Logo

Event MIX

Event sonda – podsumowania i prognozy dla branży spotkań | Majka Szura

  • Pandemia zdecydowanie wpłynęła na wstrzymanie biznesu w każdym z sektorów naszej branży (…). Niemniej jednak zawsze staramy się (…) adaptować do zaistniałej sytuacji, stawiając na nowe doświadczenia.
  • Niewątpliwie pozytywną stroną 2020 roku było jednoczenie się branży w różnych inicjatywach, stowarzyszeniach. Dla nas największą wartością okazała się przynależność do SOIT.
  • Myślę, że dwa pierwsze kwartały 2021 roku to nadal będzie czas niepewności i obostrzeń, nieśmiałego planowania podróży zagranicznych na 2021/2022.

 

Jak Podsumuje Pani 2020 rok?
Rok 2020 to swoista sinusoida. Rozpoczęliśmy bardzo dynamicznie, 7 dużymi imprezami, w tym dwoma na ponad 120 osób, realizowanymi na 4 kontynentach.
Ostatni klienci wrócili do kraju 19 marca i…. czas się zatrzymał. Pandemia zdecydowanie wpłynęła na wstrzymanie biznesu w każdym z sektorów naszej branży, powodując ogromne straty, ponadto niepewność jutra i nieprzewidywalność naszej działalności. Niemniej jednak zawsze staramy się mieć „pół szklanki pełne” i adaptować się do zaistniałej sytuacji, stawiając na nowe doświadczenia, dlatego w maju ruszyliśmy z nowym projektem promującym Polskę Nieoczywistą, wielokulturową, idealną na bezpieczny i bliski Incentive -> szczegóły TUTAJ www.wowland.pl.
Postawiłyśmy na polski produkt, kameralne hotele, agroturystyki, zamki. Promujemy rodzinne manufaktury, rękodzieło, ciekawych ludzi w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju. Proponujemy ciekawe warsztaty prowadzone przez pasjonatów. Na stronie mamy też sklep z produktami z tych regionów, przez które prowadzą trasy naszych imprez.
Nowa marka, pomimo trudnej sytuacji na rynku, spowodowała rozwój naszego zespołu, zatrudniliśmy kolejne osoby.

Jesteśmy na bieżąco z trendami światowymi, bierzemy udział w międzynarodowych webinariach i targach, jak IBTM Barcelona czy Tianguis w Meksyku.
Kończymy trudny, ale dla nas mimo wszystko szalenie inspirujący i rozwojowy rok. Z nadzieją na lepsze i mnóstwem planów rozpoczynamy 2021 r.

Niewątpliwie pozytywną stroną było jednoczenie się branży w różnych inicjatywach, stowarzyszeniach. Dla nas największą wartością okazała się przynależność do SOIT, pomimo konkurencji spotykaliśmy się regularnie on-line, wspieraliśmy się, wymienialiśmy informacjami o pomocy. Doceniam również wsparcie i wspólne działania w ramach SITE Poland.

Jak będzie wyglądał 2021 rok?
Myślę, że dwa pierwsze kwartały to nadal będzie czas niepewności i obostrzeń, nieśmiałego planowania podróży zagranicznych na 2021/2022. Wszystko zależy od tego, jak szybko szczepionka okaże się de facto skuteczna i zostanie podana większości populacji. Sądzę, że Meeting plannerzy w firmach będą stawiać na bezpieczne wyjazdy krajowe lub europejskie w pierwszym rzędzie. Priorytetem będzie bezpieczeństwo. Myślę, że zmieni się rodzaj podróży z szybkich na te w stylu „slow”, gdzie cenne będą nowe, autentyczne doświadczenia. Podróże staną się bardziej wartościowe i zyskają nową jakość.
My rozpoczynamy 2021 od promocji „Szlaku Wowland” – Polski Nieoczywistej i obiektów promujących zrównoważony rozwój. Sądzimy, że 2021 to głównie mądry Incentive krajowy.

Czy i kiedy powrócimy do „wyjazdowej normalności”?
Jeżeli pierwszy kwartał 2021 roku okaże się spokojny, to sądzę, że na koniec roku zostaną zaplanowane pierwsze wyjazdy zagraniczne w tym także interkontynentalne. Na całym świecie turystyka była i jest szalenie przyszłościową częścią gospodarki i choćby ten aspekt spowoduje jej rewitalizację, choć w innej, nowoczesnej formie.

Majka Szura
Kreatorka Podróży, twórczyni marki POLKA TRAVEL, (w 2007 r.), współtwórczyni marki WOWLAND (w 2020 r.), filolog i tłumacz przysięgły języka hiszpańskiego. Z zamiłowania etnograf. W ciągu 25 lat poprowadziła podróże do 114 krajów.