Event MIX Hotele z pasją – „Get to Sziget”, czyli muzyczna kampania ibis |...

Hotele z pasją – „Get to Sziget”, czyli muzyczna kampania ibis | Luc Gesvret, Accor Hotels

0
muzyczna kampania ibis
O pasji marki do muzyki i o tym, jak dotrzeć z ofertą hotelową do pokolenia Millenialsów opowiada Luc Gesvret, Chief Top-Line Officer Accor Hotels Eastern Europe.
Muzyka to nieodłączna część hoteli ibis. Skąd pomysł na tego typu działania?

Muzyka towarzyszy każdemu z nas na co dzień, w różnych sytuacjach. Odpowiednio dobrana jest bardzo istotnym elementem dobrego nastroju. Marka ibis koncentruje się na tym, aby każdy z gości czuł się mile widziany w jej hotelach. Przejawia się to przede wszystkim w wyjątkowej atmosferze, porównywalnej z domową. Dynamizm, pozytywna energia i opiekuńczość wpisane w osobowość marki gwarantują, że każdy, w każdym zakątku świata, znajdzie hotel ibis odpowiadający swoim potrzebom. Staramy się wyróżniać naszych gości, zapewniając im unikalne doświadczenia. Przebywając w hotelach rodziny ibis, mogą oni poczuć się jak DJ-e i samodzielnie wybierać muzykę odtwarzaną w przestrzeniach wspólnych, dzięki systemowi Jukebox. Pragniemy, aby hotel był dla gości miejscem niesamowitych przeżyć i doświadczeń. Między innymi dlatego w naszych hotelach cyklicznie odbywają się koncerty lokalnych artystów, a nawet… pracowników, którzy w wolnym czasie poświęcają się swojej muzycznej pasji. Rodzina hoteli ibis stale współpracuje ponadto z jednym z największych festiwali muzycznych w Europie, odbywającym się w Budapeszcie – Sziget Festival, na którym posiada również swoją scenę – Europe Stage Presented by ibis. Stąd między innymi wziął się pomysł na kampanię „Get to Sziget”.

Jaka idea przyświecała kampanii?

Kampania „Get to Sziget” to kolejne przedsięwzięcie skupiające się na pasji marki ibis do muzyki, za pośrednictwem której staramy się dotrzeć do osób z pokolenia Millenialsów. Hotele często nie są dla nich oczywistym wyborem w trakcie podróży, tymczasem na rynku szeroko dostępne są oferty z przystępnymi cenami, czego przykładem są hotele rodziny ibis. Dlatego już po raz kolejny skierowaliśmy swoje działania do młodych ludzi, otwartych na nowe wyzwania, chcąc zaangażować ich we wspólną przygodę. Zorganizowaliśmy konkurs, w którym do wygrania był dwutygodniowy wyjazd – 7 dni podróży po Europie oraz 7 dni pobytu na Sziget Festival 2018. Do kampanii zaangażowaliśmy bliskich grupie docelowej influencerów – zostali nimi Mattia i Elie z zespołu BEMY. Wyruszyli oni w trasę ze zwycięzcami konkursu, a także wystąpili na Europe Stage Presented by ibis ze specjalnie skomponowanym na tę okazję utworem, który jest zapisem wrażeń z wyjazdu.

Jakie były warunki konkursu? Kto mógł wziąć w nim udział?

Postawiliśmy na kreatywność. Głównym zadaniem konkursowym było nagranie krótkiego materiału wideo, którego autorzy mieli pokazać, dlaczego to właśnie oni powinni wyruszyć w pełną muzyki podróż. Zgłaszać można było się pojedynczo lub w grupach do 3 osób. W pierwszym etapie głosowali internauci, za pośrednictwem dedykowanej strony www.ibis.com/gettosziget dlatego szanse uczestników zwiększało udostępnianie materiału w swoich kanałach social media, dzięki czemu ich znajomi mogli się dowiedzieć o konkursie i oddać głos. Kolejnym krokiem było zaproponowanie trasy dojazdu do Budapesztu. Na specjalnie przygotowanej mapie należało wskazać 7 z 25 zaznaczonych miast, w których znajdują się hotele rodziny ibis. W planie podróży uwzględnione zostały te lokalizacje, które zwycięzcy najbardziej chcieli odwiedzić. Po drodze czekało na nich wiele atrakcji, a po dniu pełnym wrażeń – noclegi w przyjaznych hotelach rodziny ibis. Konkurs miał charakter międzynarodowy – skierowany był do osób mieszkających w Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Rumunii, Bułgarii, Macedonii oraz na Węgrzech, Litwie i Łotwie.

Otrzymaliśmy wiele ciekawych zgłoszeń, dlatego wybór tych najlepszych był dużym wyzwaniem. Zwycięzcami, którzy zdobyli największą liczbę internetowych głosów oraz uznanie jury, okazali się Lucie i Kacka z Czech oraz Kende z Węgier. To właśnie oni wyruszyli w muzyczną podróż z finałem na Sziget Festival 2018.

A jakie atrakcje czekały na uczestników wyprawy?

Każdy dzień był wypełniony po brzegi rozmaitymi aktywnościami. Nie brakowało wśród nich zwiedzania, zabawy, czasu wolnego, ani… muzyki. Wszyscy uczestnicy podróży spotkali się w Gdańsku, a całość zainaugurował akustyczny występ ambasadorów kampanii – Mattii i Eliego z zespołu BEMY. Na trasie przejazdu do Budapesztu znalazły się takie miasta jak Gdańsk, Warszawa, Kraków, Wrocław, Praga i Bratysława. Uczestnicy wyprawy pokonali ją zaprojektowanym specjalnie na tę okazję, muzycznym busem.  Główną atrakcją był jednak sam Sziget Festival – jedna z największych imprez muzycznych w Europie – dziewięć scen, na których przez siedem dni gra muzyka. W tym roku gwiazdami wydarzenia byli między innymi tacy artyści jak Lana del Rey, Shawn Mendes, Gorillaz czy Arctic Monkeys. Do utworu, który Mattia i Elie z zespołu BEMY skomponowali w trakcie podróży i premierowo wykonali na Europe Stage Presented by ibis – „All I need is just a friend”, powstał teledysk będący zapisem wspomnień z wyjazdu w ramach kampanii „Get to Sziget”.

Teledysk można obejrzeć tutaj:

Jakie wyniki udało się osiągnąć dzięki kampanii i jakie wnioski płyną z niej w kontekście dalszych działań?

Do promocji kampanii „Get to Sziget” wykorzystaliśmy różne narzędzia, takie jak: reklama digitalowa, dedykowana strona internetowa, media społecznościowe, bezpośrednia komunikacja ze środowiskami studenckimi, działania PR oraz współpraca z influencerami. Dzięki temu udało się dotrzeć do 8,8 mln osób z 10 państw. W działania zaangażowaliśmy międzynarodowych influencerów, którzy są bliscy grupie docelowej – nie tylko w ujęciu dużego zasięgu, ale również zaangażowania. Za pośrednictwem ich kanałów informacja o kampanii „Get to Sziget” dotarła do niemal 600 tys. osób, a publikowane materiały osiągnęły 3,8 mln odsłon i wywołały ponad 130 tys. reakcji.

Dzięki kampanii „Get to Sziget” po raz kolejny przekonaliśmy się, że muzyka jest prawdziwą pasją marki ibis – spójną z jej wizją i wpisaną na stałe w codzienne działania, a pokolenie Millenialsów to obecnie jedna z naszych najważniejszych grup docelowych. Mogę już z całą pewnością potwierdzić, że działania skoncentrowane na muzyce, jako pasji marki ibis, będą kontynuowane w przyszłym roku. Jest jeszcze za wcześnie na to, aby ujawniać szczegóły. Zdradzę jedynie, że czekają nas ogromne emocje na poziomie międzynarodowym.

Rozmawiała Jaga Kolawa