70% liderów biznesu z 9 krajów wskazuje, że jest im trudno ocenić wiarygodność informacji zamieszczonych w sieci. 72% obawia się, że organizacje wykorzystują dane personalne bez zezwolenia, natomiast blisko 70% boi się możliwych wycieków informacji o klientach* – mówił Christian Leutner, Vice President, Head of EMEIA Product Sales w Fujitsu podczas Fujitsu World Tour 2019. Zdaniem Fujitsu, cyfrowe zaufanie można zagwarantować tylko dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu technologii.
Zawrotne tempo cyfryzacji wszystkich sfer życia sprawia, że zaistniała potrzeba redefinicji zaufania, które tradycyjnie opierało się na zaufaniu do rodziny czy przyjaciół, a w formie rozbudowanej – na przykład do polityków czy instytucji rządowych. Ponad 50% światowej populacji jest już online. Ludzie ci codziennie powierzają informacje na swój temat dziesiątkom instytucji, które muszą obdarzyć zaufaniem w zakresie bezpieczeństwa danych. Fujitsu wskazuje, że kluczowe dla uwiarygodnienia działania biznesu będzie umiejętne wykorzystanie technologii.


Pomiędzy wygodą i zaufaniem
Gwałtownie wzrastająca ilość przetwarzanych informacji to jedno z najważniejszych wyzwań dla współczesnego biznesu. Firmy muszą przede wszystkim zapobiegać utracie danych, przy jednoczesnej presji ze strony klientów na dostarczanie produktów i usług szybciej, taniej i nieprzerwanie. Musimy być bardzo biegli w kontroli danych i wprowadzać szereg narzędzi, by je kompleksowo zabezpieczać – od rozwiązań sprzętowych po odpowiednie aplikacje i oprogramowanie, automatyzując równocześnie jak największą liczbę procesów i procedur – komentuje Dariusz Kwieciński, prezes Fujitsu Poland.
Aby zapewnić efektywność i rentowność biznesu, należy połączyć wysoki poziom bezpieczeństwa danych z łatwym i wygodnym do nich dostępem, co nierzadko bywa ze sobą sprzeczne. W związku z tym firmy często obawiają się migracji do chmury.
Salomonowym rozwiązaniem jest tu połączenie chmury z przechowywaniem krytycznych informacji na własnych serwerach lokalnych, czyli chmura hybrydowa. Ważne jest, żeby odpowiednio dobrać proporcje tradycyjnych i chmurowych rozwiązań – tak, by efekt był odpowiedzią na rzeczywiste problemy i potrzeby biznesowe. Kluczowe jest spojrzenie nie tylko przez pryzmat firmy, ale też stosunek lokalnego rynku do kwestii prywatności, na to, jak odnoszą się do niej nasi klienci – komentuje Piotr Brychczyński, Business Development Manager w Fujitsu.
Kontrolowane AI wspiera zaufanie
*TUTAJ.
Zasoby on-line Fujitsu
Blog Fujitsu
Twitter Fujitsu
LinkedIn Fujitsu
Facebook Fujitsu
Media Portal
Newsroom Fujitsu
MW