelkie pytania są wyjaśniane przez koordynatorów konkursu pod mailem: kontakt@komucom.pl.

EduPak Polska to projekt realizowany przez Friends of Glass Polska, organizację non profit. Patronat honorowy sprawuje Prezydent Miasta Poznania, a merytorycznie nad całością czuwa Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Patronat medialny objęli: Telewizja Polska oddział w Poznaniu, Radio Poznań, biuletyn poznan.pl, portale: Ulica Ekologiczna.pl i Ekologia.pl oraz magazyny branżowe „Opakowanie” i „Hipoalergiczni”.

JK