Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach zdobyło statuetkę oraz tytuł Top Marka 2020 w kategorii targi. Wyniki XIII edycji największej na polskim rynku analizy medialności brandów ogłosiły Magazyny „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
– Budowanie marki Międzynarodowego Centrum Kongresowego rozpoczęliśmy w 2016 r. Zaszczytem była obecność w czołówce zestawienia Top Marka w poprzednich latach, wiadomość o zdobyciu pierwszego miejsca w tegorocznym rankingu cieszy tym bardziej, że przychodzi w bardzo trudnym dla branży momencie – mówi Marcin Stolarz, prezes zarządzającej Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem firmy PTWP Event Center. – Wszystkim nam życzymy powodzenia i ponownego spotkania w zestawieniu Top Marka w przyszłym, zapewne równie wymagającym jak bieżący, roku – dodaje.
Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku – łącznie ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych. Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach zdystansowało konkurencję pod względem zasięgu wzmiankujących o firmie materiałów.
„Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” od 13 lat analizują brandy, wyłaniając spośród nich najpopularniejsze w mediach marki. W badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile brandu. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek poddanych badaniu. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020.