W Krakowie AMS uruchomił testowo system cyfrowych citylightów oraz nośnik typu Cityscreen 9. Inwestycja jest prowadzona w ramach projektu „Digital Kraków” realizowanego wspólnie z Urzędem Miasta.
Projekt „Digital Kraków” jest kolejnym krokiem AMS w kierunku rozwoju cyfrowej, systemowej komunikacji na ulicach polskich miast. System dziewięciu nowoczesnych, cyfrowych citylightów umieszczonych w wiatach przystankowych umożliwia prezentowanie reklam oraz plansz z treściami redakcyjnymi i miejskimi. Dzięki temu pasażerowie oczekujący na autobusy i tramwaje mają okazję zobaczyć nie tylko reklamy, ale także przykuwające uwagę treści. Oprócz komunikatów reklamowych i aktualnych informacji lokalnych na ekranach widoczny jest pasek informacyjny z datą, godziną, prognozą pogody i danymi o stanie jakości powietrza. Ponadto nośnik wyposażony jest w panel boczny z przyciskiem umożliwiającym wyświetlenie mapy okolicy oraz z ładowarkami ze złączem USB, dzięki którym można na przystanku bezpłatnie doładować telefon.
– Zanim cyfrowe nośniki AMS zostaną zastosowane na szerszą skalę, w pierwszym okresie zbadamy ich możliwości techniczne, wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne, a także czynniki społeczne – zainteresowanie i potrzeby odbiorców. Nośniki będą wykorzystywały możliwości real-time marketingu i reklamy kontekstowej. Treści będą dostosowane do pory dnia, pogody i odbiorców, elastyczne w formie, porze nadawania, jak i samej możliwości zakupu przez reklamodawców – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.
Nośnik typu Cityscreen 9 to z kolei pionierskie rozwiązanie wykorzystujące najnowsze technologie. Zastosowano w nim najnowszej generacji diody, które dzięki wysokiej rozdzielczości istotnie poprawiają jakość odbioru komunikatu, a jednocześnie znacznie lepiej wpisują się w otaczającą przestrzeń niż znane dotychczas z ulic tradycyjne ledowe ekrany. Nośnik Cityscreen 9 korzysta z formatu 9 mkw., znanego w Europie i przyjaznego przestrzeni publicznej – można go spotkać na przykład na ulicach Berlina.
– Dotychczasowe doświadczenie z Digital Out-of-Home w Polsce pokazują, że w tym obszarze zarówno władze miast, jak i reklamodawcy oczekują skoku jakościowego. Dla rozwoju reklamy OOH kluczowa jest budowa cyfrowych nośników nowej generacji oraz umiejętność inteligentnego łączenia reklamy analogowej z rozwiązaniami cyfrowymi tak, by w oparciu o dane marketingowe precyzyjnie docierać do grup konsumentów – dodaje Grażyna Gołębiowska.
W 2017 roku AMS z sukcesem wprowadził – jako pierwsza firma w Polsce – nowe systemowe rozwiązanie Dynamic Backlight, polegające na dynamicznej prezentacji obrazu na nośnikach typu backlight 6x3m, dające efekt „outdoorowego gif-u”. Był to pierwszy krok w kierunku rozwoju systemowej digitalizacji OOH.
JK