Logo

Trade marketing

Katalog „123… polskie plakaty, które warto znać” na papierze Antalis

W czerwcu br. Warszawa gościła European Design Festival. Interesującym elementem imprezy była zorganizowana przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) w Wilanowie wystawa plakatów, otwierająca wydarzenie. Towarzyszyła jej publikacja – katalog plakatów – wydrukowana na papierze sprzedawanym przez Antalis, wiodącego w Europie dystrybutora papieru, systemów opakowaniowych oraz tworzyw sztucznych wykorzystywanych w komunikacji wizualnej.

Wystawa „123… polskie plakaty, które warto znać” to wybór najbardziej reprezentatywnych dla polskiej grafiki projektowej dzieł z lat 1945–2000. Wśród autorów prezentowanych prac znaleźli się najbardziej znani i utytułowani mistrzowie gatunku – było zatem całkowicie naturalne, że katalog dzieł nie może odbiegać jakością ani poziomem od zawartości.

– Już podczas projektowania tej publikacji wiedzieliśmy, że papierem na okładkę będzie Curious Matter Désirée Red. Jest to jedyny papier barwiony w masie o odcieniu czerwieni w pełni identycznym z naszym kolorem brandowym. Często sięgamy po papiery z serii Matter, bo lubimy efekt zaskoczenia, jaki ten papier zapewnia. Z praktycznego punktu widzenia jego gigantycznym atutem jest brak odcisków palców po dotknięciu – a to jest zmora papierów bardzo gładkich. Pomimo pewnych obaw, uzyskaliśmy też idealne pokrycie sitem – efekt jest więcej niż zadowalający. Wybór papieru do środka publikacji również był prosty – zależało nam na tym, by reprodukcje plakatów były wyraźne. Dlatego sięgnęliśmy po certyfikowany papier premium o podwyższonej gładkości i odcieniu Absolute White, który daje pewność nieprzekłamania kolorów – przyznaje Lena Mitkowa z STGU.

– Papier Curious Matter, z którego wykonano okładkę katalogu, rzeczywiście jest bardzo charakterys­tyczny w dotyku. Przywodzi na myśl delikatny, ciepły piasek i jedwab. Efekt ten uzyskuje się dzięki odpowiedniemu powleczeniu dodatkiem ze skrobi ziemniaczanej – podkreśla Beata Karcz, manager ds. papierów ozdobnych i backsellingu.

Okładkę katalogu plakatów wykonano z papieru Curious Matter w kolorze Désirée Red. Jego środek został wydrukowany na papierze niepowlekanym premium Olin Smooth Absolut White o gramaturze 90 g/m2. Jest to papier przeznaczony do najbardziej wymagających zadruków, o supergładkim wykończeniu powierzchni.

– Do wyboru mamy cztery odcienie: Absolute White, High White, Natural White i Cream. Na zamówienie dostępny jest także kolor Ivory. W stałej ofercie posiadamy szeroki zakres gramatur papieru Olin – od 80 g/m2 do 350 g/m2, a na specjalną prośbę jesteśmy w stanie dostarczyć nawet gramatury od 50 g/m2 do 400 g/m2 – uzupełnia Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu Antalis Poland oraz regionu CSEE.

JK