Nasza rzeczywistość diametralnie zmieniła się z dnia na dzień. Jako branża spotkań pokazujemy jednak, że jesteśmy razem i że razem walczymy o utrzymanie rynku. Słowo razem, a właściwie Together, stało się hasłem przewodnim nowej linii komunikacyjnej Centrum Kongresowego ICE Kraków, która została wdrożona w październiku 2019 roku z okazji 5-lecia działalności obiektu. Nikt wtedy nie spodziewał się, że hasło to dziś nabierze całkowicie nowego wymiaru oraz mocy. Krakowskie Biuro Festiwalowe, operator ICE Kraków, zdecydowało się zaprezentować trzy nowe obszary kompetencyjne oraz komunikacyjne, zgodnie z którymi będzie realizowało strategię swojego działania w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy.
– Obecnie biznesowo wszyscy znajdujemy się w trudnej sytuacji i szukamy z niej wyjścia. Będąc odpowiedzialnym operatorem jednego z najlepszych obiektów kongresowych w Polsce, postanowiliśmy podzielić się naszą wiedzą z pozostałymi uczestnikami rynku – mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. Wiele podmiotów szuka w tej chwili nowego pomysłu na siebie. Know-how, który posiadamy i który jest efektem ponad dwudziestoletniej obecności naszej instytucji na rynku, zobowiązuje nas do dzielenia się dobrymi praktykami. W naszej działalności od lat podkreślamy, że razem możemy więcej, czego doskonałym przykładem jest inicjatywa Kraków Network, która od ponad 5 lat zrzesza przedstawicieli krakowskiego przemysłu spotkań. Już dawno zrozumieliśmy, że zdrowa konkurencja oraz otwarta komunikacja jest kluczem do sukcesu. To dlatego dzielimy się z Państwem naszymi przemyśleniami. – dodaje Helbin
OBSZAR 1: INNY WYMIAR
W związku z brakiem możliwości organizowania spotkań, eventów, wydarzeń wszystkie podmioty działające w szeroko pojętej branży MICE, powinny wykazywać się dużą elastycznością oraz szybkością reakcji na zmieniająca się rzeczywistość także w obszarze komunikacyjnym. By utrzymać stałe i dobre relacje z naszymi klientami, a także z naszymi odbiorcami, którzy obecnie nie mogą skorzystać z naszych usług, będziemy podkreślać naszą otwartość na nowe rozwiązania, jednocześnie nie zapominając o głównym obszarze działalności, którym w dalszym ciągu pozostanie organizacja kongresów, konferencji, spotkań biznesowych oraz wydarzeń kulturalnych.
Już teraz staramy się znaleźć nowe sposoby na komercjalizację naszej przestrzeni oraz wprowadzić usługi, których nie realizowalibyśmy w czasie standardowego funkcjonowania. Relacjonowanie tych działań z komunikacyjnego punktu widzenia jest niezwykle istotne.
Pokazuje naszą innowacyjność i gotowość do działania. Czyż nie tego oczekują od nas na co dzień nasi partnerzy? Działania komunikacyjne, które będą podejmowane w najbliższych tygodniach, będą cechowały się więc pozytywnym nastawieniem do nowej rzeczywistości. Z pomocą przychodzi tutaj także psychologia społeczna, która tłumaczy w jaki sposób powinniśmy komunikować się z różnymi grupami docelowymi w zmieniających się warunkach otoczenia. Nie bez znaczenie jest także zapewnianie uczestników, że jesteśmy przygotowani, by zapewnić im bezpieczeństwo. To dla nas priorytet.
OBSZAR 2: #betogether
Sytuacja, w której obecnie się znajdujemy, tym bardziej powinna nam uzmysłowić, że siłą branży jest jej zjednoczenie, że wzajemnie sobie pomagamy oraz wysyłamy jeden wspólny komunikat: razem szybciej wyjdziemy kryzysu, a realizacja wszelkiego rodzaju spotkań ma znaczący wpływ ekonomiczny na gospodarkę Polski.
W związku z tym w najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy aktywnie angażować się w akcje stowarzyszeń branżowych, a także kampanie społeczne. Będzie miało to na celu promowanie właściwych wzorców zachowań oraz dobrych postaw, które pozwolą nam szybciej wrócić do normalności. Przykładami niech będą akcje przeprowadzane na poziomie rządowym, samorządowym i lokalnym, a także bezpośrednio w naszej branży. Dobrymi przykładami są: #zostanwdomu, #ZmienTerminNieOdwoluj oraz #trzymambilet, a także realizowane przez Miasto Kraków programy „Pauza” oraz „Kultura Odporna”, których celem jest zabezpieczenie interesów różnych grup społecznych – od przedsiębiorców, po artystów, z którymi branża MICE także współpracuje na co dzień.
W naszych kanałach będą pojawiały się także dane o szacunkowym wpływie sektora MICE na PKB, o liczbie zatrudnionych w nim osób oraz liczbie uczestników spotkań. Naszym celem jest wykazanie, że w turystykę biznesową warto inwestować, a także że jako branża będziemy szybko dostosowywać się do rekomendacji i zaleceń, mających zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom imprez.
OBSZAR 3: Kraków Network Together
Jednym ze strategicznych projektów, który jest realizowany przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków, jest inicjatywa Kraków Network. Zgodnie z badaniami Poland Convetion Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, Kraków jest jedną z kluczowych destynacji dla przemysłu spotkań w Polsce. W związku z tym nasze działania będą skupiały się na promowaniu lokalnych dostawców usług, operatorów obiektów oraz profesjonalistów działających na co dzień przy realizacji eventów.
W zeszłym tygodniu do sieci trafiła nowa strona internetowa Kraków Network, która pokazuje siłę drzemiącą w sektorze MICE w stolicy Małopolski. Nasze działania komunikacyjne będą skierowane zarówno do klientów wewnętrznych, czyli członków inicjatywy Kraków Network, dla których organizowane będą webinary, ułatwiające komunikację bieżącą, a także klientów zewnętrznych, z którymi organizujemy konferencje, kongresy, wydarzenia społeczne, kulturalne i marketingowe.
Strona Kraków Network będzie więc skarbnicą wiedzy dla członków obecnych i przyszłych, a także innych uczestników rynku, którzy dzięki zawartych na niej informacji, będą mogli zobaczyć dotychczasowe realizacje, które miały miejsce w Krakowie, a także zapoznać się z możliwościami lokalnych podmiotów działających w branży spotkań.
Razem możemy więcej
Jesteśmy przekonani, że prowadzenie spójnej i przemyślanej komunikacji będzie kluczowe w procesie odbudowywania zaufania społecznego do imprez z obszaru MICE, a wdrażana przez nas linia narracyjna utwierdzi w przekonaniu zarówno klientów, jak i uczestników wydarzeń, że przemysł spotkań jest gwarancją wzrostu gospodarczego oraz przynosi wymierne korzyści społeczne w postaci nawiązywania nowych relacji biznesowych i prywatnych.
Materiał przygotowany przez KBF.