Logo

Event MIX

25-lecie Michelin Polska w digitalowym wydaniu | Case study

Z okazji 25-lecia obecności przemysłowej w Polsce globalna marka Michelin zorganizowała w siedzibie firmy w Olsztynie uroczystą galę. Z powodu aktualnych obostrzeń sanitarnych wydarzenie przybrało formę eventu online dla blisko 3000 osób.

Jeden z wiodących na świecie producentów opon – marka Michelin – tchnął życie w fabrykę w Olsztynie zaledwie kilka lat po transformacji ustrojowej. Od tamtego czasu minęło ćwierć wieku, zaś firma – kojarząca się z charakterystycznym białym ludzikiem (zwanym Bibendumem) – stała się synonimem wysokiej jakości, komfortu jazdy i bezpieczeństwa, co sprawiło, że tym samym zyskała zaufanie wielu polskich kierowców.

Globalny lider wtopiony w polski krajobraz

Michelin Polska posiada obecnie status największego na Warmii i Mazurach pracodawcy, który zatrudnia około 5000 osób i może się pochwalić zlokalizowanym w Olsztynie jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych tej marki na świecie. Nic więc dziwnego, że jubileusz był okazją do świętowania oraz podsumowań w gronie pracowników, partnerów biznesowych i kontrahentów. Skala oraz prestiż wydarzenia miały być odpowiednie do okazji. I choć plany utrudnił nieco wybuch pandemii, a obostrzenia sanitarne wykluczyły możliwość zorganizowania imprezy stacjonarnej, z pomocą przyszły rozwiązania online, stanowiące aktualnie niezwykle bezpieczną formę dialogu na linii marka-klient.

Agencja do zadań specjalnych

Michelin do współpracy wybrał agencję Idea Creative Group w drodze przetargu. Nie bez znaczenia był fakt, że agencja specjalizuje się w organizacji wydarzeń wirtualnych o dużych zasięgach, a co za tym idzie, posiada wiedzę, doświadczenie oraz know-how w powyższym obszarze.

– Wyzwaniem, z jakim przyszło nam się zmierzyć, stanowiła konieczność stworzenia studia nagraniowego w siedzibie firmy w Olsztynie. Niemniej z uwagi na logistykę stanowiło to optymalne rozwiązanie. Na szczęście digital event to rzeczywistość pełna wielu możliwości, która pozwala zarówno na realizację wydarzenia tak w stacjonarnym studio, jak i przeniesienie go do siedziby klienta – co miało właśnie miejsce podczas realizacji dla Michelin Polska – mówi Aneta Radzimirska, CEO agencji kreatywno-eventowej Idea Creative Group.

Nie bez znaczenia była tu również liczba gości uczestniczących w gali, która miała osiągnąć pułap blisko 3000 osób. Stąd kluczowe dla powodzenia projektu było wdrożenie specjalnie zaprojektowanej platformy internetowej, spełniającej restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa IT, z poziomu której transmitowano galę oraz koordynowano cały projekt.

 

Nieszablonowe rozwiązania

– Za wszystkie elementy realizacji, w tym również za produkcję komunikatów graficznych, oprawę wizji czy rejestrację uczestników odpowiadała nasza agencja. Mając świadomość doniosłości chwili, chcieliśmy również zaproponować marce element z kategorii „Wow”. Tak oto postanowiliśmy wdrożyć w pełni unikalne, pierwsze tego typu na rynku polskim, rozwiązanie – nikt wcześniej bowiem nie zrealizował takiej produkcji w Polsce, gdzie łączonych było kilka przestrzeni animacji. Skąd ten pomysł? Uznaliśmy, że produkty Michelin zawsze były wyjątkowe, podobnie musiało być z obchodzonym przez markę 25-leciem. Dlatego zwieńczeniem gali online była etiuda taneczna – multimedialny taniec z animacją połączony z elementami 3D w formie nakładek ze zbiegiem perspektywicznym, który był całkowicie spersonalizowany i zsynchronizowany z ruchami artysty. Choć realizacja tego elementu wymagała sporej wiedzy i zaangażowania specjalistycznego sprzętu, z pomocą przyszły tu możliwości, jakie oferują obecnie nowe technologie – dodaje Aneta Radzimirska.

Niech żyje cyfrowa rewolucja

Gala z okazji 25-lecia obecności przemysłowej w Polsce była nie tylko doskonałą okazją do podsumowania minionych lat, ale także stanowiła ważny element umacniania więzi z pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Warto w tym miejscu podkreślić, iż szerokie grono odbiorców wydarzenia bez wątpienia zapewnił – zrealizowany w pełni online – koncept. Dodatkową korzyścią wizerunkową dla Michelin Polska było niewątpliwie wpisanie się również w trend globalnej, cyfrowej rewolucji, która jest zgodna z przyjętą strategią firmy.

– To niezwykle ważne, że wirtualne eventy – z uwagi na bezpieczeństwo oraz bogaty pakiet rozwiązań z zakresu nowych technologii – cieszą się coraz większym zainteresowaniem tak dużych firm, jak i korporacji. Jesteśmy bowiem przekonani, że ich zastosowanie pozwala nie tylko w pełni zachować ich atrakcyjną oprawę, lecz również poszerza spektrum środków wizualnych (jak, chociażby wspomniana etiuda taneczna). Wszystko to sprawia, że wydarzenia – w tym i jubileusze – stają się niezwykle nowoczesnym narzędziem komunikacyjnym. Niech żyje zatem cyfrowa rewolucja! – podsumowuje Aneta Radzimirska.

Aneta Radzimirska
CEO agencji kreatywno-eventowej Idea Creative Group oraz właścicielka agencji eventowej Idea Productions Poland. Ponad 15-letnie doświadczenie w branży MICE pozwoliło Jej na realizację przeszło 500 projektów – w tym wydarzeń z obszaru offline, online, a także rozwiązań hybrydowych, digitalowych, incentive czy też innowacyjnych narzędzi i projektów do zarządzania komunikacją w eventach. Współpracowała z takimi firmami jak mBank, Adamed, USP Zdrowie, Alior Bank, BNP Paribas, Play, Orange, PwC, Alcon, Xelion, Michelin, Randstad, Servier i wieloma innymi.