Logo

Marketing MIX

Złota Effie dla Huawei za kampanię „Make it possible”

Złota Effie za kampanię „Make it possible” oraz brąz za kampanię „Skąd biorą się mistrzowie” to prestiżowe nagrody dla Huawei w konkursie Effie Awards 2018.

Złota statuetka Effie trafiła do Huawei za kampanię „Make it possible” w kategorii Long Term Marketing Experience. Jury konkursu doceniło oryginalność i wiarygodność strategii oraz dobór narzędzi – zarówno standardowych, jak i nieszablonowych – spójnych z ideą przewodnią na każdym etapie projektu. Dzięki kampanii „Make it possible” marka zbudowała więź z konsumentami poprzez pokazanie prawdziwej historii osiągania pozornie niemożliwych celów, udało się też zainspirować konsumentów do przekraczania własnych granic. W kampanię zaangażowano Roberta Lewandowskiego, ambasadora Huawei, którego zawodowa kariera jest przykładem realizacji hasła „Make it possible”. Dzięki ambicji i determinacji, wbrew przeciwnościom losu, Robert Lewandowski zrealizował swój cel i stał się gwiazdą światowego futbolu.

Podczas gali Effie Awards 2018 Huawei otrzymał również brązową statuetkę za kampanię „Skąd biorą się mistrzowie” w kategorii Dobra Konsumenckie. Strategia kampanii promującej flagowy smartfon Mate 10 Pro oparta była na zmianie dotychczasowego pozycjonowania Huawei jako marki „value for money” – jej celem było budowanie wizerunku marki premium. Huawei wyszedł poza standardową komunikację opartą o techniczne aspekty nowego smartfona, skupiając się na uniwersalnych wartościach: ciągłym dążeniu do rozwoju i doskonałości.

– Cieszymy się z nagród, ale nie spoczniemy na laurach. Chcemy, by Huawei był marką kochaną przez konsumentów i mamy w ręku niezwykle ważny atut – są to nasze innowacyjne produkty, które zmieniają świat użytkowników na lepsze. Coraz więcej Polaków o tym wie, chcemy, by coraz więcej Polaków przekładało tę wiedzę na decyzję „kupuję”. Ten rok jest przełomowy dla pozycji rynkowej Huawei w Polsce, nasz udział w rynku przekroczył w połowie roku 33% i był to najlepszy wynik w historii, co robi szczególnie duże wrażenie, gdy dodam, że w 2014 roku ten udział wynosił tylko 8% – powiedziała Dorota Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i digitalu w Huawei Polska.

W zeszłym roku Huawei otrzymał srebrną statuetkę Effie w kategorii Dobra Konsumenckie za kampanię świąteczną #BePresent. Również w 2017 roku Huawei okazał się być jedyną firmą wyróżnioną w kategorii IT/Telco w europejskiej edycji konkursu Effie. Kampania #BePresent, zachęcająca ludzi do wyłączenia smartfonów podczas Świąt Bożego Narodzenia i skupienia się na relacjach z bliskimi, została doceniona za kreatywny sposób budowania i umacniania więzi między marką a konsumentem.

MW