Odzież reklamowa to doskonały pomysł na promocję naszej firmy i jeden z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Marki chętnie sięgają po różnego rodzaju tekstylia, odzież i dodatki – zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i w całym spektrum kampanii wizerunkowych i działań reklamowych. Zapytaliśmy marki, o działania, w których stawiają właśnie na odzież reklamową (i nie tylko).
Wizytówka firmy
Odpowiedni gadżet dla klienta to oczywiście ten uwzględniający barwy firmy, logo, kluczowe hasło. Dany produkt powinien jednoznacznie kojarzyć się z brandem, który promuje. Joanna Kozioł, specjalista ds. komunikacji w Credit Agricole podkreśla, że tekstylia reklamowe są przez nich wykorzystywane w kilku celach, m. in. właśnie jako gadżety dla klientów. – Używamy ich głównie we współpracy z branżami ogrodniczymi czy maszyn rolniczych. Koszulki wykorzystujemy również na eventach np. na uczelniach. Gramy kolorem turkusowym, który jest główną barwą w naszej komunikacji wizualnej i przyciąga wzrok. Dodatkowym eyecatcherem jest widoczne na koszulkach hasło banku. Stawiamy na tekstylia, które klient może wykorzystać nie tylko w zaciszu swojego domu, ale również w miejscach publicznych. Jako gadżet wykorzystujemy koszulki, polary i kominy – wyjaśnia Joanna Kozioł.
Co istotne, tekstylia reklamowe spełniają także rolę odzieży firmowej. Obok materiałów promocyjnych, brandingu np. budynku czy floty firmowej, stroje pracowników są istotnym elementem identyfikacji wizualnej marki, który buduje jej spójny wizerunek.
– Tekstylia stanowią element dress code’u naszych pracowników w ponad 400 placówkach bankowych. Na co dzień doradcy noszą firmowe apaszki lub krawaty w charakterze dodatków do stroju. Wykorzystujemy także koszulki polo i t-shirty, jako dodatkowy nośnik informacji i prosimy naszych pracowników, żeby ubierali koszulki z hasłami i grafikami zwracającymi uwagę klientów na promocyjne oferty. Pod koniec marca wystartowaliśmy z kampanią promującą pierwszą w Polsce kartę płatniczą z ekotworzywa dodawaną do Konta dla Ciebie oraz premię 500 zł za otwarcie tego konta i z tej okazji rozdaliśmy takie specjalne kampanijne koszulki naszym pracownikom we wszystkich placówkach – dodaje Joanna Kozioł.
Spójny wizerunek
Odzież i tekstylia reklamowe to elementy, które pozwalają osiągnąć całe spektrum biznesowych celów. – Odzież reklamowa to ważny element zarówno wsparcia sprzedaży, ale i znakomity nośnik informacji o firmie. Logo jest ważne, ale to tylko zwieńczenie całości. Istotny jest właściwy dobór produktu pod względem jego atrakcyjności, wartości postrzeganej, ale i odpowiedniego powiązania z treścią komunikatu jaki ma dotrzeć do odbiorcy – mówi Adam Drobczyński, Dyrektor ds. Marketingu Handlowego firmy Atlas.
Liczy się więc jakość, estetyka i utylitarność wykorzystanego produktu. Przykładem, który przytacza Adam Drobczyński są materiały Atlas wykorzystywane w jesiennej kampanii .PL – „Polskie i kropka” z 2020 roku. – Wszystkie tekstylia reklamowe były wyprodukowane w Polsce, pomimo konieczności poniesienia z tego tytułu wyższych kosztów. Postawiliśmy jednak na odpowiedni dobór produktu pod względem jakości. Oprócz funkcjonalności oraz kosztów (one zawsze są ważne), najistotniejsza jest dla nas jakość oferowanych produktów – we wszystkich aspektach działalności. Musimy być tutaj spójni. Oferując profesjonalne, przyjazne wykonawcom produkty z naszego portfolio, również materiały reklamowe muszą być najwyższej próby. Dlatego od kwietnia br. wprowadzamy własną kolekcję ubrań i narzędzi dla fachowców. Powstały one we współpracy z wykonawcami i były przez nich walidowane na każdym etapie projektu. Naszym celem jest dostarczenie wykonawcom materiałów, które będą spełniały ich oczekiwania i które będą też świadczyły o profesjonalizmie naszej firmy – dodaje Adam Drobczyński.
Spektrum wyboru
Nieśmiertelny t-shirt jest już stałym elementem marketingowego zaplecza każdej firmy. Koszule, polary, stroje sportowe czy akcesoria to kolejne nośniki promocji, które znajdują zastosowanie w każdej z branż. – Przy każdym wprowadzeniu produktów przygotowujemy szereg elementów wspierających te wprowadzenia oraz starających się przybliżyć podstawowe cechy produktu, również poprzez odpowiedni dobór np. gadżetów. Praktycznie każda nowość ma dedykowane koszulki, bluzy, czapki czy bezrękawniki. To bardzo poszukiwane i cenione gadżety na rynku i co ważne – funkcjonalne. W tym miejscu trudno nie wspomnieć o naszej współpracy z Kamilem Stochem również w sferze „tekstylnej”. W programie lojalnościowym dla wykonawców mogą oni zbierać punkty zamieniać m.in. na odzież z limitowanej kolekcji Kamila Stocha. Jak widać, mimo że funkcjonujemy w branży budowlanej tekstylia i dla nas stanowią ważny element wsparcia – wyjaśnia Adam Drobczyński.
Kreatywne kooperacje
Tekstylia i odzież to też chętnie wykorzystywany element kampanii i konkursów reklamowych. Pod koniec ubiegłego roku do portfolio Milka&Oreo dołaczył nowy produkt – ciastka Milka Oreo Sensations. Wprowadzeniu nowości na rynek towarzyszyło wsparcie marketingowe, sprzedażowe i PR-owe, w tym działania wykorzystujące potencjał odzieży reklamowej. – Ponieważ celem komunikacji było dotarcie do Generacji Z, zdecydowaliśmy się między innymi na kreatywny seeding produktów do influencerów. Przy tej okazji, Milka nawiązała współpracę z Yeah Bunny – polską jakościową marką modową, która podbiła nie tylko nasz rodzimy rynek, ale także Tokio, Nowy Jork i wiele innych zakątków świata. Specjalnie zaprojektowane koszulki z ciasteczkowymi potworkami, nawiązujące grafiką do spotu telewizyjnego oraz kolorów marki, trafiły do młodych liderów opinii, generując buzz w social mediach – mówi Karolina Trojak, Junior Brand Manager Milka Biscuits & Local Heritage.
Innym przykładem takiej współpracy jest konkurs przeprowadzony w lutym i marcu br. przez Panasonic. Firma wspólnie z marką streetwearow’ą Neige zaprojektowała limitowaną kolekcję kurtek „Made To Move You”, związaną z hasłem promującym kategorię produktów Audio. Neige to obecna od kilku lat na polskim rynku marka streetwear’owa, która regularnie pokazuje się na najważniejszych imprezach modowych oraz w butikach na całym świecie. W jej projektach pokazują się zarówno polskie jak i zagraniczne gwiazdy. – Cieszy nas współpraca z Neige, ponieważ podczas codziennej pracy w Panasonic stawiamy na te same wartości – wysoką jakość, ponadczasowy design, wygodę oraz dbałość o każdy detal – mówi Jędrzej Ziółkowski, Marketing Communication Manager Central & Eastern Europe w Panasonic.
Tekstylia reklamowe to świetny gadżet na każdą okazję. I jak pokazują powyższe przykłady – marki chętnie i kreatywnie wykorzystują te artykuły promocyjne. Odpowiednio dobrane, idące w parze z aktualnymi trendami, ciekawie oznakowane dają szansę na niebanalną kampanię reklamową.
Katarzyna Lipska-Konieczko
Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.