Logo

Event MIX

EVENT CAMP ONLINE – nowy projekt edukacyjny

Kiedy zamykają się kolejne lokale gastronomiczne, zamawiamy jedzenie z dostawą. Kiedy trzeba kupić chryzantemy od lokalnych sprzedawców, ruszamy z pomocą na przycmentarne stragany. A co możemy zrobić, by ratować branżę eventową? 

– Nie daję się zwariować hasłom, że branża eventowa umarła. Zdaję sobie sprawę z ogromu strat i ludzkich tragedii, ale staram się dostrzegać w tym szansę. Pandemia wywołała lawinę zmian. Niektóre eventy przeniosły się do wirtualnej rzeczywistości i chociaż początkowo dosyć sceptycznie podchodziłam do takich produkcji, dzisiaj widzę w tym dużą wartość dla rozwoju event managerów i agencji eventowych – mówi Nina Żukowska, założycielka Platformy Edukacji Eventowej Świat Eventów.

W związku z zapotrzebowaniem na eventy online pojawił się szereg nowych wyzwań. Kluczowym stało się zadbanie o poziom skupienia uwagi uczestników. Po ośmiu godzinach pracy na home office niekoniecznie mamy ochotę zasiadać na kolejne kilka godzin przed ekranem, żeby uczestniczyć w firmowych eventach. Dołóżmy do tego problemy techniczne dotyczące łącza internetowego, platform streamingowych czy zabezpieczeń transmisji. Tworzenie treści wizualnych w innym standardzie niż ten, który znamy na co dzień i okazuje się, że organizacja eventów online staje się zupełnie nową kompetencją dla event managera.

Z jednej strony jest to wyzwanie, z drugiej ogromna szansa dla wszystkich, którzy obecnie stracili inne możliwości zarobkowe w branży eventowej.

– Odpowiednie przygotowanie do pracy przy produkowaniu eventów online daje nowe narzędzia i argumenty w rozmowach z potencjalnymi klientami, którzy bywają sceptycznie nastawieni do organizowania wirtualnych wydarzeń, bo dla nich też jest to nowa rzeczywistość. – podpowiada Nina Żukowska i dodaje – Znając pełne spektrum możliwości, możemy proponować cały wachlarz digitalowych atrakcji oraz zabezpieczeń i udowadniać klientom, że event wcale nie zniknął z marketingowego stołu, a jedynie zmienił swoją formę.

W duchu tego podejścia, wychodząc naprzeciw nowym potrzebom branży, Platforma Edukacji Eventowej Świat Eventów wystartowała z zimową edycją szkoleń EVENT CAMP ONLINE, której patronuje MPI POLAND CHAPTER. Inicjatywa skupia wokół siebie ekspertów i praktyków organizacji eventów online, ale także sprzedaży usług, tworzenia prezentacji ofertowych, bezpieczeństwa wydarzeń czy reżyserii eventowej.

EVENT CAMP ONLINE to wyjątkowe wydarzenie edukacyjne, które ma za zadanie wyposażyć uczestników w komplet nowych kompetencji niezbędnych, by nie tylko przetrwać na rynku, ale także wprowadzić nową jakość w kreowaniu i produkcji eventów online.

To cztery poziomy wiedzy: BASIC, ADVANCED, PROFESSIONAL I EXPERT. Każdy poziom dedykowany jest innej grupie uczestników, w zależności od tego, na jakim etapie ścieżki zawodowej się znajdują. Poruszana tematyka obejmuje:

  • Zgłębienie tematu strategii komunikacji marki,
  • Współpracę z dostawcami usług,
  • Zarządzanie projektem przy rozproszonych zespołach,
  • Bezpieczeństwo wydarzeń hybrydowych,
  • Kreacja i storytelling w wydarzeniach online,
  • Tworzenie materiałów wizualnych pod wirtualne eventy
  • Sprzedaż w nowej rzeczywistości
  • Tworzenie wydarzenia online od A do Z
  • Aspekty techniczne i bezpieczeństwo wydarzeń w sieci
  • Oswojenie platform streamingowych
  • Reżyserię eventów online

Prelegentami w tej edycji projektu są Nina Żukowska założycielka Świata Eventów, Przemysław Witkowski z agencji Plej, Łukasz Meliński z VES, Machaj Binięda z Grupa e4e, Piotr Nakielski z Raptor Tech oraz Andrzej Goc z Goc Communication.

– W obliczu tak wielkiego kryzysu każdy musi odrobić swoją pracę domową. Dbajmy o jakość i atrakcyjność wydarzeń, by nie tylko dostarczać ludziom rozrywki i wspaniałych wrażeń, ale również realizować cele biznesowe klientów – podsumowuje Nina Żukowska.

Więcej informacji o projekcie, programach, trenerach znajdziesz TUTAJ.