DDB Warszawa dzieli się drugim raportem o marketingu w czasach zarazy. Do przejrzenia na antycovid.ddb.pl oraz do ściągnięcia tutaj. Poprzednio agencja, wraz z analizą przedstawiała proste narzędzie mające pomóc markom odnaleźć się w obliczu pandemii. Tym razem raport skupia się na tym jak rysuje się najbliższa i dalsza przyszłość.
– Od naszego pierwszego raportu, poświęconego reakcji marek na wybuch pandemii, minęły dwa, niezwykle intensywne miesiące. W tym czasie dynamika pandemii pozbawiła nas komfortu tworzenia długofalowych planów, a doświadczenia z jej pierwszych tygodni nauczyły spoglądać poza horyzont z jeszcze większym zainteresowaniem. Dlatego główną część naszego raportu zajmuje 100 predykcji na temat tego, co może się zmienić. Podzieliliśmy je na najważniejsze obszary: społeczny, polityczny, globalny, ekonomiczny, biznesowy i marketingowy. Stworzone przez nas predykcje mogą być drogowskazem w czasach, w których, zgodnie z 95. predykcją z raportu, koniecznością będzie długofalowa elastyczność funkcjonowania w nowej, zmiennej rzeczywistości – zauważa autor raportu Marcin Trzepla (Senior Strategic Planner, DDB).
Choć raport powstał w warszawskim biurze DDB i jest lokalną inicjatywą, to znajdują się w nim również materiały przygotowane przez biura DDB w Chinach i w Pradze. Zarówno ten jak i poprzedni raport zawierają wiele materiałów, którymi DDB postanowiło się podzielić z branżą w czasach kryzysu.
– W DDB Warszawa wierzymy we współpracę oraz w dzielenie się wiedzą. Szybkie zrozumienie i odnalezienie się w sytuacji leży w interesie całej branży marketingowej. Dlatego publikujemy kolejny raport, przy którym do współpracy zaprosiliśmy dwa biura z naszej sieci. Zespół DDB Chiny podzielił się swoją wiedzą o zmianach zapoczątkowanych przez pandemię z perspektywy rynku, który jest krok przed nami w rozmrażaniu gospodarki. Stratedzy DDB Praga zaproponowali narzędzia warsztatowe, które mogą pomóc zaplanować markom nadchodzącą przyszłość. Dodatkowo stworzyliśmy stronę ddb.pl/antycovid, na której zamieszczamy różne materiały mogące pomóc w tych dziwnych czasach – tłumaczy Jakub Eichelberger (Deputy Managing Director, DDB).
Zespół DDB zastrzega, że 100 predykcji to hipotezy, a nie pewna wiedza o przyszłości, ale jednocześnie wierzy, że prezentowana w raporcie perspektywa oraz narzędzia mogą posłużyć zarówno agencjom jak i marketerom do szybszego odnalezienia i przeorganizowania w zmieniającej się rzeczywistości.
– Każda z postawionych przez nas 100 hipotez może okazać się cenną podpowiedzią, jak marka, którą się zajmujemy, powinna się zachować w nadchodzących miesiącach. Ważne jest podkreślenie słowa „może”. Każda hipoteza jest do zweryfikowania, nie ma 100% gwarancji, że wszystkie się potwierdzą. Niemniej, ze strategicznego punktu widzenia, zawsze warto przetwarzać wiedzę dostępną obecnie i tworzyć predykcje przyszłych zachowań. To daje szansę na rozwój obecnego biznesu, a czasami nawet pozwala zobaczyć możliwości, których do tej pory nie widzieliśmy – komentuje Małgorzata Majcher (Strategy & Business Director, DDB).
KL