Przemysł napojów generuje 17 milionów ton plastiku na całym świecie rocznie. Odpady te zanieczyszczają planetę i szkodzą środowisku. Wiele marek piwa próbowało już wyeliminować plastik na opakowaniu. Meksykańska Corona stawia na innowacyjne rozwiązanie „Fit Pack”.
Brief agencji Leo Burnett Mexico to prawdziwa rewolucja. Rozwiązanie stworzono jako efektywną alternatywę dla opakowań z tworzyw sztucznych. „Fit Pack” pozwala na łączenie nawet do 10 puszek bez użycia dodatkowych materiałów. System do układania w stos, który skręca do 10 puszek, w trakcie montażu łączy się na dole i górze każdej puszki, więc kilka z nich można wkręcić w siebie i utworzyć stosy, bez potrzeby wzmocnienia za pomocą dodatkowej folii. To innowacja – oparta po prostu na konstrukcji puszki – którą można skalować na poziomie globalnym, rozwiązując problem z tworzywami sztucznymi.
Pomysł doceniono w kategorii Innovations na Cannes Lions 2019, gdzie otrzymał nominację.
W filmie poniżej, Federico Russi, Dyrektor Generalny Leo Burnett omawia pomysł twórczy, rozwiązujący globalny problem odpadów.
Co ważne, projekt został stworzony dla całej branży. Z „Fit Packu” będą mogli skorzystać inni producenci napojów sprzedawanych w puszkach.
Należy mieć nadzieję, że foliowe sześciopaki szybko pójdą w zapomnienie!
Źródło: www.leoburnett.com
JK