O tym, co słychać w eventowym świecie oraz o tym, o czym będzie głośno w Nowym Roku opowiadają przedstawiciele branży event.
Adriana Piekarska, Executive Chief w Exclusive Event
Branża eventowa przeżywa aktualnie swój absolutnie najlepszy czas. Mamy do dyspozycji doskonałe, nowe technologie do komunikacji, jak i do wykorzystania w scenografii scenicznej. I pewnie będą się one nadal rozwijać, jednak my dziś nie oczekujemy już kolejnych nowości na rynku, a raczej zwiększenia ich powszechności i dostępności. Chcemy wziąć też głębszy oddech. Mimo tych wszystkich udogodnień, komunikacji poprzez „jedno kliknięcie”, obserwujemy bowiem olbrzymią tęsknotę za tradycją. Paradoksalnie, jesteśmy dziś nieco przytłoczeni nowinkami technologicznymi, często nie jesteśmy w stanie za nimi nadążyć. Wniosek? Będziemy ze sobą po prostu więcej rozmawiać… będziemy szukać kontaktu z drugim człowiekiem, spotykać się, rozmawiać… i tak po ludzku, poświęcać sobie więcej czasu. Będziemy się nadal jako branża rozwijać, ale nie pędząc ślepo przed siebie, a szanując siebie nawzajem i zachowując tradycję.
Mariusz Stawczyk, STAR EVENT
Branża eventowa nieustannie się rozwija. Rok 2018 przyniósł nam wiele zmian, głównie jeśli chodzi o technologię i przepisy prawne (RODO). Myślę, że w roku 2019 również dominującą dziedziną rozwoju będzie technologia. Powstaje bardzo dużo programów ułatwiających prace magazynowe oraz biurowe. Bardzo przydatne stają się również programy zarządzające projektami. Wirtualna rzeczywistość wkroczyła w świat atrakcji eventowych, już nie mogę się doczekać jakie nowinki czekają nas w nowym roku, a także w kolejnych latach. My jako wypożyczalnia mebli eventowych, jak co roku staramy się wyjść na przeciwko oczekiwaniom naszych klientów, znajdując coraz to nowsze rozwiązania. Obserwujemy światowe trendy i staramy się za nimi podążać. Co chwilę pojawiają się ciekawe i designerskie rozwiązania, które staramy się wprowadzać do naszej oferty, czego przykładem są nasze ostatnie nowości w formie foteli i krzeseł patchworkowych, cieszących się dużą popularnością na zagranicznych rynkach.
Olga Krzemińska-Zasadzka, Managing Director Agencja Power
Meetings Week pod okiem Stowarzyszenia SOIT w 2019 w nowym miejscu i nowej formule się sprawdzi – będą tym razem 3 dni w Centrum Konferencyjnym MsMermaid. Stowarzyszenie SOIT będzie obchodziło hucznie swoje 10-lecie. Event Biznes fajnie, że będzie w nowym miejscu w Warszawie – w Global Expo. Wystarczy dołożyć jak zawsze dobrych mówców i sukces gwarantowany. Rozwiną się wydarzenia branżowe organizowane w EXPO XXI: Evential oraz EVENT MIX. Pojawi się parę ciekawych obiektów. Spadną ceny lotów i będzie ich więcej. Zwiększy się liczba międzynarodowych konferencji, kongresów, a także koncertów z udziałem międzynarodowych gwiazd w Polsce.
Jakub Fajfrowski, September Events
W naszym przypadku miniony rok był rekordowy – zarówno, jeśli chodzi o liczbę nowych klientów, jak i realizacji. Co przyniesie nam 2019? Czy zapowiadana recesja będzie miała wpływ na branżę spotkań? Czy klienci z zagranicznym kapitałem zachowawczo ograniczą ilość eventów? Pozostaje nam liczyć, że ruchy za oceanem nie będą miały wpływu na funkcjonowanie coraz dynamiczniej rozwijającego się rynku MICE w Europie. Natomiast pewni możemy być tego, że duży wpływ na branżę będą miały nowe technologie, na przykład innowacyjne rozwiązania technologiczne, które ułatwią proces rejestracji w zgodzie z RODO. Również wszelkie CRM-y do zarządzania projektami to element, który ciągle się rozwija i ułatwia naszą pracę.
Monika Bradacz, CEO Agencja M-DUO Models
Następny rok zapowiada się obiecująco, bo oprócz cyklicznych wydarzeń pojawią się nowości w postaci kolejnych miejsc targowych, czy dużych wydarzeń festiwalowo/ muzycznych. Obecnie uruchomiliśmy dodatkowy dział współpracy – wypożyczalnię strojów przeznaczoną przede wszystkim dla personelu eventowego. Mamy nadzieję, że otworzy to nam drogę do nowych klientów, a przy okazji uatrakcyjni i ułatwi współpracę z obecnymi klientami. To nie koniec naszych pomysłów na rozwój firmy, ale to już niespodzianki 2019 roku.
Grzegorz Kieniksman, Rebelia Media
Rok 2019 przyniesie branży eventowej dalszy rozwój dwóch podstawowych filarów: nowoczesnych technologii i kreatywności. Digitalizacja będzie coraz mocniej wkraczała w eventy – od etapu przesyłania zaproszenia po finał i działania ewaluacyjne. Ale nawet najnowocześniejsze formuły nie obronią się bez dobrego pomysłu na wydarzenie. A pomysł powstaje w twórczych głowach, podczas rozmów, debat z klientem i burzy mózgów w zespołach kreatywnych. Digitalizacja i kreacja – to są drogi branży eventowej.
Paweł Haberka, CEO Agencja PowerEvents
Rok zapowiada się bardzo obiecująco, mimo braku spektakularnych już potwierdzonych dużych wydarzeń. Anonsowana jest spora grupa gwiazd muzycznych, która odwiedzi nasz kraj. Jednak jak wiadomo, są to produkcje, w które nie angażuje się rodzimych firm eventowych. My z pewnością czekamy na wszelkie nowinki w branży multimedialnej, na to co nowego wymyślą w technice scenicznej? Czy agencje będą miały dużo pracy? Spoglądając obiektywnie na rok 2018 i licząc na progres w 2019 – z pewnością nie będziemy narzekać na brak zajęcia.
Adam Koj, Właściciel i Prezes firmy KOJ
Nasza firma w 2018 roku zanotowała najlepszy wynik od jej założenia w 2001 roku. Przeszliśmy długą drogę w kwestiach zmian przepisów, związanych z ochroną danych osobowych. Co nas czeka w 2019 roku? Hmm, pewnie dużo pracy, ale cieszę się, że jesteśmy technologicznie przygotowani w zakresie wydanych przez nas aplikacji do obsługi konferencji i systemów rejestracyjnych z płatnościami online. Narzędzia te sprawdziły się zaskakująco dobrze, a otrzymany feedback od kilku tysięcy użytkowników pozwolił nam jeszcze lepiej je dopracować. Myślę, że to mały kroczek, którym wyprzedzamy konkurencję. Mam nadzieję, że polska gospodarka będzie odporna na zawirowania, które obserwujemy w świecie i będzie to dla naszej branży znów bardzo dobry rok.
Artykuł ukazał się w ostatnim wydaniu magazynu OOH event!
Wersja online dostępna TUTAJ.