O akcjach minimalizujących zużycie plastiku słychać już dziś z każdej strony. W końcu zrozumieliśmy, że wszechobecne tworzywa sztuczne nie są niczym dobrym nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla otoczenia, w którym żyjemy. Plastik niszczy środowisko naturalne, zabija zwierzęta i może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi. Coraz to więcej państw, samorządów, a także przedsiębiorstw wprowadza ograniczenia zużycia jednorazowego plastiku i wdraża realne działania, które skutecznie zredukują plastikową epidemię.
Piotr Nadulski, Dyrektor Handlowy
Ekomisja
Bycie eko to już nie tylko moda, ale konieczność z którą muszą się zmierzyć wszystkie sektory, w tym także osoby odpowiedzialne za komunikację wizualną swoich marek, a przede wszystkim ekspozycję produktów w miejscach ich sprzedaży. Już nie wystarczy by przestrzenie handlowe czy usługowe były nowoczesne, atrakcyjne i cieszyły oczy klientów, muszą także spełniać wiele dodatkowych funkcji. Z jednej strony stanowią oczywiście o wizualnej atrakcyjności punktu, z drugiej jednak powinny być w miarę bezobsługowe, proste w montażu i demontażu, szybkie w pozyskaniu, a także łatwe w utylizacji.
Jak połączyć oczekiwaną funkcjonalność, design oraz ekologię?
Rozwiązaniem jest DISPA® płyta składająca się w 100% z papieru posiadającego certyfikat FSC® i podlegająca całkowitemu recyklingowi. Płyta, która mimo tego iż jest w pełni papierowa jest jednocześnie sztywna i stabilna, przez co idealnie sprawdza się podczas wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych czy reklamowych organizowanych wewnątrz obiektów. Doskonale wie o tym drukarnia Colours Factory, która posiada w swojej ofercie druk na podłożu DISPA® już od kilku lat i z powodzeniem realizuje liczne zlecenia w tym zakresie.
Dla marketingu
Krótkookresowe akcje promocyjne na stałe zagościły w naszej przestrzeni handlowej. Sieci czy centra handlowe prześcigają się w projektowaniu różnych kampanii, które przyciągają klientów i zapewniają im większe zyski. Powstaje w związku z tym wiele czasowych, tematycznych elementów architektury tych obiektów, a zdecydowana większość z nich ma niestety jednorazowe zastosowanie. Walentynki, Halloween, Wielkanoc, Gwiazdka i wiele innych; akcje promocyjne dedykowane tym czy innym produktom, markom; wyprzedaże – nie da się tego wszystkiego zrealizować bez dedykowanych elementów wystroju i nie ma tutaj mowy o powieleniu choć jednej akcji. Tu nie ma miejsca na nudę, powtarzalność i brak kreatywności.
Po każdej akcji zostają sterty plastikowych płyt, standów i innych elementów przyciągających uwagę klienta. Pozostaje także pytanie, co dalej z tymi płytami, jak się ich pozbyć?
DISPA® to materiał, który zapewnia wszystko, czego można oczekiwać od płyty, a przy okazji jest w pełni biodegradowalny, co pozwala realizować wszystkie podstawowe funkcje handlowe i nie musieć martwić się o utylizację pozostałości po danej akcji – podkreśla Piotr Nadulski, Dyrektor Handlowy w firmie Colours Factory.
Co dodatkowo ważne z punku widzenia marketingu – jest bardzo szybki i wdzięczny w obróbce. Druk wykonywany jest bezpośrednio na płycie, nie ma zatem konieczności realizowania dodatkowych procesów jak np. kaszerowanie. Jest także zdatny do osiągnięcia każdego kształtu – co pozwala osobom odpowiedzialnym za ten sektor na pełną kreatywność przy planowaniu elementów komunikacji wizualnej swoich obiektów. Idealnie sprawdza się w przypadku wszelkich wiszących reklam podsufitowych, displayów, a także materiałów POS/POP. Nadaje się również do produkcji standów reklamowych. Jest ultralekka, wytrzymała i prawie bezobsługowa. Nie zniekształca się pod wpływem zmiennych warunków panujących w sklepach czy punktach obsługi klienta, a biel i gładkość samej płyty pozwalają zachować imponującą jakość wydruku i dokładne odwzorowanie kolorów. DISPA® coraz częściej staje się także niezastąpiona podczas targów, gdzie wystawcy każdorazowo przedstawiają inną ofertę. To w ostatnim czasie jeden z najbardziej efektywnych nośników reklamy wewnętrznej – łączy w sobie jakość, łatwość obróbki oraz konkurencyjną cenę – zauważa Nadulski. Nasi klienci zwracają także uwagę na szybkość realizacji projektów przy wykorzystaniu DISPY®. Projektowane przez nich akcje często objęte są poufnością do samego końca. Wybór tej papierowej płyty pozwala zredukować ilość procesów występujących w całym ciągu produkcyjnym, a co za tym idzie znacznie skraca cały czas realizacji elementów. To bardzo ważny aspekt w przypadku sieci czy centrów handlowych – dodaje.
Po zakończeniu każdej akcji promocyjnej czy targów można szybko i łatwo zdemontować wszystkie elementy i poddać je całkowitemu recyklingowi.
Dla środowiska
Płyta DISPA® stworzona jest w 100% z papieru posiadającego certyfikat FSC®, co oznacza, że pochodzi on wyłącznie z lasów, w których prowadzona jest odpowiedzialna, zrównoważona gospodarka leśna. To bardzo ważne, by w dobie kurczenia się zasobów surowców naturalnych wykorzystywać sposoby na poszanowanie potrzeb społecznych, ekonomicznych i ekologicznych. Certyfikat FSC® jest właśnie jednym z dowodów dbałości o środowisko i prowadzenia odpowiedzialnej polityki zakupowej surowców. Potwierdza także, że cały proces produkcyjny odpowiada standardom Kontroli Pochodzenia Produktu.
Ekologiczny sposób pozyskania i produkcji tych płyt, to jednak nie wszystko. Jako, że płyta składa się wyłącznie z włókien celulozowych – jest w pełni biodegradowalna, dzięki czemu eliminowany jest problem związany z jej utylizacją, który występuje w przypadku płyt z tworzywa sztucznego. W obecnych czasach jest to coraz bardziej istotne i stanowi coraz większe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za infrastrukturę reklamową. Ta płyta jest wyraźnie przyjazna dla środowiska. Nie tylko pozyskiwana w odpowiedzialny sposób, a także ulegająca w pełni recyklingowi. Po zakończeniu danej akcji wszystkie elementy wykonane z DISPY® można po prostu wyrzucić do makulatury – mówi Piotr Nadulski.
Dla kieszeni
Osoby odpowiedzialne za planowanie akcji promocyjnych stają często przed dylematem wyboru nośników, które pozwolą im daną akcję skutecznie zakomunikować i od początku do końca zrealizować. Wybrane rozwiązania muszą spełniać liczne oczekiwania, nie tylko funkcjonalne, ale także ekonomiczne. Wielu z nich ma do dyspozycji określone wcześniej budżety (często ograniczone) i musi poruszać się w ich obrębie. Dlatego też ważne jest, że koszt wykorzystania tych płyt dla czasowych elementów architektury reklamowej pozostaje konkurencyjny w stosunku do użycia innych płyt o podobnym zastosowaniu (np. tych z tworzywa sztucznego), a co istotne nie generuje dodatkowych kosztów w zakresie utylizacji tych elementów po ich wykorzystaniu. Odchodzi zatem nie tylko dodatkowy obowiązek znalezienia rozwiązania na zużyte płyty, ale także i koszt z tym związany.
Warto zatem, by podczas projektowania elementów architektury reklamowej dedykowanej czasowym akcjom marketingowym od razu przemyśleć wszystkie plusy i minusy związane z ich wyborem i postawić na takie, które nie tylko spełnią swoją podstawową rolę, ale także pozwolą wyjść poza pewne ramy i usprawnią inne procesy związane z tymi działaniami.
Firma Colours Factory realizuje wydruki na płytach DISPA® już od kilku lat. Wykorzystuje w tym obszarze druk UV oraz frezowanie zgodnie z potrzebami i projektami swoich klientów. Zauważamy, że z miesiąca na miesiąc rośnie zainteresowanie tym surowcem. Firmy poszukują rozwiązań wielowymiarowych, a takim bez wątpienia jest DISPA®. Funkcjonalna, nowoczesna, ekologiczna i pozwalająca na bardzo szerokie zastosowanie i dużą elastyczność – podsumowuje nasz rozmówca.
www.coloursfactory.pl
Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.