NEC Display Solutions wprowadza na rynek szereg nowych rozwiązań Digital Signage, które zaspokoją rosnące zapotrzebowanie ze strony sektora Retail. Wśród nowości znajdują się m.in.: nowa seria monitorów wielkoformatowych o rozdzielczości UHD, panele LED Direct View, projektory do Digital Signage oraz nowy odtwarzacz mediów dla Raspberry Pi.
Analitycy branżowi Futuresource Consulting prognozują, że rynek monitorów LCD i wyświetlaczy LED w regionie EMEA do roku 2020 będzie wart około 2,82 miliarda euro, z czego ponad połowa przypadnie na sektor handlu detalicznego. Wynika to z faktu, że sklepy są coraz bardziej zainteresowane korzyściami płynącymi z wyświetlania na terenie placówki materiałów reklamowych i rozrywkowych, informacji produktowych, programów lojalnościowych i innych treści cyfrowych wspierających sprzedaż.
Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, NEC opracował nową serię wielkoformatowych monitorów UHD, które dzięki wysokiej szczegółowości i ogromnym ekranom umożliwiają komfortowe oglądanie obrazu zarówno z bliska, jak i z daleka. Nowe monitory wielkoformatowe z serii V i P oferują szereg opcji, w tym integrację z panelem dotykowym w technologii PCAP w rozmiarach 55 „i 65”, szyby ochronne (wszystkie modele) oraz szkło lustrzane, które tworzy wyjątkowe połączenie lustra w przymierzalni i cyfrowego ekranu (dostępne w serii monitorów wielkoformatowych P).
Wśród produktów, które z powodzeniem może wykorzystywać sektor handlu detalicznego są bezobsługowe projektory NEC z serii PX. Są one przystosowane do pracy w trybie 24/7 oferując jasność pomiędzy 8000 – 10000 ANSI lumenów, a dodatkowo umożliwiając zintegrowane odtwarzanie multimediów poprzez gniazdo OPS, co pozwala sprzedawcom na zwiększenie możliwości obliczeniowych bez konieczności stosowania zewnętrznego okablowania i zasilania źródła mediów. W rezultacie detaliści mogą wyświetlać atrakcyjne treści przy niskich kosztach i minimalnej konserwacji.
NEC zapowiedział także niezależne moduły Direct View LED (dvLED) do wizualizacji wielkopowierzchniowych – idealne dla takich zastosowań, jak wielkoformatowe cyfrowe billboardy zewnętrzne. Na ISE 2019 firma zaprezentuje ekrany dvLED o przekątnej 137” i 165″, które są tak skonfigurowane, aby umożliwić szybką i łatwą instalację oraz funkcjonowanie.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie na nowe, innowacyjne treści dla handlu, NEC stworzył odtwarzacz multimedialny, który łączy w sobie przyjazne dla portfela odtwarzanie multimediów z mini komputera Raspberry Pi z mocnym, gotowym do pracy od zaraz rozwiązaniem do odtwarzania multimediów na pojedynczych ekranach i w niewielkich sieciach. Nowy odtwarzacz multimedialny, który zostanie zaprezentowany na ISE 2019 jest prosty i intuicyjny w użytkowaniu, umożliwiając sprzedawcom tworzenie i planowanie własnych list odtwarzania we wszystkich formatach multimedialnych. Otwarte i modułowe podejście pozwala użytkownikom na wymianę modułu komputerowego w dowolnym momencie, co stanowi istotną przewagę nad wbudowanymi odtwarzaczami.
– Tradycyjny handel detaliczny przeciwstawia się sklepom internetowym, zapewniając klientom unikalne doznania, a Digital Signage staje się jednym z najistotniejszych czynników różnicujących w branży – powiedział Thomas Walter, Manager of Strategic Product Marketing w NEC Display Solutions Europe.
– Monitory wielkoformatowe są obecnie najbardziej popularnym rozwiązaniem do Digital Signage, ponieważ zapewniają niezawodną jasność, szeroki wybór rozmiarów, wysoki poziom szczegółów przy oglądaniu z bliskiej odległości, a także interaktywność i możliwości dotykowe. Nie wszystkie technologie są jednakowe i ważne jest, aby wybrać rozwiązanie, które będzie najlepiej dopasowane do konkretnego zastosowania. NEC dokłada wszelkich starań, aby oferować jak najwięcej urządzeń wysokiej jakości dla różnych potrzeb, a interoperacyjność jest kluczowym elementem wszystkich naszych projektów. Uważamy, że sprzedawcy detaliczni nie powinni przejmować się kwestiami związanymi z konserwacją sprzętu i jego przyszłą użytecznością, ale powinni skupić swoje wysiłki na tworzeniu wyjątkowego doświadczenia konsumenckiego, aby przyciągnąć klientów i wzmocnić ich zaangażowanie – kontynuował Thomas Walter.
Nowe monitory UHD będą dostępne od lutego (65″) i marca br. (55″), natomiast odtwarzacz multimedialny będzie dostępny od września 2019 roku. Projektory z serii PX są już dostępne w różnych wersjach jasności i rozdzielczości.
JK