Ciekawy, praktyczny i estetyczny gadżet reklamowy to inwestycja na lata. Bardzo łatwo jest stworzyć produkt, który po kilku użyciach szybko się znudzi. Nie jest to jednak efekt pożądany przez marki. Oczywistym jest, iż każda z nich chce posiadać w swojej ofercie coś, co nie tylko będzie świetnym nośnikiem reklamy, ale także pozwoli na nawiązanie trwałej, niemal przyjacielskiej więzi z konsumentem.
Nic nie przyciąga uwagi tak jak prezent. Gadżety reklamowe sygnowane logo, czy nazwą marki, które są oferowane klientom w ramach zachęty, czy podziękowania za skorzystanie z oferty to pozytywny gest i sympatyczny podarunek. Estetyczny i praktyczny gadżet promocyjny to także pamiątka dla obdarowanego. Warto się jednak postarać, aby nie był nudny i bezużyteczny. Można zobaczyć więcej tutaj.
Bandana reklamowa jako nowe źródło reklamy
Różnego rodzaju nakrycia głowy stały się niezwykle popularnym gadżetem reklamowym ostatnich czasów. Możliwość różnorakiej stylizacji tego produktu, dopasowania go do swojego gustu, potrzeb i estetyki sprawa, że coraz więcej marek decyduje się wykorzystać chusty reklamowe zamiast klasycznych T-shirtów, czy czapek z daszkiem.
Przydadzą się zarówno pracownikom różnych instytucji, jak i będą stanowić świetny prezent dla potencjalnych klientów i stałych odbiorców. Dzięki możliwości znakowania towaru, personalizacji wybranego przez firmę gadżetu reklamowego, można pokazać indywidualność marki i wyróżnić się na tle konkurencji.
Odzież reklamowa to wartościowe narzędzie marketingowe dla każdej branży. Wiele firm oraz instytucji dbających o swój wizerunek, zrealizowały kampanie reklamowe zawierające odzież z nadrukiem. W 2010 roku CBOS przeprowadziło badanie pt. „Nudzą, drażnią, dezinformują – Polacy o reklamach”, w którym prawie 50% ankietowanych odpowiedziało, że nie lubi reklam i są zmuszeni, aby je oglądać. Ale gadżety reklamowe to co innego.
Przede wszystkim przekaz telewizyjny, radiowy, czy prasowy jest jednostronny – nie zachodzi żadna interakcja z promowanymi markami, odbiorca nie odczuwa związku z reklamowanym towarem, czy usługą, bo nie czuje indywidualnego podejścia – traktuje się go jako masę. Gadżety reklamowe, nawet tworzone hurtowo, to nagroda, prezent, możliwość kontaktu z firmą i jej pracownikami – to atrakcja. W końcu prezenty też są powtarzalne – więcej niż jedna osoba może np. otrzymać konkretny portfel,
ale i tak będzie odczuwała do niego przywiązanie – bo należy do niej i został jej podarowany.
Jeden gadżet – wiele opcji
Wykorzystanie chusty reklamowej stwarza nieograniczone możliwości jej stylizacji, w których logotyp będzie nadal dostrzegalny. Możesz ją nosić jako turban czy opaskę na głowie, lub zawiązać na nadgarstku. Nada się również, gdy potrzebujesz ochronić szyje podczas mrozów. To także świetna alternatywa dla masek. W związku z obostrzeniami dotyczącymi zakrywania nosa i ust w zamkniętych przestrzeniach, wiele firm decyduje się umieścić swój znak firmowy na maskach ochronnych. Jeżeli jednak czujesz, ze potrzebujesz czegoś oryginalnego, postaw na elastyczny komin, dzięki któremu osłonisz nos i usta. Jeżeli myślisz, że kominy reklamowe niczym się nie różnią (rzecz jasna poza nadrukiem) nic bardziej mylnego.
Nawet materiał z którego została wykonana chusta czy bandana może iść w parze z misja i wizja reprezentowanej instytucji. Obecnie możemy znaleźć wielofunkcyjne chusty wykonane z materiałów pochodzących z recyclingu, bądź takich które posiadają dodatkowa ochronę podczas pandemii.
Bądź EKO!
Dla przykładu komin wykonany z materiałów rPET to propozycja dla marek, które cenią sobie ekologię i ochronę środowiska i wierzą ze zrównoważona produkcja gadżetów reklamowych ma znaczenie. Plastik to bardzo powszechny surowiec, którego ponowne wykorzystanie wpływa korzystanie na nasza planetę- nie zalega on bowiem na wysypiskach śmieci, ale zyskuje drugie życie. Obecnie istnieje cała gamą EKO gadżetów, wykonanych z przyjaznych dla ekosystemu materiałów – smycze, breloki, opaski koncertowe i wiele innych.
Zadbaj o zdrowie!
Nie można także zapomnieć o bezpieczeństwie i ochronie w czasach pandemii. I tutaj pojawia się opcja bandany, której tkanina pokryta jest srebrem w postaci jonowej. Jakie ma to zalety? Otóż całkiem sporo! Przez około 14 dni na powierzchni materiału tworzy się powłoka do 99% zabezpieczająca przed przenoszeniem i rozprzestrzenianiem się wirusów i bakterii. Taka powłoka to także świetnia opcja w przypadku opasek koncertowych, czy smyczy reklamowych.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Także fani klasycznych rozwiązań nie muszą się obawiać. Standardowe kominy, wykonane z dobrej jakości mikrofibry to strzał w dziesiątkę. Mikrofibra to materiał łatwy w użytkowaniu. Można na nim umieścić nadruk wykonany metodą sublimacji. Dodatkowo świetnie wchłania wodę, a przy nie traci na jakości podczas prania. Jest także miły w dotyku i nie podrażnia skóry, nawet tej skłonnej do alergii. Wielofunkcyjne chusty to nietuzinkowy sposób na reklamę. To także pokazanie, że marka jest kreatywna, stawia na jakość i chce się wyróżnić.
Dodatkowa możliwość personalizacji gadżetów reklamowych to okazja do stworzenia spójnego wizerunku wszystkich członków organizacji. Nie ma opcji, aby taki gadżet kiedykolwiek się znudził. W końcu możliwości stylizacji jest wiele, a i wyobraźnia twórców jest nieograniczona – bandany w różnych wzorach i kolorach to hit!