W Targach Kielce zakończyła się pierwsza edycja targów Digital Stage Europe skupiających wokół siebie branżę estradową. W wydarzeniu wzięło udział 15 firm.
Kielecki ośrodek wystawienniczy po raz pierwszy gościł przedsiębiorców związanych z branżą sceniczną. Międzynarodowe Targi Sprzętu Studyjnego, Estradowego, Nagłośnienia i Oświetlenia przeszły oczekiwania organizatorów – wystawę odwiedziło 900 zwiedzających! Nowe wydarzenie w Targach Kielce było szansą do nawiązywania kontaktów między firmami z branży i doskonałym miejscem do przedstawienia nowości produktowych i zaskakujących rozwiązań technologicznych.
Cyfryzacja i miniaturyzacja wypierają analog
Podczas eventu można było zobaczyć najnowszej generacji koncertowe systemy liniowe oraz zestawy do aplikacji w klubach i na salach weselnych, studyjne monitory odsłuchowe oświetlenie sceniczne, cyfrowe konsolety realizatorskie, ekrany LED w tym nowość – transparentny ekran LED, miksery video. Swoje rozwiązania proponowali najwięksi w branży – wśród nich AMATE Audio, BOSE, NAW, POL Audio, Roland. Swoje oferty przedstawiły także firmy rentalowe. Na wystawie można było oglądać także wyposażenie sceniczne jak kotary czy podłogi baletowe, akcesoria: gotowe kable oraz przewody do ich produkcji, kontrolery MIDI.
Pierwsze Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Techniki Estradowej
Pierwszego dnia odbyło się spotkanie członków PITE, która jesienią ubiegłego roku została oficjalnie zarejestrowana. Podczas zgromadzenia przyjęto absolutorium dla dotychczasowego Zarządu oraz przedłużono kadencję dotychczasowych władz na kolejne 3 lata. Ustalono również plan działania na najbliższy czas. W ustanowionym programie znajduje się: zdobycie kompletnej wiedzy dotyczącej ustawodawstwa związanego z branżą, nawiązanie współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą, a także nawiązanie współpracy z zagranicznymi podmiotami o podobnym profilu działalności.
OSKA wyszła z progów uczelni
Organizatorzy Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Akustyków na szóstą edycję swojego wydarzenia wybrali właśnie Targi Kielce. Te dwa wydarzenia – OSKA oraz Digital Stage Europe idealnie pasowały do siebie tematycznie, a przyszli specjaliści tej branży mogli zapoznać się ze sprzętem oferowanym przez wystawców i poznać swoich (być może) przyszłych pracodawców! Blisko 130 miłośników akustyki z uczelni z całego kraju przedstawiało swoje badania i osiągnięcia podczas sesji plakatowych i referatowych. Odbyła się również pierwsza edycja konkursu OSKArec, w którym studenci zmagali się w czterech kategoriach: dźwięk w formach audiowizualnych, remiks, nagranie akustyczne oraz nagranie studyjne. Te wydarzenia odbyły się pod patronatem Audio Engineering Society Polska.
Z mocną dawką wiedzy
W programie znalazł się szereg konferencji i spotkań ze specjalistami. Dużym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia prowadzone przez Radka Barczaka z Portalu Nagłośnieniowego dotyczące doboru optymalnego rodzaju systemu nagłośnieniowego do różnych typów sal koncertowych w ośrodkach kultury oraz podstaw strojenia systemów nagłośnieniowych i najważniejszych elementów realizacji miksu zespołów muzycznych. Goście mieli okazję wziąć udział między innymi w spotkaniu z Piotrem ZiKE Zajkiewiczem z ZiKE Labs, który mówił o błędach popełnianych przez firmy nagłośnieniowe. Podstawy prawidłowej konfiguracji oświetlenia DMX przedstawił Tomasz Pieczyński (scenasystem.eu), zaś Dariusz Porada (Singing Rock) przedstawiał przepisy, wymagania i zasady stosowania sprzętu podczas wysokościowych prac estradowych. Swoje warsztaty przeprowadziły również: firma Nyquista na temat nowoczesnych materiałów oraz firma AMATE Audio z obsługi systemów nagłośnieniowych.
Koncertowa scena
Podczas takiego widowiskowego wydarzenia nie mogło zabraknąć muzyki granej na żywo. Firma TommySound chcąc zaprezentować systemy liniowe X208 + X218W3K marki AMATE AUDIO, której jest dystrybutorem zorganizowała koncerty na każdy dzień trwania eventu. W Centrum Kongresowym Targów Kielce zagrali: zespół MAFIA, ORNETTE, a także K.A.S.A. Kasowski oraz Ygor Przebindowski. Odbył się także koncert w jedynym w Europie Muzeum Laurensa Hammonda. Gary Hammond Quartet zaprezentował wyjątkowy repertuar zagrany na elektrycznych organach, których powstanie raz na zawsze odmieniło brzmienie muzyki rozrywkowej.
OOH event! i OOH magazine byli patronem medialnym wydarzenia.