Logo

Marketing MIX

Ponad 25 lat innowacji spod znaku Procter & Gamble na polskim rynku

Procter & Gamble – jedna z największych firm FMCG oraz jeden z najważniejszych inwestorów zagranicznych w Polsce – świętuje ponad ćwierć wieku swojej obecności na polskim rynku oraz 25-lecie działalności fabryki pieluszek Pampers na warszawskim Targówku. Koncern zainwestował dotychczas w Polsce blisko 4 miliardy PLN i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, rozwijając nie tylko produkcję, ale też wprowadzając wiele innowacyjnych rozwiązań i projektów.

–  Jesteśmy dumni z tego, że Polska odgrywa istotną rolę w globalnej strukturze naszej firmy. Stworzyliśmy nie tylko tysiące miejsc pracy w naszych fabrykach, centrach usług biznesowych oraz planowania i logistyki, ale przez ponad ćwierć wieku obecności w Polsce wprowadziliśmy na rynek szeroki portfel innowacyjnych produktów, z których przynajmniej jeden można znaleźć w 9 na 10 polskich gospodarstw domowych – powiedziała Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

 

W Warszawie ulokowane jest Biuro Główne P&G, fabryka pieluszek Pampers, Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS) oraz Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (PSC). W województwie łódzkim zlokalizowane są kolejne 2 fabryki firmy Procter & Gamble: fabryka Gillette w Łodzi  oraz fabryka kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim. Produkty wyprodukowane w trzech polskich fabrykach P&G trafiają do 90 krajów na całym świecie.

 – Zaczynaliśmy w 1991 roku od otwarcia biura w Warszawie, które obecnie jest centralą dla Europy Centralnej i służy 80 milionom konsumentów w 9 krajach regionu. Trzy lata później na Targówku otworzyliśmy fabrykę pieluszek Pampers, aby następnie naszej działalności w Polsce nadać jeszcze większego rozmachu – dodaje Geraldine Huse.

 „Ćwierć wieku temu wiedza naszych zagranicznych partnerów o tym, kim jesteśmy oraz świadomość tego, jak wielki jest potencjał polskiej pracowitości, zaradności i kreatywności, nie była powszechna. Inwestycje nad Wisłą uważano za ryzykowne. Dlatego trzeba było przenikliwości, umiejętności przewidywania oraz wiary w Polskę i Polaków, aby inwestując tutaj nie ograniczać się jedynie do niezobowiązującej gry na rynkach finansowych, ale przeznaczać duże środki na długofalowy rozwój zakładów produkcyjnych. Wśród tych, którzy zdecydowali się na ten krok i postawili na Polskę znalazł się amerykański koncern Procter & Gambl” – list od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy został odczytany podczas uroczystej gali przez Ministra Andrzeja Derę, Sekretarza Stanu.

Fabryka pieluszek Pampers na warszawskim Targówku od 25 lat jest jednym z największych na świecie zakładów produkujących pieluszki tej marki. Każdego dnia z pieluszek wytwarzanych na Targówku korzysta 3 miliony dzieci – od Władywostoku po Kapsztad, w tym na wszystkich rynkach europejskich. Fabryka powstała w 1994 roku, była wówczas jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce po transformacji, dając ważny sygnał innym potencjalnym inwestorom.

Więcej o działaniach firmy w Polsce można przeczytać w wywiadzie z Mariola Mirek, kierownik ds. komunikacji marki Pampers: CZYTAJ TUTAJ.

Wywiad ukazał się w OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

JK