Portal Gazeta.pl oraz partnerzy projektu BNP Paribas, Mastercard i agencja VMLY&R Poland otrzymali główną nagrodę w kategorii „Najlepsza kampania społeczna i PR” w prestiżowym konkursie INMA Global Media Awards 2020. Jest to już kolejna nagroda dla Ostatniego „Twojego Weekendu” – najbardziej nagradzanego projektu medialnego w Polsce w historii. Ogłoszenie wyników przez organizatora the International News Media Association (INMA) odbyło się 2 czerwca podczas pierwszej w historii transmisji online na INMA.org i innych platformach.
Jury INMA Global Media Awards 2020 wybrało 185 finalistów i 32 zwycięzców spośród 922 zgłoszeń przesłanych do konkursu przez 262 wydawców z 44 krajów. Ostatni „Twój Weekend” jako jedyny wśród 3 finałowych projektów z Polski otrzymał pierwszą nagrodę w swojej kategorii.
– Ta nagroda bardzo cieszy, ale przede wszystkim po raz kolejny potwierdza, że dziś media to nie tylko dostarczyciele informacji czy opinii, ale też, wraz z partnerami z innych branż, ośrodki aktywizmu zmieniającego świat. Nie zawsze to będzie aż tak efektowne, jak Ostatni „Twój Weekend”. Czasami, jak podczas pandemii, będziemy zbierać na respirator dla lokalnego szpitala lub wspierać samotnych seniorów. Tak zachowują się dziś zaangażowane marki, a Gazeta.pl jest jedną z nich – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.
„Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym. Gdy w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu, zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami zdecydował się go kupić, aby symbolicznie zamknąć pismo i pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach z takich magazynów. Cała kampania związana z wydaniem Ostatniego „Twojego Weekendu” miała również sprowokować do dyskusji m.in. o wizerunku płci, relacjach partnerskich i równouprawnieniu. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.
Ostatni „Twój Weekend” to najczęściej nagradzana kampania w historii polskiej reklamy. Projekt otrzymał już Grand Prix oraz cztery złote nagrody w międzynarodowym konkursie ANDY Awards 2020, dwie brązowe statuetki na festiwalu London International Awards, Grand Prix w kategorii Print oraz Srebrne Bębny w kategoriach Social Good i Content w zeszłorocznej edycji konkursu Golden Drum. Ponadto złoto w kategorii Redesigned Products w konkursie Print Innovation Awards 2019, Grand Prix w kategorii Media Cut – Alternative na festiwalu Gerety Awards 2019, a na festiwalu Cannes Lions Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change i Tytanowego Lwa. Ostatni „Twój Weekend” został doceniony także przez jury złotem i srebrem w konkursie Innovation 2020.
KL