Logo

Marketing MIX

WOŚP z rekordowym wynikiem 1%

13,7 miliona złotych to kwota, jaką Polacy przekazali Fundacji WOŚP w ramach 1%. Wzrost o ponad 5 milionów złotych w stosunku do poprzedniego roku i awans o dwa miejsca w zestawieniu najchętniej wspieranych organizacji pożytku publicznego to wspaniały dowód zaufania, jakim darzy nas społeczeństwo. W tym roku aż 14,5 miliona osób spośród podatników rozliczających się za 2018 rok postanowiło wesprzeć swoim 1% organizacje pożytku publicznego.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy plasuje się w czołówce organizacji, którym Polacy najchętniej przekazują 1% – zajmujemy czwarte miejsce w kraju (w porównaniu z ubiegłym rokiem jest to awans o 2 pozycje) po Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Avalon – Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym i Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Słoneczko”. WOŚP otrzymała wsparcie w wysokości 13 678 107,87 zł, czyli o prawie 5 milionów złotych więcej niż przed rokiem. Oznacza to, że 1,56% ze wszystkich środków przekazanych w ramach 1% trafi do Orkiestry.

– Przeogromne dzięki dla Was wszystkich, którzy wspieracie organizacje pozarządowe! 1% wyszedł wspaniale nie tylko nam, ale i ogromnej ilości organizacji pozarządowych w kraju – mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji WOŚP. – Rok temu niecałe 9 milionów złotych, które przekazaliście na naszą organizację – za to kupiliśmy masę sprzętu m.in. dla psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej. W tym roku prawie 14 milionów złotych, dzięki którym będziemy mogli utrzymywać bardzo wysokie standardy opieki medycznej na oddziałach noworodkowych i dziecięcych. Wielkie dzięki – dodaje Jurek Owsiak.

Z opublikowanej przez Ministerstwo Finansów informacji dot. kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego w 2019 roku (z rozliczenia za 2018 rok) jednoznacznie wynika, że Polacy coraz chętniej wspierają takie organizacje. W ostatnim rozliczeniu aż 14,5 miliona osób zdecydowało się przekazać 1%, to o 367 tys. podatników więcej niż w poprzednim roku. Co za tym idzie, wzrosła również łączna kwota przekazana na rzecz organizacji – z 763,9 mln zł do 874,4 mln zł.

Celem zbiórki 1% przez WOŚP było stałe podwyższanie standardów leczenia Polaków i powszechna nauka pierwszej pomocy wśród dzieci ze szkół podstawowych.

Jurek Owsiak był gościem specjalnym konferencji Marketing Mix organizowanej przez OOH magazine. Zobacz filmową relację poniżej:

[youtube=”sEyQ7jNAa7Y”]

Zachęcamy również  do lektury wywiadu z Jurkiem Owsiakiem dla OOH magazine: KLIKNIJ

KL