Logo

Trade marketing

Strefy bez plastiku w sieci brytyjskich supermarketów

Brytyjska sieć supermarketów Thornton’s Budgens rozpoczyna wprowadzanie stref bez plastiku. To działy, w których produkty opakowane są tylko w naturalne tworzywa i materiały.

W specjalnej strefie znajduje się ponad 1,7 tysiąca produktów. Ich opakowania wykonano z tektury, drewna, szkła czy metalu. Na razie ekologiczne rozwiązanie zastosowano w jednym ze sklepów sieci. Docelowo, w ciągu kolejnych trzech lat sieć planuje wprowadzenie stref bez opakowań z plastiku we wszystkich swoich placówkach.

Świat walczy z plastikiem Globalne problemy z plastikiem dostrzegane są na coraz większą skalę. Coraz więcej koncernów wycofuje plastik lub ogranicza jego wyprowadzanie do obrotu handlowego. Niedawno Henkel, do którego należą marki Persil, Silan, Somat, Syoss zobowiązał się, że do 2025 roku 100 proc. opakowań produktów firmy będzie całkowicie nadawać się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Kilka tygodni temu, decyzją Parlamentu Europejskiego na ternie UE od 2021 roku obowiązywać będzie całkowity zakaz sprzedaży użytku plastikowych, jednorazowych przedmiotów, takich jak kubki, talerzyki, sztućce, patyczki do uszu. Plastiku będą pozbywać się E’leclerc, IKEA, Jeff’s.

MW