Logo

Marketing MIX

Boeing 747 z potężną dostawą sprzętu medycznego wylądował na Lotnisku w Pyrzowicach

Potężna dostawa jednorazowego sprzętu medycznego z Chin przybyła na pokładzie Boeinga 747-400F do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach, za sprawą ZARYS International Group, spółki z Zabrza. Kombinezony ochronny biologicznej, maski medyczne i fartuchy chirurgiczne itp. trafią do polskich placówek służby zdrowia.

Wiele głosów ostrzega przed nadejściem kolejnej fali zachorowań na Covid – 19, tym groźniejszej, że równoległej do sezonu jesiennych przeziębień. Jednym z zaleceń jest szczególna dbałość o przestrzeganie zasad higieny osobistej. Pracownicy ośrodków zdrowia i szpitali potrzebują specjalistycznych zabezpieczeń. ZARYS International Group we współpracy z GEFCO Forwarding Poland zorganizował loty czarterowe, dzięki którym dotarły do Polski dostawy jednorazowego sprzętu medycznego. Środki ochrony indywidualnej oraz artykuły medyczne zwiększą bezpieczeństwo polskich lekarzy i pielęgniarek.

Śląska firma ZARYS od wielu lat znajduje się w ścisłej czołówce dostawców sprzętu medycznego w Polsce. Z powodzeniem współpracuje także z zagranicznymi kontrahentami. Jumbo Jet, Boeing 747-400F, który wylądował 25 września w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice przyleciał z Chin. Rozpiętość skrzydeł samolotu wynosi około 65 m, długość kadłuba 70 m, szerokość 6 m, wysokość 19,4 m. To jedyny model cargo, posiadający olbrzymie boczne drzwi i otwierany dziób. Taka konstrukcja daje możliwość umieszczenia ładunków do około 12 m wysokości.

Sprowadzona do Polski dostawa zajęła 600 m³ powierzchni ładowni, co jest odpowiednikiem 18 tirów wypełnionych towarem. Ładunek zawierał wyroby medyczne oraz środki ochrony indywidualnej: kombinezony ochrony biologicznej, maseczki medyczne oraz fartuchy chirurgiczne. Katowicka dostawa jest pierwszą częścią ogromnego przedsięwzięcia logistycznego. Druga część ładunku przyleci samolotem An-124 Rusłan i zostanie dostarczona do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, 26 września.

Sprowadzony do kraju jednorazowy sprzęt medyczny jest objęty gwarancją jakości marki ZARYS. Wyroby powstały zgodnie z wymaganiami dotyczącymi produkcji środków ochrony indywidualnej oraz artykułów medycznych. Firma podlega kontroli jakości zgodnej z normami ISO13485:2016.

Produkty trafią do polskich szpitali, by chronić personel i pacjentów przed zakażeniem SARS-CoV-2. [galeria=”1″]

– Od początku wybuchu pandemii koronawirusa, pomimo trudnego czasu i wymagających skupienia zadań pracujemy nieprzerwanie. ZARYS International Group m.in. we współpracy z GEFCO Forwarding Poland zbudował most lotniczy, dzięki któremu dotychczas dotarło do Polski około 6 tys. metrów sześciennych jednorazowego sprzętu medycznego wysokiej klasy, który możemy sobie wyobrazić jako ponad 180 wypełnionych towarem tirów. – powiedział Paweł Ossowski Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny ZARYS International Group – Sprowadzony do Polski asortyment został wyprodukowany zgodnie z międzynarodowymi normami jakości. Zorganizowanie tego przedsięwzięcia było dla ZARYSU sprawdzianem możliwości i umiejętności. Uważam, że moi pracownicy zdali go celująco.

Na polskich lotniskach Boeingi 747 spotykane są niezwykle rzadko. Do Polski, tym typem statku powietrznego, nie jest obsługiwana żadna regularna trasa pasażerska i towarowa. Jeśli dochodzi już do jakiś lotów, są to zawsze czartery. W Katowice Airport była to 36 wizyta popularnego „Jumbo Jeta”. Pyrzowickie lotnisko, po raz pierwszy, Boeing 747 odwiedził w 2003 roku. Samolot należy do grupy największych na świecie, dlatego wymaga odpowiedniej wielkości stanowisk postojowych, które umożliwiają bezpieczną i szybką obsługą naziemną. Katowice Airport, jako jedyne w gronie krajowych portów regionalnych, dysponuje aż 6 stanowiskami postojowymi do obsługi samolotów wielkości kodu E, czyli o rozpiętości skrzydeł od 52 do 65 metrów i rozstawie kół podwozia głównego od 9 do 14 metrów.

– Od 2007 roku intensywnie inwestujemy w rozbudowę pola ruchu naziemnego, w tym płyt postojowych. Nasz wysiłek inwestycyjny znakomicie pokazują liczby. Trzynaście lat temu powierzchnia drogi startowej, dróg kołowania i stanowisk postojowych Katowice Airport wynosił 33 hektary, aktualnie to 83 hektary. Obecnie trwa budowa kolejnej płyty postojowej o powierzchni 6,6 hektarów. Warto pamiętać o tym, że od połowy 2015 roku, czyli od oddania do użytku nowej drogi startowej, Katowice Airport to jedyny port regionalny w Polsce z wysokim kodem referencyjnym 4E. Oznacza to bardzo dobrą dostępność operacyjną pyrzowickiego lotniska dla szerokokadłubowych samolotów dalekodystansowych, zarówno pasażerskich jak i cargo. Ponadto w maju 2016 roku do użytku oddaliśmy nowy terminal cargo o powierzchni 12 tysięcy metrów kwadratowych. Katowice Airport dysponuje kompleksową infrastrukturą do obsługi lotniczych przewozów towarowych. Przylot Boeinga 747 z Chin do Pyrzowic, z ładunkiem dla firmy Zarys, potwierdza, że pyrzowickie lotnisko znakomicie ułatwia przedsiębiorstwom funkcjonującym w regionie udział w globalnej wymianie handlowej – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.

ZARYS to polska, firma rodzinna, powstała w 1989 roku. Od początku swojej działalności związana jest ze Śląskiem, gdzie do dziś w Zabrzu znajduje się jej siedziba oraz nowoczesne centrum magazynowo – logistyczne w Gliwicach. Aktualnie ZARYS to także firma globalna, ale mocno zakorzeniona lokalnie i obecna poprzez swoje produkty w większości placówek służby zdrowia w Polsce i na całym świecie.

www.zarys.pl

KL