Logo

Marketing MIX

„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” – nowa kampania IKEA

10 grudnia br. wystartowała nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów. Inicjatywa pokazuje, że zainteresowanie i obecność mogą okazać się najpiękniejszym prezentem w te Święta.

Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat… – takimi słowami rozpoczyna się świąteczny spot IKEA.

Film w poruszający sposób wykorzystuje narrację o meblach, żeby pokazać, że czasem to właśnie przedmioty są jedynymi towarzyszami podczas Świąt. Główną bohaterką jest Pani Zofia, która tak jak wielu starszych ludzi, ten wyjątkowy dzień zazwyczaj spędza w pojedynkę. W tym roku jest inaczej – odwiedzą ją Wolontariusz. Kampania nie tylko nagłaśnia problem samotności seniorów, ale również zachęca do pomocy. Poprzez dedykowaną platformę powstałą we współpracy z Onet „swietawsrodludzi.onet.pl”, każdy może wesprzeć inicjatywę za pomocą internetowych datków bezpośrednio na rzecz organizacji partnerskich, które zajmują się wsparciem osamotnionych i potrzebujących.

W nowej kampanii IKEA pragnie zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz przekonać Polaków, żew Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi – mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.

Działania promujące obejmują również współpracę z influencerami. W kampanię zaangażowali się Ola Żuraw, Billie Sparrow, 10 Minut Spokoju, Ekskluzywny Menel czy Szparagi, którzy wzięli udział w specjalnej sesji promującej akcję. Za pomocą swoich kanałów zachęcają do pomocy osobom starszym i samotnym pokazując, że ten problem może dotyczyć każdego z nas.

Kampania ruszyła 10 grudnia. Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja Przestrzeń. Agencja przygotowała także kampanię w digitalu oraz w mediach społecznościowych. Za produkcję video contentu odpowiada dom produkcyjny Sputnik. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii w całości koordynuje dom mediowy Wavemaker.

Klient: IKEA Retail
Agencja: Przestrzeń
Dom mediowy: Wavemaker
Reżyser: Tomasz Chrapusta
DOP: Igor Połaniewicz
Produkcja: Sputnik
Scenografia: Katarzyna Jaros Puzio IKEA
Postprodukcja: Locomotive
Muzyka: Wojciech Frycz
Lektor: Błażej Stencel

Spot otwierający kampanię:

MW