– Patrząc na luzowanie obostrzeń w centrach handlowych, rodzi się pytanie, jaka jest różnica między targami organizowanymi na halach (z zachowaniem reżimu sanitarnego), a sobotą w którejś z popularnych galerii handlowych? – mówi w rozmowie z OOH event! Davide Odella członek zarządu w EXPO XXI Warszawa.
– Nie wyobrażam sobie, aby spotkania targowe nie wróciły na swoje normalne tory. Musimy nauczyć się żyć i pracować po epidemii, w nowej rzeczywistości – podsumowuje Odella i dodaje:
– Cała branża spotkań stanowiła w 2019 roku ponad 1,5% PKB, a wkład gospodarczy wahał się na poziomie 35 miliardów złotych (…). Dopiero głośne powiedzenie, jak wiele branż zaangażowanych jest w organizację targów czy eventów, daje nam obraz tego, jak ważną częścią gospodarki jesteśmy.
Rząd Niemiec pozwala z końcem maja na organizację targów. To świetna wiadomość dla branży.
Bardzo dobra wiadomość dla branży. Oznacza to stopniowe odmrażanie naszego sektora i pierwsze testy środków bezpieczeństwa. Bacznie przyglądamy się ich pomysłom i na pewno skorzystamy z ich doświadczenia przy planowaniu spotkań w reżimie sanitarnym. Targi to specyficzne wydarzenia, które nie podlegają ustawie o organizacji impreza masowych, mam więc nadzieję, że w pierwszej kolejności to właśnie te wydarzenia będą dozwolone i u nas. Jednocześnie, jako operator obiektu, czekamy na wytyczne GISu i Sanepidu.
Rynek targowy to potężna gałąź polskiej gospodarki.
Cała branża spotkań stanowiła w 2019 roku ponad 1,5% PKB, a wkład gospodarczy wahał się na poziomie 35 miliardów złotych. Mówiąc o branży targowej, jako części branży spotkań, nie możemy mówić tylko o organizatorach i operatorach obiektów. W tej bardzo pojemnej kategorii mieszczą się firmy: cateringowe, techniczne, ochroniarskie, zabezpieczenia medycznego, wynajmu mebli, hotele, scenografowie, muzycy, audio-video, firmy pośredniczące w sprzedaży biletów, reklama zewnętrzna, itd. Wymieniać można praktycznie bez końca. Dopiero głośne powiedzenie, jak wiele branż zaangażowanych jest w organizację targów czy eventów, daje nam obraz tego, jak ważną częścią gospodarki jesteśmy.
Kiedy będzie możliwość organizowania targów w Polsce?
Mamy nadzieję, że w kolejnych etapach odmrażania gospodarki, znajdą się wydarzenia B2B oraz małe konferencje. Musimy oczywiście mieć na uwadze bezpieczeństwo naszych gości i pracowników, ale musimy też powoli wracać do normalności w branży. Patrząc na luzowanie obostrzeń w centrach handlowych, rodzi się pytanie, jaka jest różnica między targami organizowanymi na halach (z zachowaniem reżimu sanitarnego), a sobotą w którejś z popularnych galerii handlowych? Goście targowi nie są anonimowi, to ludzie, którzy przeszli proces rejestracji, wiemy ilu z nich jednocześnie przebywa w budynku. Jedno z centrów handlowych podaje, że jednorazowo może się u nich znajdować ponad 3 000 osób. Przy kilkunastu wejściach do obiektu, nikt nie jest w stanie tego kontrolować. W przypadku targów kontrola jest skuteczna i o wiele, wiele prostsza. Od samego początku Expo XXI stosuje się do wszystkich zaleceń GISu i Sanepidu, jesteśmy więc gotowi na organizację wydarzeń w reżimie sanitarnym.
Jak przygotowujecie się na nową formułę spotkań targowych?
Do nowej formuły spotkań targowych podchodzimy z należytą uwagą. Musimy przyglądać się naszym kolegom z Niemiec, sprawdzać jakie rozwiązania sprawdzają się u nich najlepiej, dostosowywać je do naszych warunków i wdrażać. Nadrzędnymi narzędziami dla wszystkich obiektów targowych będą nowe wytyczne z GISu i Sanepidu. Nie wyobrażam sobie, aby spotkania targowe nie wróciły na swoje normalne tory. Musimy nauczyć się żyć i pracować po epidemii, w nowej rzeczywistości. Rzeczywistości, która wymaga od nas jeszcze więcej pracy i dbałości o bezpieczeństwo i komfort naszych gości.
Jakie macie plany na najbliższe miesiące?
Tak naprawdę nigdy nie przestaliśmy pracować. Zdecydowaliśmy się na pracę zdalną naszego zespołu, ponieważ zdrowie i komfort pracy naszych pracowników są dla nas zawsze priorytetem. Nie oznacza to jednak, że zatrzymaliśmy się choć na chwilę. Pracowaliśmy nad Expo Online Center, czyli unikalną przestrzenią do realizacji różnorodnych projektów, jedyną w Polsce z kamerą 360 ° i własnym wozem transmisyjnym. To studio pozwala na realizację webinarów, szkoleń, prezentacji produktów, i tak naprawdę prawie wszystkiego, co możemy sobie wymarzyć. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, Expo Online Center może z powodzeniem stać się sceną koncertową, czy miejscem realizacji konferencji.
Rozmawiał Robert Załupski