Logo

Event MIX

Plej dla Play na festiwalu Pol’and’Rock

#PlayTogether, czyli jak bawiliśmy się w digitalu na Najpiękniejszej Domówce Świata, przy okazji robiąc angażujący branded content dla Play opisuje Mariusz Graca, digital partner i członek zarządu w Plej.

Wyzwanie: Plej od lat wspiera Play na festiwalu Pol’and’Rock (daw-niej na Przystanku Woodstock), zarówno eventowo, jak i w digitalu. Z wiadomych względów tegoroczny 26. Pol’and’Rock Festival odbył się całkowicie online. I taka też musiała stać się obecność marki Play – osadzona w wartościach i tradycji Pol’and’Rock Festival, trwającego przez 3 dni 24 godziny na dobę, ale jednak zupełnie inna, bo digitalowa.

Idea: Postawiliśmy na to, co fani Play na Pol’and’Rock Festival kochają najbardziej. Świetną wspólną zabawę w doskonałym towarzystwie. Stąd naturalny hasztag #PlayTogether. Nieważne gdzie w tym momencie fizycznie jesteś – ważne, że jesteś z nami w tym nietypowym czasie. Tym razem spotykamy się tam, gdzie jesteś non stop, czyli w digitalu.

Realizacja: Jak się zapewne domyślacie, w digitalu uwaga to najcenniejsze, o co walczymy. Ale jak walczyć o uwagę przez tak długi czas, jak rzeczone 72 godziny? Nasze rozwiązanie: Instagram + aktywacja + #teamplay💜.Mieszanka wybuchowa zachęcająca do pokazywania, jak bawimy się na Pol’and’Rock Festival, nieważne gdzie w danym momencie jesteśmy. A konkretnie: Ci, którzy wrzucili relację/ zdjęcie w aplikacji Instagram, oznaczyli kanał Play Polska z opisem #PlayTogether (lub wysłali materiał mailowo), mieli szansę wygrać zestawy kultowych gadżetów festiwalowych z offlajnowych stref Play. Najbardziej szalone zdjęcia wyświetlane były w studio festiwalu podczas 3 dni Najpiękniejszej Domówki Świata oraz trafiły do video z #teamplay💜 podsumowującego aktywności marki Play na tegorocznym Pol’and’Rocku. Nagrodami stały się też autografy Jurka Owsiaka, które powstały w czasie rozmów #teamplay💜 z szefem tego całego zamieszania.

  TeamPlay z jurkiem Owsiakiem w studiu Pol’and’Rock

Twarze #teamplay💜: Na Najpiękniejszej Domówce Świata nie mogło też zabraknąć znanych i lubianych twarzy z #teamplay💜, które co roku bawią się z festiwalowiczami w strefie Play. Na współpracę z nimi podczas aktywności związanych z WOŚP Play stawia od lat, zarówno online, jak i offline.

Przerwa na reklamę: W 2018 na finał WOŚP marka Play za pośrednictwem Plej zaproponowała swoim fanom historyczny, bo trwający aż 24 godziny, charytatywny live stream z udziałem prawie 40 youtuberów i gwiazd TV, który łącznie wywołał 2 400 000 reakcji internautów i 160 000 komentarzy! Rok temu na finał WOŚP przy-gotowaliśmy wraz z Play 5-godzinny charytatywny Play LIVE Show, event online, który został nagrodzony w tegorocznych MP Power Awards za najlepszą kampanię zintegrowaną z wykorzystaniem event marketingu. W tym roku wyzwanie stworzyło się właściwe samo. Co będzie za rok?

  Zosia Zborowska i Paulina Mikuła w studiu Pol’and’Rock 2020

Długofalowa strategia działań: Wieloletnia współpraca z grupą twórców, którzy idealnie wpisują się w tożsamość marki i rozumieją jej odbiorców, to jedno z kluczowych narzędzi budowania wartościowego contentu, jaki marka dostarcza swojemu odbiorcy. W tym roku w działania Play na festiwalu Pol’and’Rock zaangażowali się: Maciek Dąbrowski, Red Lipstick Monster, Karol Paciorek, Szparagi, Martin Stankiewicz, Zofia Zborowska, Wujaszek Liestyle i Paulina Mikuła (Mówiąc Inaczej), Kasia Gandor oraz Izak.Dodatkowo, w piątek Red Lipstick Monster w swoim domu zrobiła wielką domówkę #teamplay💜 z której relacje pojawiły się zarówno na Instagramie Play, jak i w social mediach uczestników imprezy. Taka wisienka na wielkim WOŚP-owym torcie.

  Domówka TeamPlay u Red Lipstick Monster

Komunikacja: Przygotowaliśmy dla Play digitalową kampanię, której zwieńczeniem było przygotowane wraz z Graffiti Films video z udziałem twarzy Play, zapraszających na Najpiękniejszą Domów-kę Świata. Działania w social mediach skupione były pod hasłem #PlayTogether. Dodatkowo stworzyliśmy dedykowane nakładki na zdjęcia profilowe na Facebooku oraz GIF-y na Instagramie. Wszystkie można znaleźć w wyszukiwarkach pod hasłem #PlayTogether.

Efekty: Nie udawaliśmy, że nic się nie zmieniło, skoro zmieniło się wszystko. Dopasowaliśmy działania do możliwości digitalu i insightów naszych fanów. Trzy dni aktywności, zaangażowania i obecności marki Play na festiwalu. Jak co roku, ale tym razem na nowych zasadach. Więcej zobaczyć można na Instagramie Play Polska. W momencie pisania tego artykułu tuż po festiwalu nasze video na YouTube obejrzało ponad 2,6 miliona osób. Zasięg kampanii w social mediach to prawie 2 miliony, a wyświetleń GIF-ów mamy prawie 350 000.

Mariusz Graca – Digital partner i członek zarządu w Plej. Od połowy 2018 roku odpowiada za digitalowe działy agencji, w tym za rozwój kompeten-cji socialowych, mediowych, UI, UX oraz technologicznych. Podlegające mu zespoły zajmują się kampaniami w digitalu dla marek takich jak Play, Energizer, Continental Polska czy RedBull Mobile, a także projektowaniem, developmentem i utrzymaniem dużych portali, jak play.pl. Mariusz Graca posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży reklamowej. Swoją przygodę z digitalem zaczynał w portalu interia.pl. W Warszawie wcze-śniej związany był z agencjami OS3 oraz Artegence.