Instagram to jeden z najprężniej rozwijających się serwisów społecznościowych. To miejsce, które łączy w sobie m.in. celebrytów, znane marki, a także „zwykłych” użytkowników, szukających inspiracji, informacji albo po prostu rozrywki. To wreszcie przestrzeń rozwoju influncerów, a co za tym idzie influencer marketingu, którego rola w strategiach marketingowych firm wciąż wzrasta. Jak właściwie podejść do planowania i realizowania działań z „liderami opinii” pokazuje nam sieć sklepów KiK.
Ze względu na zasięg możemy rozróżnić mikroinfluencerów, makroinfluencerów i celebrytów, jednak próżno sądzić, że to ci z największą ilością obserwatorów będą „strzałem w dziesiątkę” dla naszej marki. Podstawą jest odpowiednia analiza – mniej istotne jest jaką liczbę widzimy na górnym pasku konta influencera, a ważniejsze na ile ten zasięg jest realny i jakie są jego relacje z użytkownikami. W końcu clou influencer maketingu jest to, by nasze działania wywołały pożądaną reakcję u obserwatorów influencera. Na taki efekt wpływa odpowiedni dobór influencera, ale także to, czy nasza wizja jest zgodna z charakterem jego profilu – całość powinna interesować, niekiedy intrygować, ale nie wywoływać wrażenia fałszu i nachalnej reklamy.
– Potencjał w influencer marketingu dostrzegamy od dawna, ale to właśnie rok 2018 przyniósł nam wiele interesujących projektów z „liderami opinii” w roli głównej. Choć KiK w Polsce to już ponad 260 sklepów to wciąż jesteśmy dość młodą marką na rynku i nasz wizerunek w oczach wielu Polaków dopiero się kształtuje. Mamy szeroki asortyment, ale dbamy o to, by każdy produkt wpisywał się w panujące trendy, prezentował dobrą jakość, a to wszystko w korzystnej cenie – bez względu na to, czy mamy do czynienia z odzieżą czy artykułami do aranżacji wnętrz – zasada jest zawsze ta sama. W naszym DNA płynie dyskont i o tym nie muszę przekonywać, jednak chcemy dać pewność naszym stałym i potencjalnym klientom, że produkty KiK pasują do ich stylizacji lub aranżacji. Influencer marketing bardzo nas w tym wspiera – wybrani przez nas influencerzy stają się swego rodzaju ambasadorami KiK i mogą inspirować, motywować, a wreszcie pobudzać do działania swoich obserwatorów – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.
Sieć sklepów KiK prowadzi działania przede wszystkim z influencerami modowymi, ale także wnętrzarskimi. Rok 2018 rozpoczęła Vip Shoppingiem – zamkniętym wydarzeniem dla zaproszonych influencerów, podczas którego czekało na nich wiele atrakcji i niezapomniane zakupy. Kolejnym krokiem było zaproszenie do współpracy influencerki „fit-mamy”, która wcieliła się w rolę modelki sportowej kolekcji KiK. Wzmożoną obecność marki na Instagramie na pewno dostrzegli obserwatorzy wielu influencerek modowych. Zdjęcia jednej z nich prezentującej odzież z KiK można od pewnego czasu oglądać także stacjonarnie, wsklepach. Na tych działaniach zyskał także profil marki na Instagramie, który dobija do 100.000 obserwatorów. Nie oznacza to, że KiK planuje osiąść na laurach – wręcz przeciwnie, sieć zapowiada, że w 2019 roku influencer marketing w KiK na pewno nie straci na sile, a o jego efektach zapewne przekonamy się już wkrótce.
JK