Logo

Event MIX

„2021 CREATIVITY LOADING…” – jak pandemia wpłynęła na branżę kreatywną

Rok 2020 niezaprzeczalnie zmienił rzeczywistość i pokazał, że trzeba być przygotowanym na wszystko. Branża kreatywna, aby przetrwać, musiała dostosować się do nowych warunków. Wymagało to nie tylko przeniesienia działań do przestrzeni online, ale też stworzenia oraz wdrożenia nowych rozwiązań i reorganizacji dotychczasowych działań. Nowe stworzyło wiele zagrożeń, ale pokazało też wiele możliwości. O tym, jak przekuć kryzys w osiągnięcie, porozmawiamy podczas 4 paneli dyskusyjnych.

Wydarzenie „2021 CREATIVITY LOADING…” powstało z inicjatywy studentów Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu we współpracy z agencją September Events. Jednodniowe spotkanie podzielono na 4 panele dyskusyjne: Komunikację marki, Success story online, Eventy i Sound study. Zaproszeni goście odpowiedzą na pytania: jak branża kreatywna z powodzeniem wykorzystała pandemię? Co wydawało się niemożliwe, a dziś jest miernikiem sukcesu? Jakie działania podjęli twórcy, agencje i przedsiębiorstwa, które zyskały w tym czasie?

– Czas pandemii był i jest dla wielu osób, przedsiębiorców, ale także pracowników, trudnym okresem. Organizując konferencję, chcieliśmy jednak skupić się
na pozytywnych stronach tego, z czym przyszło nam się przez ostatni czas zmierzyć. Chcemy pokazać dobre praktyki tych, którym udało się kryzys przekuć w sukces,
ale także możliwości, które mogą zainspirować innych do działania – mówi Angelika Kulas, współorganizatorka wydarzenia.

Dyskusję rozpocznie panel „Komunikacja marki”, który z udziałem zaproszonych gości poprowadzi dr hab. prof. Uniwersytetu SWPS Karina Stasiuk-Krajewska. Porozmawia
o wyzwaniach, przed którymi stanęła branża kreatywna. Co się zmieniło w sposobach komunikacji, jakie będą trendy, czy komunikacja online zawsze się opłaca i czy marki powinny zajmować stanowiska w sprawach politycznych oraz społecznych – na te pytania odpowiedzą: Magdalena Urbaniak – założycielka agencji MaxTractor, Michał Pawlik – właściciel i szef strategii w agencji MOOQ oraz Iwo Wieczorek – creative manager w Publicon.

O historii „Dużego w maluchu” opowie Filip Nowobilski – założyciel internetowego talk-show, gdzie z udziałem znanych postaci przeprowadza wywiady podczas jazdy Fiatem 126p. Filipa będziemy mogli posłuchać na panelu „Success story online”, gdzie opowie, jak zrealizować spontaniczny pomysł w 3 tygodnie i przekuć go w sukces, ale także o wpadkach, jakie temu towarzyszyły i taktykach, które zastosował.

W trakcie panelu „Success story online” studentka USWPS Aleksandra Sidorowska porozmawia z youtuberem Remigiuszem „Rezim” Wierzgoniem,  m.in. o tym, jak pandemia wpłynęła na jego pracę, w jaki sposób dba o swoją markę osobistą,
co spowodowało, że podjął decyzję o współpracy z managementem oraz czy da się kontrolować działanie algorytmu YouTube.

Podczas panelu „Event” dla prowadzącego red. Tomasza Wołodźki nie ma pytań tabu. Dopyta gości o to, jak mogą wyglądać festiwale w rzeczywistości pocovidowej, co zmieni się na pewno, ile stracili zaproszeni goście podczas lockdownu i jak duże są to kwoty.

Ostatni panel “Sound Study” poprowadzą studenci USWPS Julia Byszkowska i Kuba Kasica. Z zaproszonymi gośćmi porozmawiają o tym, czy koncerty online to nowa rzeczywistość, czy teledyski staną się dla artysty głównym sposobem komunikacji
z odbiorcą, ale także o codzienności młodych wschodzących artystów w trakcie pandemii.

– Wybraliśmy tematy paneli, które na różne sposoby mówią o tym, co czeka nas w 2021 roku. Chcemy porozmawiać o tym, jak naprawdę wygląda dzisiaj sytuacja branży kreatywnej w Polsce, o wyzwaniach, a przede wszystkim możliwościach. Do dyskusji zaprosiliśmy ekspertów, z którymi porozmawiamy o tym, jak przekuć kryzys w osiągnięcie – mówi Oskar Olechowski, jeden ze współorganizatorów wydarzenia.

Konferencję pn. „2021 CREATIVITY LOADING…” będzie można obejrzeć bezpłatnie 27 marca 2021 roku o godzinie 12.00. Link do transmisji online zostanie opublikowany na social mediach wydarzenia -> TUTAJ oraz stronie internetowej -> TUTAJ.

– Pomysł wydarzenia zrodził się w ramach zajęć na Uniwersytecie SWPS i jest formą praktycznego doświadczania pracy w obszarze event managementu. Podczas zajęć padało wiele pytań o przyszłość branży kreatywnej i eventowej. Postanowiliśmy
odpowiedzieć na te pytania, zapraszając do dyskusji ekspertów i tak powstała konferencja „2021 CREATIVITY LOADING…”. Organizacja eventów w dobie pandemii nie jest łatwa, ale obserwując z boku pracę studentów muszę przyznać, że sprostali wyzwaniu i zorganizowali wydarzenie na bardzo wysokim poziomie. Cały czas mogli liczyć na wsparcie zespołu agencji. Myślę, że połączenie naszego doświadczenia w organizacji eventów i ciekawość studentów w obszarze komunikacji, zaowocowała bardzo interesującym wydarzeniem – dodaje Jakub Fajfrowski, wykładowca akademicki, założyciel September Events i September PR.