Logo

Marketing MIX

„Miejsce, które pomaga” – kampania charytatywna w gastronomii

Marka naturalnej wody mineralnej Kinga Pienińska rozszerzyła kampanię charytatywną „Woda, która pomaga”. Firma przygotowała specjalną linię produktów przeznaczoną dla hotelarzy i restauratorów. Szklane butelki z logo akcji są dostępne w wybranych punktach gastronomicznych. Hotele, restauracje i kawiarnie, które przyłączą się do programu Kingi Pienińskiej uzyskają status „Miejsca, które pomaga”. 5% ze sprzedaży oznaczonych wód jest przekazywane na wsparcie szpitali dziecięcych w Polsce.

Ideą kampanii „Woda, która Pomaga” z jednej strony jest finansowa pomoc szpitalom, z drugiej rozbudzanie chęci pomocy wśród społeczeństwa i udowodnienie, że wystarczy odrobina dobrej woli w każdym z nas, by móc pomagać na wielką skalę. Poprzez swoje działania Kinga Pienińska chce przypomnieć, że najwięcej dobra czynimy, wykonując drobne codzienne gesty – na przykład idąc na kolację do „Miejsca, które pomaga”.

Kampania charytatywna w lokalach gastronomicznych

Startując z akcją „Miejsce, które pomaga” Kinga Pienińska przygotowała dla branży gastronomicznej specjalną linię produktów w przejrzystych, szklanych opakowaniach. Butelki gazowanej wody mineralnej o pojemności 0,3 litra oraz niegazowanej o pojemności 0,7 l z logo kampanii trafią do partnerów programu. Hotele, restauracje i kawiarnie, które będą serwować objęte akcją produkty Kingi Pienińskiej zyskają status „Miejsca, które pomaga”.

Każde „Miejsce, które pomaga” zostanie wyróżnione naklejką na drzwi informującą o udziale lokalu w kampanii charytatywnej, wiadomość o przystąpieniu do programu pojawi się też na stronie internetowej kingapieniska.pl. Dla swoich partnerów firma przygotowała materiały drukowane oraz wsparcie komunikacyjne w mediach branżowych i kanałach Social Media. Mini-standy na stoły, banery na strony internetowe, artykuły i informacje prasowe o akcji i jej uczestnikach, a także grafiki na potrzeby prowadzonych przez lokale kanałów społecznościowych i obecność w Social Mediach kampanii „Woda, która pomaga”.

Małe gesty – ogólnopolska inicjatywa

– Naszym celem jest pomoc szpitalom dziecięcym i zaktywizowanie różnych grup społecznych do działań charytatywnych. Lokale, które przystąpią do kampanii wspólnie ze swoimi gośćmi i Kingą Pienińską, staną się częścią ogólnopolskiej inicjatywy dobroczynnej. Każdy, kto odwiedzi „Miejsce, które pomaga” i dokona zakupu wody mineralnej Kinga Pienińska, oznaczonej logo akcji, będzie miał swój wkład w pomoc szpitalom dziecięcym. Taka świadomość buduje poczucie wspólnoty i pokazuje, że wystarczy nawet niewielkie zaangażowanie, by wspólnie osiągnąć efekt na szeroką skalę – mówi Katarzyna Splitt, Junior Brand Manager OSHEE.

W ramach kampanii charytatywnej „Woda, która pomaga” i towarzyszącej jej branżowej akcji „Miejsce, które pomaga” Kinga Pienińska przekaże Fundacji OSHEE Żyj Walcz Zwyciężaj 5% ze sprzedaży specjalnej linii wód, sygnowanych symbolem akcji. Uzyskane środki zostaną ofiarowane trzem wybranym placówkom medycznym: Uniwersyteckiemu Szpitalowi Dziecięcemu w Krakowie, Uniwersyteckiemu Szpitalowi Dziecięcemu w Lublinie i Wojewódzkiemu Szpitalowi Dziecięcemu w Bydgoszczy. Całość działań jest zaplanowana na 3 lata.

MW