Agenca eventowa Idea Productions Poland zrealizowała innowacyjny projekt dla DNB Bank Polska S.A.. W wyniku współpracy obu firm powstał cykl spotkań online transmitowanych za pomocą Wirtualnego Studia.
Dzisiejsze czasy wymagają od klientów banków oraz inwestorów stałego śledzenia trendów rynkowych, oraz analiz gospodarczych w celu poszukiwania najskuteczniejszych rozwiązań finansowych. Choć aktualne przepisy sanitarne ograniczają możliwości bezpośredniego kontaktu, w nowej rzeczywistości doskonale odnajduje się DNB Bank Polska S.A., który przy współpracy z agencją eventową Idea Productions Poland zaplanował cykl sześciu konferencji branżowych w formie wirtualnych spotkań, podczas których prezentowane i omawiane były – kluczowe dla poszczególnych sektorów gospodarki – zagadnienia.
– Nowa sytuacja wymusiła zmianę sposobu dotychczasowej komunikacji marketingowej DNB. Zwłaszcza teraz chcieliśmy pozostać w kontakcie z naszymi klientami, aby ich wspierać i odpowiadać na ich potrzeby. Jednocześnie priorytetem było dla nas bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów, jak również naszych pracowników. Postanowiliśmy więc przenieść komunikację do świata online – tłumaczy Agnieszka Stryjecka, Marketing&PR Manager w DNB Bank Polska S.A.
Wydarzenia odbywały się w specjalnym, Wirtualnym Studio. Za realizację projektu odpowiadała Idea Productions Poland, która zajęła się opracowaniem całej strategii cyklu spotkań. Do zadań agencji należało również opracowanie koncepcji graficznej wydarzenia, oprawa techniczna oraz multimedialna, projekcja animacji i nadzór nad przebiegiem całości. Na potrzeby przedsięwzięcia powstała w pełni spersonalizowana, dedykowana całemu cyklowi, platforma internetowa, która – zgodnie z wytycznymi Klienta – musiała spełniać restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa.
– Platforma posiadała trzy poziomy zabezpieczeń. To na niej osadzony został player LIVE do streamingu spotkania, wraz z możliwością komentowania na bieżąco treści merytorycznych oraz zadawania pytań do Prelegentów. Co ważne, witryna dostępna była w polskiej i angielskiej wersji językowej z tłumaczeniem symultanicznym w oddzielnym oknie streamingowym – podkreśla Aneta Radzimirska, CEO w Idea Productions Poland.
Warto dodać, że dostępne funkcjonalności platformy umożliwiały zdalne dołączanie się do debat ekspertów i gości zewnętrznych, jak również i uczestników (nie tylko z Polski, ale i zagranicy) – zarówno z komputera, tableta czy telefonu.
– Dzięki możliwościom technologicznym, pozostaliśmy w kontakcie z naszymi klientami, zapewniając im jednocześnie profesjonalny poziom wydarzeń, co zostało przez nich bardzo docenione – dodaje Iwona Jurkowska, Marketing & PR Manager w DNB Bank Polska S.A.
Studio powstało w oparciu o dwa moduły diodowe, ustawione pod kątem prostym. Do realizacji wykorzystano także oddzielne studio z ekranem greenbox, z którego transferowana była – jako postać wirtualna – jedna z osób prowadzących. Całość zaś zmiksowano na żywo na miejscu wydarzenia i osadzano online. Jak podkreśla agencja, projekt został tak zaplanowany, by przewyższać obecne standardy rynkowe, stąd też wykroczył on poza konwencję webinarium.
– W dzisiejszej walce o klienta banki i instytucje finansowe powinny zmienić myślenie o dotychczasowych sposobach dotarcia do grupy docelowej i skupić się na nowych rozwiązaniach, jakie oferuje kontakt online. Potrzeba wdrażania nowoczesnych rozwiązań w zakresie komunikacji jest kluczowa dla zbudowania przewagi konkurencyjnej. Jestem przekonana, że realizacja naszego projektu skutecznie wspiera wizerunek marki DNB Bank Polska – jako nowoczesnej, szybko adoptującej się do realiów i współczesnych wyzwań rynkowych – dodaje Aneta Radzimirska.