Logo

Marketing MIX

Nasze kampanie zapadają w pamięć | Łukasz Gumowski, Łukasz Ostaszewski, Plej

Z Łukaszem Gumowskim i Łukaszem Ostaszewskim z Plej rozmawiamy o rekordowym 2018 roku, dwukrotnym wzroście zatrudnienia, o przepięknej współpracy z WOŚP i PLAY, o rozwoju kompetencji digitalowych oraz o wielu zrealizowanych kampaniach, w które zespół wkłada całe swoje serce.

W tym roku Plej po raz kolejny poprowadził dla marki PLAY największy charytatywny show w Internecie – PLAY LIVE SHOW z okazji 27. Finału WOŚP. To już kolejna taka kampania realizowana z topowymi polskimi influencerami i z ogromnym rozmachem. Jak pracuje się z klientem i gwiazdami YouTub’e przy tak dużym przedsięwzięciu?
Łukasz Gumowski: To prawda, w ubiegłym roku postawiliśmy sobie sami bardzo wysoko poprzeczkę, organizując pierwszy i najdłuższy w historii polskiego Internetu 24-godzinny live stream, który dał nam mnóstwo inspiracji, ale też był szalenie wymagający produkcyjnie. W tym roku postawiliśmy na inny koncept: najbardziej charytatywny show w Internecie, do którego napisaliśmy na nowo scenariusze znanych bajek, przygotowane specjalnie dla zaproszonych do współpracy w roli aktorów gwiazd YouTube’a. Wyświetlenia PLAY LIVE SHOW przełożyły się na środki przekazane przez PLAY dla WOŚP – łącznie operator przekazał z tego tytułu 406 801 złotych!

Łukasz Ostaszewski: Trzeba też podkreślić, że PLAY jak co roku wspierał też WOŚP strefą PLAY przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Już po raz kolejny stanął tam kultowy diabelski młyn – najwyższa outdoorowa atrakcja finałów WOŚP, którym przez 2 dni działania strefy można się było bezpłatnie przejechać. W strefie pojawiali się też YouTuberzy, a w niedzielę podczas transmisji PLAY LIVE SHOW łączyliśmy się z nią ze studia. Łącznie szacujemy, że przez pełną atrakcji, konkursów i nagród strefę przewinęło się ponad 50 000 ludzi!

WOŚP to jedno z wielu zapadających w pamięć działań z marką PLAY. Na Pol’and’Rock Festival obudziliście zimę w środku lata…
Ł.O.: Tak, strefa PLAY na Pol’and’Rock Festival (dawniej Woodstock) to kolejna okazja, w której od lat mamy przyjemność wspierać markę PLAY, w coraz bardziej unikalnych pomysłach, z których słynie. To ogromna przyjemność pracować dla brandu, który sam oferując najbardziej innowacyjne usługi i produkty, tego samego oczekuje od swojej agencji, nieustannie nas challenge’ując. W tej współpracy często mamy szanse realizacji naprawdę wyjątkowych projektów i generowania unikalnego brand experience – tworzymy takie doświadczanie marki, jakiego jeszcze nie było i jakie trudno będzie zapomnieć (przynajmniej do kolejnego roku, kiedy znowu wraz z klientem staniemy przed wyzwaniem stworzenia czegoś jeszcze świeższego i jeszcze bardziej zapadającego w pamięć). W tym roku myślą przewodnią było hasło: z PLAY bawisz się tak jak lubisz! Zainspirowaliśmy się pierwszą imprezą zorganizowaną przez Jurka Owsiaka – Letnią Zadymą w Środku Zimy i 30 lat później postanowiliśmy stworzyć Zimową Zadymę w Środku Lata! W Strefie Play wyprodukowaliśmy 150 ton prawdziwego śniegu. W upalne 3 dni sierpnia, kiedy temperatura sięgała 53°C byliśmy prawdziwym hitem – odwiedziło nas ponad 100 tysięcy osób! Staliśmy się najbardziej rozpoznawalną rozrywką na całym Pol’and’Rocku!

Ł.G.: Warto też dodać, że do promocji strefy PLAY na festiwalu, stworzyliśmy wyjątkowy film, a właściwie dwa filmy z udziałem topowych YouTuberów – jeden w scenerii letniej, a drugi identyczny, tylko nakręcony na zimowo. Wystąpili m.in. RedLipstickMonster, ReZi, Izak i Człowiek Warga. Użytkownik sam wybierał, którą wersję video promującego strefę PLAY chce oglądać – #PlayYourWay! Przytrzymując spację, z materiału kręconego latem przenosiliśmy się w taki sam obraz, tylko w scenerii zimowej. Bardzo lubimy takie kampanie idealnie oddające ducha marki – baw się tak jak lubisz, #PlayYourWay!

Ostatnie lata w agencji Plej – nowi klienci, nowe projekty – powiecie coś więcej?
Ł.G.: W 2018 roku zrealizowaliśmy więcej projektów niż w jakimkolwiek roku do tej pory i były to w naszym odczuciu projekty najbardziej kreatywne w historii Plej, wiele z nich o charakterze 360o, łączących kanały takie jak digital, ATL, BTL i eventy, gwarantujące markom unikalny, zapadający w pamięć brand experience. Rozwijamy się 360o w bardzo satysfakcjonującym tempie.

Ł.O.: Był to dla nas także rok zmian w zarządzie i dalszego intensywnego rozwoju kompetencji digitalowych agencji. Mariusz Graca dołączył do zarządu Plej i pełni funkcję digital partnera, zarządzając teamami: social media, UX&UI, PMO oraz web developmentu. Nasze całkowite zatrudnienie w agencji wzrosło dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2017. Obecnie mamy na pokładzie ponad 130 osób. Przed nami ogromne wyzwanie strukturalne, nad którym pracujemy od kilku miesięcy – jak budować naszą markę i komunikację w tak dużym zespole o zróżnicowanych kompetencjach.

A nowi klienci? Z jakich nowych kampanii jesteście szczególnie dumni?
Ł.O.: Ogrom pracy i serca włożyliśmy w kampanię Włocławki. Usiądziesz z wrażenia zrealizowaną dla marki Ketchup Włocławek. Nad jej różnymi fazami pracowaliśmy przez cały 2018 i pracujemy nadal w 2019 roku. Jej efektem jest realna zmiana – powstanie na włocławskich bulwarach designerskich, specjalnie wymyślonych i zaprojektowanych dla mieszkańców ławek miejskich. Latem 2018 my stworzyliśmy autorskie włocławki ze zintegrowanym grillem, a w 2019 roku na włocławskich bulwarach staną włocławki według projektu zwycięskiego w konkursie Włocławki pomysłów skierowanego do młodych designerów. Przewodniczącym jury jest sam Oskar Zięta.

Ł.G.: W 2018 roku rozpoczęliśmy też współpracę 360o z OSM Piątnica, w efekcie której powstały m.in. rozpoznawalne w branży i doceniane przez konsumentów spoty „Z Piątnicy, no bo skąd!”. Dużo satysfakcji dały przekraczające nasze najśmielsze oczekiwania efekty współpracy z Krzysztofem Gonciarzem, który przyjechał do Piątnicy latem tego roku. Przed nami kolejne ciekawe kampanie dla marki.

Ł.O.: Nie sposób nie wspomnieć o już 3-letniej współpracy z marką Energizer, dla której od samego początku prowadzimy bardzo szerokie działania z naciskiem na social media i digital. W zeszłym roku nasza współpraca bardzo się rozwinęła i po raz pierwszy w historii Plej mogliśmy zrealizować rozwiązania kreatywne i komunikacyjne, które były wykorzystane i zrealizowane na ponad 20 rynkach na kilku kontynentach. Ostatnio do portfolio naszych klientów dołączyły m.in. marki Continental i Red Bull MOBILE. Ciągle pracujemy pełną parą nad kolejnymi projektami z obecnymi i nowymi klientami, czerpiąc z tego mnóstwo satysfakcji.

Ł.G.: Cieszy nas to, że nasze kampanie zapadają w pamięć i są doceniane w branży, a przede wszystkim to, że są rozpoznawane i kojarzone przez konsumentów. O to właśnie nam i naszym klientom chodzi!

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Łukasz Gumowski – Od 2009 roku partner kreatywny i wiceprezes zarządu w agencji Plej. Odpowiada za dział kreacji oraz nadzoruje pracę dla klientów strategicznych we wszystkich obszarach kreatywnych. Na co dzień tworzy strategie komunikacji, a także nadzoruje prace kreatywne m.in. dla: Play, Energizer, Google, Maspex czy OSM Piątnica. Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów MBA realizowanych przez London Business School i Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. W swoim kilkunastoletnim doświadczeniu w obszarze reklamy został m.in. Kreatywnym Roku Branży Eventowej 2013, a jego kampanie były wielokrotnie nagradzane w konkursach takich jak Effie, Golden Arrow czy MP Power Awards.  

Łukasz Ostaszewski – Od 2009 roku client service and integrated communication partner w Plej. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendysta Merit Scholarship for University of Central Florida, stypendysta programu IBP na Università degli Studi di Verona, członek National Honor Society. W zarządzie Plej odpowiada za client service, HR i administrację. Nadzoruje obsługę klientów takich jak m.in.: Play, Energizer, Google, Red Bull Mobile.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.